بازدید 3302

کمر خمیده صنعت زیربار کهنگی تجهیزات

رییس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس، بر لزوم ایجاد کنسرسیوم های مشترک با شرکت های بزرگ و جذب سرمایه گذاری ها با تضامین اصل و سود ثابت سرمایه در بخش صنایع و معادن تاکید کرد.
کد خبر: ۷۰۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ 01 July 2017
غلامرضا کاتب در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نامگذاری دهم تیرماه به نام روز صنعت و معدن گفت: صنایع و معادن کشور دو موتور محرکه و استراتژیک اقتصاد کشور هستند که شکوفایی هر یک از آنان می تواند تحول به سزایی در امر رشد اقتصادی، افزایش تولید ناخالص داخلی، رفع بحران بیکاری و ایجاد فرصت های شغلی ایجاد کند.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، افزود: ظرفیت هایی که جمهوری اسلامی ایران به واسطه وجود منابع طبیعی و مواهب خدادادی از آن برخوردار است، باید هدفمند مورد اکتشاف، استخراج و بهره برداری به صورت فرآوری شده برنامه ریزی شود و صنایع مرتبط با آن هر چه سریعتر ایجاد و زنجیره تولید شکل بگیرد.

بهره برداری بهینه از معادن کشور راه علاج اقتصاد ایران و گشایش در ایجاد اشتغال است

کاتب با بیان اینکه نیروی انسانی کشور باید در حوزه های متنوع تری به کارگرفته شود، ادامه داد: سیستم های آموزشی کشور به ویژه در بخش آموزش عالی مبتنی بر ظرفیت های ملی در حوزه اشتغال مدون شوند تا نیروی کار پس از فارغ التحصیلی سرگردان و حیران به دنبال بازار کار نباشد.

کاتب با اشاره به اینکه گسترش و روزآمدکردن صنایع و بهره برداری بهینه از معادن کشور راه علاج اقتصاد ایران و گشایش در ایجاد اشتغال است، یادآور شد: متاسفانه بیشتر صنایع کشور به دلیل عدم روزآمدی تکنولوژی های خط تولید خود کارآمد نبوده و هزینه محصول نهایی برای تولید کننده و مصرف کننده گران بوده و توان رقابت با نمونه های مشابه خود را ندارد، لذا باید اهتمام جدی در جهت ورود خطوط تولید نسل های جدید و منطبق با تکنولوژی های روز  به صنایع کشور داشت.

جاذبه بازار  اختصاصی هشتاد میلیونی ایران برای  پایه گذاری سرمایه گذاری سودمند در حوزه صنعت و معدن

وی با بیان اینکه ایجاد کنسرسیوم های مشترک با شرکت های بزرگ، جذب سرمایه گذاری ها با تضامین اصل و سود ثابت سرمایه و تسهیل حضور  شرکت های خارجی از گام های ابتدایی و آشکار در بخش صنایع و معادن است، افزود: بازار اختصاصی هشتاد میلیونی ایران و رشد طبقه متوسط جامعه ایرانی می تواند جذاب ترین عناصر جهت پایه گذاری یک تجارت و سرمایه گذاری سودمند برای فعالان این حوزه محسوب شود.

عضو شورای عالی اشتغال کشور ادامه داد:  متاسفانه در بخش معادن تاکنون نتوانسته ایم به موفقیت های پایداری دست یابیم در صورتی که با فعال شدن و تمرکز بر این بخش هم در صنایع بالا دستی و هم در صنایع پایین دستی و فرآوری محصول معدنی تا سرحد ممکن می توان موج جدیدی از اشتغال پایدار را در این بخش بود که موجب افزایش نرخ رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی بصورت توامان هم خواهد شد.  

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با تبریک روز صنعت و معدن به تلاشگران این عرصه مهم  و نقش استراتژیک آن در پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور تصریح کرد: بی تردید در این روز بزرگ باید به اهمیت و جایگاه هر دو بخش صنعت و معدن در سرنوشت کشور توجه جدی کرد و  سیاستگزاران و برنامه ریزان اهتمام جدی نسبت به تبیین آن برای عامه مردم داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار