بازدید 4058

حملات نظامی اسرائیل به سوریه اقدامی برای جبران ناکامی داعش

کد خبر: ۷۰۸۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹ 01 July 2017
 روز گذشته رژیم صهیونیستی توپخانه ارتش سوریه در روستای الصمدانیه حومه شرقی شهر القنیطره در این کشور را مورد هدف قرار داد.

توپخانه ای که مورد هدف صهیونیست ها قرار گرفت نقش فعالی در هدف گیری مواضع تروریست های تکفیری داشت و ارتش سوریه از این طریق در حال مبارزه با جبهه النصره در حومه القنیطره بودند.

حمله ای که رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش سوریه انجام داد دقیقا بعد از آزادسازی موصل و پاکسازی کامل عراق از لوث داعشی ها بود که تصور می شود این حملات بیشتر برای روحیه دادن به تروریست های تکفیری در سوریه بود که انگیزه خود را از دست نداده و سیاست های جنگ طلبانه و تفرقه افکنانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه را ادامه دهند.

نمایندگان مجلس نیز در گفت و گوهای جداگانه ای که با خانه ملت داشتند اقدام نظامی اسرائیل علیه سوریه را بی تأثیر برای ایجاد انگیزه در تروریست ها دانستند و معتقد بودند با از بین رفتن داعش در عراق رفته رفته امنیت به منطقه باز گشته و سایر تروریست ها نیز راهی جز نابودی ندارند. متن گفت و گوها را در ادامه می خوانید:

نانواکناری: حمله اسراییل به ارتش سوریه برای تقویت گروه های تروریستی/مداخله آمریکا و اسراییل برای جلوگیری از پیش‌روی سوری ها

ولی­ الله نانواکناری در گفت ­وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره به مورد هدف قراردادن ارتش سوریه در شهر قنیطره توسط ارتش اسراییل، گفت: دشمنی اسراییل با مسلمانان و مردم سوریه از قدیم­‌الایام مشخص بوده و این نخستین بار نیست که دست به چنین اقداماتی می­زند، لذا این رژیم هم اکنون در جهت تقویت گروه­های تروریستی سوریه همانند داعش برآمده و زمانی که مشاهده کرده نیروهای داعشی در حال شکست در سوریه هستند، تلاش می­کنند حرکت ارتش و نیروهای مردمی سوریه را به سمت و سوی دیگری هدایت کند.

نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس شورای اسلامی، به پیروزی های مردم و دولت عراق و سوریه در برابر تروریست های تکفیری اشاره کرد و افزود:  نیروهای مردمی و ارتش در سوریه توانسته­‌اند سیلی محکمی بر جیره­‌خواران اسراییلی داعشی بزنند و نیروهای مردمی و ارتش قدم به قدم پیش می روند تا سنگرهای تروریست ها را یکی پس از دیگری فتح کنند و امنیت و آرامش را برای مردم سوریه به ارمغان آورند.

ولی الله نانواکناری
نانواکناری ادامه داد:اسراییل با این اقدامات درصدد است تا سمت وسوی این پیروزی را تغییر دهد و افکار عمومی را از پیروزی های اخیر متوجه جریان­ های دیگری کند، تا با این تغییر سمت و سوی افکار عمومی به نفع تروریست ها وقت کشی کند.

وی با تاکید بر اینکه حرکت های کودک مآبانه اسراییل و آمریکا به سمت و سویی می ­رود که آرامش و صلح در سوریه ایجاد شود، یادآور شد: از سوی دیگر باتوجه به اقداماتی که در عراق صورت گرفته، کمر داعش به معنای واقعی شکسته شده، لذا آمریکا و اسراییل به دنبال مداخله برای تغیر شرایط کنونی هستند تا این موفقیت ­ها را کم­رنگ کرده و مانع ادامه پیش­روی­ ها و موفقیت ­ها شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:دولت و مردم سوریه با هوشیاری و خنثی سازی نقشه ها و هدف های آمریکایی و صهیونیستی در برابر اقدامات اسراییل ایستادگی می کنند و با آخرین ضربات بر پیکر تروریست های تکفیری و داعشی سیلی و شکست محکمی به صهیونیست ها وارد می کنند.

کاتب: امید واهی اسرائیل به زنده نگاه‌داشتن داعش با حملات نظامی به مواضع ارتش سوریه

غلامرضا کاتب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با محکوم کردن حملات نظامی اسرائیل به مواضع ارتش سوریه در القنیطره این کشور گفت: تا کنون چند بار رژیم صهیونیستی مواضع ارتش سوریه در این منطقه را مورد حمله قرار داده که هربار به دنبال پیروزی‌هایی بوده که در جبهه مقاومت کسب شده است.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: رژیم صهیونیستی داعش و تکفیری ها را برای ازبین بردن توجه افکار عمومی به موضوع خود و فلسطین در منطقه به وجود آورد، لذا تمام تلاش خود را برای حمایت از تروریست ها می کند تا گروه های تروریستی احساس انزوا نکرده و عقب نشینی نکنند.

غلامرضا کاتب
وی افزود: اقدامات نظامی اسرائیل در سوریه هیچ تأثیری در روند زنده نگاه داشتن داعش نخواهد داشت.

کاتب همچنین با بیان اینکه داعش تضعیف شده به درد اسرائیل نخواهد خورد، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی شکست داعش را پیش بینی نمی کرد؛ از این رو تصمیم گیری برای به وجود آوردن یک گروه تروریستی جدید را نکرده است، بلکه قصد دارد مانع بی انگیزگی همان میزان تروریست های باقی مانده شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان به توان نظامی و فکری جبهه مقاومت در سوریه اشاره و خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت همواره پیش بینی های لازم برای حملات نظامی رژیم صهیونیستی را داشته است و قطعا پاسخ سختی در مقابله با این حملات به اسرائیل خواهد داد.

برزگر کلشانی: حمایت علنی اسرائیل از تکفیری‌ها و داعش با حمله به مواضع ارتش سوریه اثبات شد

شهروز برزگر کلشانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن محکومیت حمله اخیر رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش سوریه در القنیطره گفت: حمله اسرائیل به سوریه حاکی از حمایت مستقیم و واضح این رژیم از تروریست های تکفیری و داعش است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل خود به وجود آورنده گروه‌های تروریستی در منطقه هستند، عنوان کرد: زخمی های داعشی امروز در اسرائیل مداوا می شوند اما نهادهای بین المللی و حقوق بشری این موضوع را نادیده گرفته و از رسانه ها حذف کرده و همچنان جمهوری اسلامی را حامی تروریسم معرفی می کنند.

وی افزود: اخیرا شاهد آزادسازی موصل بودیم که علیرغم اینکه زمان زیادی برد با این حال مقامات عراقی اعلام کردند داعش هیچ پایگاه دیگری در عراق ندارد؛ لذا این موضوع اسرائیلی ها را نگران و عصبانی کرده که ناگزیر به حمله نظامی به مواضع ارتش سوریه شدند.

شهروز برزگر کلشانی
برزگر کلشانی همچنین تأکید کرد: در شرایطی که جبهه مقاومت در عراق و سوریه به پیروزی های بزرگی دست پیدا کرده باید مراقب بود تا تروریست ها با ترفند جدیدی وارد نشوند؛ چرا که به هر حال اسرائیل و آمریکا برای ثروت منطقه دندان تیز کرده اند و با ایجاد تنش و تفرقه قصد دارند منطقه را کنترل کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اولویت جهان اسلام محو اسرائیل به عنوان یک غده سرطانی در منطقه است چنانچه هدف آمریکا از به وجود آوردن داعش در وهله اول فراموشی قضیه فلسطین و اشغالگری اسرائیل غاصب بوده است.

جمالی نوبندگانی: ورود رژیم‌صهیونیستی به صحنه‌جنگ پس از ناکامی‌داعش و تکفیری‌ها/ آمریکا تغییر جغرافیای سیاسی خاورمیانه را دنبال می‌کند

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن محکومیت حمله اخیر رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش سوریه در القنیطره گفت: بعد از سرکوبی داعش در عراق، عدم موفقیت کشورهای مرتجع منطقه در جنگ های نیابتی و پیروزی های پی در پی جبهه مقاومت در سوریه، حمله اخیر رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش سوریه قابل پیش بینی بود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره هدف آمریکا و اسرائیل مبنی بر تغییر جغرافیای سیاسی منطقه عنوان کرد: آنها تمام تلاش خود را می کنند تا آرامش به منطقه بازنگردد و به باقیمانده عناصر تروریست ها روحیه داده شود.

وی ادامه داد: حتی در اقدام دیگری در چند روز اخیر و همزمان با آزادسازی موصل، شاهد ادعای آمریکایی ها مبنی بر تصمیم سوریه برای استفاده از سلاح های شیمیایی بودیم که قطعا بدون راستی آزمایی این مدعی، اقداماتی را علیه سوریه صورت می دهند.

محمد جواد جمالی نوبندگانی در غرفه خانه ملت
عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد : بعد از آزادسازی موصل باید منتظر حملات بیشتری ازسوی عربستان، رژیم صهیونیستی و حتی ترکیه به مواضع سوریه باشیم.

جمالی نوبندگانی اضافه کرد: حمله رژیم صهیونیستی از منطقه غرب سوریه، تجاوز رژیم سعودی از سوی مرزهای اردن و عملیات های ترکیه از شمال سوریه به بهانه کنترل کردها و درخواست رفراندوم یک جانبه ازسوی برخی عناصر خودمختار کرد عراق از جمله پیش بینی هایی است که بعد از آزادسازی موصل و پیروزی های ارتش سوریه انتظار آن می رفت و می رود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت و گوی خود با خبرگزاری خانه ملت حملات رژیم صهیونیستی را واکنشی به پیروزی های اخیر موصل دانست و خاطرنشان کرد: تنها راه مبارزه با این حملات ادامه جریان مقاومت و جلوگیری از به نتیجه رسیدن نقشه آمریکا و اسرائیل مبنی بر تکه تکه شدن کشورهای غرب آسیا به دنبال استراتژی بلندمدتی است که در پیش گرفته اند که در این بین همراهی کشورهای اروپایی جای تأسف دارد.

رنجبرزاده: حمله اسراییل به ارتش سوریه با چراغ سبز آمریکا برای کمک به داعش بود

اکبر رنجبرزاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مورد هدف قراردادن ارتش سوریه در شهر قنیطره توسط ارتش اسراییل، گفت: در حال حاضر با شکست داعش در عراق و سوریه محاصره صهیونیست­ها تنگ­تر شده و احساس ترس ناخوشایندی در صهیونیست­ها و اسراییل وجود دارد، لذا به همین منظور تلاش می­کند محاصره خود را بشکند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اسراییل با چراغ سبز آمریکا و فرصت مناسبی که در کشورهای عربی به­ ویژه آل سعود ایجاد شده و هماهنگی و همراهی شورای همکاری خلیج فارس مواضع ارتش سوریه را مورد هدف قرارداده است، افزود: اعضای شورای همکاری خلیج فارس که در گذشته علیه صهیونیست­ها هر از چند گاهی در شعار مطالبی را بیان می­کردند، اکنون حامی اسراییل هستند و تغییر بن نایف و جایگزینی بن سلمان در عربستان که مهره صد درصد صهیونیستی است در راستای فرصت دادن به اسراییل بوده است.

رنجبرزاده در بازدید از غرفه خانه ملت

رنجبرزاده ادامه داد: با توجه به پیروزی دولت و مردم عراق در برابر تروریست ها، رخت بربستن داعش از این کشور و به حاشیه رانده­ شدن این گروهک تروریستی، اسراییل به دنبال خلق فرصت جدید برای این گروه تروریستی است.

وی با اشاره به وضعیت شکست خورده گروهک های تروریستی در منطقه یادآور شد:باتوجه به وضعیت بدی که تروریست­ها در آن قرار دارند، اسراییل در تلاش است که تقویت تروریست­ها را در دستور کار و برنامه خود قرار دهد.

رنجبرزاده افزود: مقابله با تروریست­ها توسط ایران و چند کشور و شکست و نابودی آنها در کشورهای عراق و سوریه برای اسراییل ناخوشایند بوده و باقی­ ماندن تروریست ­ها برای این کشور بسیار مهم است، چراکه تروریست­ های داعشی به نوعی سرباز اسراییل محسوب می­ شوند، لذا درگیری مسلمانان نباید به پایان رسیده و باید تداوم داشته باشد تا حاشیه امن اسراییل محفوظ بماند.

وی ادامه داد: زمانی که یک داعش تضعیف­ شده در منطقه دیده می‌شود، اسراییل تلاش می­ کند بار دیگر به آنها قدرت ببخشد، لذا این حمله را در دستور کار خود قرار داده است.

رنجبرزاده با اشاره به اینکه همکاری و همراهی برخی کشورهای منطقه نیز در این اقدام صهیونیست ها بی ­تأثیر نبوده و جسارت رژیم صهیونیستی را بالا برده است، اظهار کرد: ایران و روسیه به عنوان هم‌پیمان با سوریه باید اقدامات مقابله­ ای خود را با این حرکت اسراییل به اشکال مختلف انجام دهند، چراکه همسویی و همراهی ملت ایران و بیداری ملت ­های منطقه مانند سوریه، یمن و عراق ترس و وحشت را بر صهیونیست­ ها ایجاد کرده لذا صهیونیست ­ها تلاش می­ کنند این حلقه ­ها را یکی پس از دیگری شکسته و درنهایت حاشیه امنی برای خود ایجاد کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مبارزه با صهیونیست­ ها مهم­ترین اولویت جمهوری اسلامی ایران بوده و ایران این رژیم را دشمن درجه یک خود می­ داند، افزود:هرگونه کوتاهی در مقابله با صهیونیست­ها در هر مقطع زمانی، آثار زیان­باری برای منطقه دارد، لذا ایران جنگ صهیونیست­ ها با کشورهای منطقه رابه نوعی جنگ علیه خود می ­داند و در راستای تضعیف ارتش اسراییل حرکت خود را ادامه می­دهد.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:اسراییل نمی خواهد یک کشور مقتدر و مقاوم در کنار رژیم صهیونیستی وجود داشته باشد و تلاش می ­کنند چند صباحی نیز شده مقاومت کشورهای اسلامی را بشکند، تا مدت زمانی بیشتری برای حاشیه امن خود ایجاد کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل