بازدید 12030

مردم در آبادان به جای آب، آب لجن استفاده می کنند/ قطع برق در شهرهای خوزستان غیر قابل تحمل است/جفا در حق مردم خوزستان ادامه دارد

با وجود نیروگاه های فراوان و پالایشگاه های بزرگ، این وضعیت واقعا جفا در حق مردم جنوب و مقاوم خوزستان است. اعتراضات شدید از سوی مردم در این خصوص صورت گرفته و آنها خواستار برطرف شدن این مشکلات از سوی دستگاه های ذیربط و مسئول هستند.
کد خبر: ۷۰۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶ 02 July 2017
در روزهای گذشته، گرمای بی سابقه ای در استان های جنوبی کشور به ویژه استان خوزستان فراگیر شده است، به گونه ای که میانگین دمای این استان در برخی ساعات روز، به بالای 54 درجه سانتیگراد نیز می رسد. همچنین شدت دما در این مناطق آنقدر بالاست که حتی رکورد جهانی را نیز شکسته است.

به گزارش «تابناک»؛ گرمای دما در این مناطق به اندازه ای است که حتی توجه رسانه های خارجی را نیز به خود جلب کرده است؛ از نظر روزنامه ایندپندنت، خوزستان تنور واقعی خاورمیانه است. این روزنامه اهواز را به تنور واقعی تشبیه کرده که شعله های آتش از آن زبانه می کشد.

هنوز چیزی از ورود گرمای بی‌سابقه هوا و مشکلات ناشی از آن از جمله قطعی پی در پی برق و آب در استان سیستان و بلوچستان نمی‌گذرد که این بار شاهد مشکل‌آفرینی گرمای شدید هوا در استان خوزستان هستیم؛ گرمایی که زودتر از انتظار هر ساله و در فصل بهار، نفس این استان و برخی دیگر از استان‌های جنوبی و مرکزی از جمله سیستان و بلوچستان، بوشهر، کرمان، یزد و... را گرفته و شهروندانشان را به دردسر انداخته است.

گفتنی است، ظاهرا این روزها گرمای طاقت‌فرسا و افزایش بیش از اندازه مصرف برق، برای کابل‌ها و ترانس‌های برق هم گران آمده و از حد توانشان خارج شده، به گونه ای که باعث ایجاد برخی خسارات به سیستم برق رسانی و قطعی های مکرر برق شده اند.

علاوه بر قطعی برق در این مناطق ـ که رنج تحمل گرما را دوچندان کرده ـ قطعی آب نیز از مشکلاتی است که بر مشکلات این منطقه افزوده و باعث ناراحتی ساکنان این مناطق شده است، به گونه ای که این عامل سبب شده تا نمایندگان این مناطق در مجلس نیز از روند موجود انتقاد کرده و از مسئولان خواستار رسیدگی سریع به مشکلات شوند.

هدایت الله خادمی در خصوص مشکلات ایجاد شده برای مردم خوزستان، با تأکید بر اینکه گرمای بالای 50 درجه واقعا غیر تحمل است و مردم با سختی روبه رو هستند، گفت: متأسفانه در این وضعیت به دلیل بی توجهی مسئولان وزارت نیرو به تذکرات نمایندگان استان پیش از فرا رسیدن فصل تابستان، شاهد قطعی آب و برق و بروز مشکلات جدی برای مردم هستیم.

وی با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای مسأله آب و برق در استان خوزستان وجود ندارد و با بروز هر مشکلی به صورت مقطعی و مسکن به موضوع رسیدگی می شود، اظهار کرد: مشکلات فراوان به جای مانده از عدم رسیدگی به آب و برق باعث شده این موضوع به بحران در خوزستان تبدیل شود و مردم از این وضعیت به شدت ناراحت بوده و گله مند شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه طی هفته های اخیر، بسیاری از شهرهای استان خوزستان به مشکلات قطعی آب و برق به صورت 12 ساعت در شبانه روز مواجه بوده اند، ولی رسیدگی مطلوب به آن جهت برطرف شدن صورت نگرفته است، تصریح کرد: مردم اعتراضات شدیدی در این خصوص داشته و خواستار برطرف شدن این مشکلات از سوی دستگاه های ذی ربط و مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه باید فکر اساسی برای حل این معضلات توسط مسئولان و دولت شود، افزود: با وجود نیروگاه های فراوان و پالایشگاه های بزرگ، این وضعیت واقعا جفا در حق مردم جنوب و مقاوم خوزستان است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با اشاره به اینکه متأسفانه مسئولان متصدی این موضوع، برنامه ای برای حل اساسی این مشکل ندارند، بیان داشت: باید اقدامات و طرح های دقیق برای حل مشکل قطعی آب و برق مردم خوزستان تدارک دیده شود و برنامه های جامعی را جهت حل این مشکل اساسی پیش بینی کرد، چون تحمل نبود آب و برق در گرمای بالای 50 درجه واقعا کار بسیار سختی است.

همچنین غلامرضا شرفی، نماینده مردم آبادان نیز به دمای بسیار بالای 55 درجه در خوزستان و سختی گذران زندگی در این شرایط و روزه گرفتن بدون آب و برق اشاره کرد و گفت: قطعی برق و آب در خوزستان، آن هم در این فصل سال که دمایی بالای 50 درجه داریم، در شهرهای خرمشهر، آبادان، اهواز، امیدیه و ماهشهر بسیار غیرقابل تحمل است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: مشکلات آب در شهرهای حاشیه‌ای آبادان هم در این گرما بسیار طاقت‌فرسا شده ‌است و مردم آب لجن برای استفاده دارند. البته کیفیت این آب، طوری است که مردم اصلا دلشان حتی نمی‌خواهد آن را روی دست و صورتشان بریزند.

شرفی با بیان این‌که در شهر اروند در برخی مناطق شش روز قطعی آب دارند، گلایه کرد که یک اراده صادقانه برای رفع مشکل آب و برق در این استان وجود ندارد. مسئولان امر مرتب حرفی می‌زنند که خلاف آن عمل می‌کنند و مردم هم خلاف وعده‌ها را می‌بینند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۴۴
همه اینها از بی کفایتی استاندار محترم هست
واقعا زندگی توی خوزستان دیگه توجیهی نداره...برای نجات جان خودتون هم که شد6 از اونجا به استانهای اطراف مهاجرت کنید
درود بر اهوازیهای خالی بند
برن باز شعار بدهند : " هوا نداریم ولی هواتو داریم "

شاید مشکلات با تدبیر و امضا برجام ها ، خود بخود حل شود

خخخخخ
ممنون از سایت تابناک که این مسئله را درک کرده است
خلایق هر چه لایق
تمام مسئولین باید در آن دنیا پاسخ گوی غارت این استان باشند . کسایی که در ازای کسب میلیارد ها دلار از این خاک حتی سر به سمت این مردم بر نمیگردانند .
خانواده خیلی از مدیران شرکتهای واقع در اهواز ساکن تهران هستند و به صورت پروازی در رفت و آمد هستند که هزینه های زیادی را به اقتصاد استان وارد میکنند و دلسوز استان و حتی پرسنل زیر دستشان نیستند و هیچ گونه مزایای خاصی را برای کار کردن در این شرایط سخت قائل نیستند کاش نمایندگان استان بیشتر پیگیر مطالبات به حق ما بودند
متاسفانه بعضی شرکتها و ادارات استان با سو استفاده از کم شدن زمان کاری (به علت گرما و صرفه جویی در برق ) اضافه کار پرسنل را قطع کرده اند که فشار اقتصادی بر مردم این استان را در این شرایط سخت بیشتر کرده به نظرم بهترین راه مهاجرت است
بهترین راه حل برای ما مردم خوزستان مخصوصا اهواز مهاجرت است چون کسی به فکر ما نیست من که دارم می‌فروشم میریم کرج یا تهران . تا چند سال آینده با توجه به سدی که ترکیه در حال ساختن است جنوب عراق دچار خشک سالی عجیبی خواه شد که گرما و گرد و خاک آن نصیب ما هم خواهد شد.
محض اطلاع هموطنان، یادتون نره نود درصد بودجه ایران رو ما خوزستانی ها تامین میکنیم
باز خوبه خودتون می گویید گرمای بی سابقه !! کی مسئولین نظام میخواهند با کار خردمندانه و علمی جلوی هدر رفت سرمایه های کشور رو بگیرند. نه شما و نه هیچ یک از کشور های صنعتی نمیتوانند جلو گرم شدن زمین رو بگیرند. بسیاری از نقاط خاورمیانه طی دو دهه آینده غیر قابل سکونت خواهد شد( دهها پژوهش در دانشگاهها و مراکز علمی معتبر) و یا باید هزینه های غیر منطقی و زیادی برای قابل سکونت شدن صرف کرد. بهتر نیست کمی علمی به موضوع نگاه کنیم و نه احساسی. امسال دمای اهواز به 54 درجه رسید . به احتمال زیاد این افزایش دما در دهه آینده همزمان با خشک شدن بیشتر اقلیم ایران و سد سازی های ترکیه تشدید میشود. بحث ریزگرد هارو هم به این فاجعه اضافه کنید. قرار چه اتفاقی بیفته ؟ بهتره با این واقعیت کنار بیائید که " بسیاری از مناطق خاورمیانه ، صحرای آفریقا در دو الی سه دهه آینده غیر قابل سکونت میشود"
مردم خوزستان خودشان خواستن این شرایط موجود را چون در انتخابات برای روحانی شعار می دادند اگرچه هوای ما خرابه ولی هوات را داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
اهان یعنی هر کی غیر از روحانی رئیس جمهور میشد الان هوای اهواز شده بود مثل کانادا لابد دعا می کرد معجزه میشد بنازم روتون واقعا که همه چی به روحانی ربط می دین
تو هم بهره برداری خاص خودت رو بکن از این آب لجنی که کل مملکت رو فراگرفته تابناک....
چطور در زمان دولت پاکدستان از این گزارشات ارائه نمیکردین؟!
آقا به خدا من هرچی فکر میکنم نمیتونم بفهمم که ریشه این مشکلات در مملکت و بخصوص در خوزستان و اهواز چیه؟ تورو خدا اگه کسی متوجه شده و میدونه ماروهم راهنمایی کنه البته خودمم میدونم کند ذهنم ولی شمارو به خدا بجای متلک لطفا" راهنمایی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
ارای روحانی در خوزستان 1200000
ارای رئیسی در خوزستان 540000
مردم خوزستان خود خواستند وضعشان این باشد چون یه کسی رای دادن که وضع امروز دیروز هم براشون به وجود اورده بود
عارف
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
ریشه مشکلات کانلا مشخص دوست عزیز حداقل 40 سال قبل بسیاری از کارشناسان این چنین روزهای بی آبی وخشکسالی را برای کشور پیش بینی کرده بودند ونمونه آن ممنوع شدن حفر چاههای عمیق در بسیاری از نقاط کشور بوده است ولی به دلیل 37 سال خواب مسئولین امروز شاهد این مشکلات در کل کشور هستیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
قراره که اونجا رو با این کارها و خشم مردم تبدیل به ایالت خودمختار کنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
قبلا همه چی زیر سر امریکای جنایتکار بود الان همه چی تقصیر روحانی
سر زمین سوخته
زیر ساختهای مملکت برای دمای بالای 45 درجه حرفی برای گفتن ندارد. با توجه به افزایش سالیانه دما و و قوع شرایط بدتر در سالهای آتی مشکل فقط محدود به اهواز نیست. لفاظی جفا به خوزستان شایسته تابناک نیست.
در همه جا اگر وضعیت دما به این حد برسد وضعیت همین و حتی بدلیل عدم تطبیق مردم وضعیت به مراتب وخیم تر است
شب تا صبح روحانی و جهانگیری براشون گریه میکنن مشکلشون رفع شه ! به روحانی رأی دادن پس حق اعتراض ندارن
تا ۱۴۰۰ هوای روحانیو داشته باشین اونم هواتونو داره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
اره کاشکی روحانی نشده بود میگن اون دوتا کاندید قرار بوده هوای اهواز را مثل اروپا بکنه افسوس
برو از اونایی بپرس که به روحانی میگفتن اهواز هوا نداره،اما هوات رو داره...!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
من از شما می پرسم لطفا راهنمایی کنید طرفدار غیر روحانی
طفلک اهوازی ها و آبادانی ها کباب شدند. چرا کسی به خوزستان توجه نمی کند؟ باید آنجا شرایط ویژه اعلام شود و دقیقا مثل زمان بحران کمک های ویژه ارسال شود. قطعی آب و برق چه معنی دارد؟
علی برکت الله
ما خوزستانی ها بدبختیم بدبخت. حرف بزنی میگن تجزیه طلبی.
مرگ بر اردوغان!
دوره گرما در تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس بیشتر از خوزستانه. چطور اونها آنچنانن هستن و ما اینچین؟ اونها که کلا سرزمین صحرایی هستن. پس این مردم تاوان چیو دارن پس میدن؟
همین الان ساعت 1.20 بامداد دوشنبه بیشتر جاهای اهواز برق ندارن.اونایی که ماشین دارن کولر ماشین روشن کردن تو ماشین نشستن هوا گرمهههههههههه
گرما وبی ابی وگردوخاک والودگی های صنعتی و......کاررا به جائی رساندند که هرکس توان مهاجرت داره ازخوزستان میره ***وقتی دهدزبین دوسد کارون 3و4قرارداره اون وقت باید با تانکرابرسانی بشه چیزی جز نالایقی مدیران کشوری واستانی وجود نداره باید وزیران واستانداران را ازکشورهای پیشرفته بیاریم شاید فرجی بشه
چرا مردم ثروتمندترین خطه ایران باید اینچنین زندگی کنند ؟ چه کسی باید به این مردم کمک کنه ؟ تا چندین سال مردم این منطقه باید با بدبختی و زجر زندگی کنند ؟ چرا هیچکس به داد این مردم نمیرسه؟؟؟؟
سلام.وضعیت جنوب مصداق حالت فورس ماژور هست.هر برق منطقه ای دارای تعداد قابل توجهی پست فشارقوی موبایل(سیار) و تعدادی خازن سیار است که اولی برای نیرو رسانی موقت و دومی برای جبران افت ولتاژ برای مواقع اضطراری است که معمولا تمام آنها همزمان استفاده نمیشود و تعدادی رزرو است یا عملا با بار کم استفاده میشودو قطع کردن آن از شبکه برق تاثیر چندانی نداردوقابل آزاد سازی هست. همچنین شرکتهای برق منطقه ای وشرکتهای نفتی و شرکتهای توزیع برق و نهادهای نظامی مثل ارتش و سپاه و....دارای دیزل ژنراتورها و بعضا توربینهای گازی هستند که برای برقرسانی محدود در حالت آماده به کار نگهداشته میشوند.شرکت توانیر هم میتواند با مدیریت مصرف انرژی باعث تقویت فشار برق در جنوب شود.جا دارد مسولان برای رضای خدا و نمایش وحدت ملی هم که نشده حداقل برای تبلیغات خودشان ظرفیتهای آزاد ویا قابل آزادسازی خودشان را به جنوب بفرستند تا مرهمی بر آلام مردم بینوای جنوب شود که از گرمای طبیعت از یکطرف و وسواس برای انتخاب وزرا و بلاتکلیفی دولت از طرف دیگر در عذابند.
ما که هوا نداشتیم اما هوا تو داشتیم مسیول عزیز الان اب هم نداریم به داد ما برس
ما که برق اب هوا نداریم اما هواتا داریم
46 نظر کجان
این حرفها انحرافی است
پیشرفت با تلاش و کوشش حاصل میشه نه با عینک ری بن زدن و سر کوچه واستادن!
سلام
وقتی که طی حداقل دو دهه اخیر توجه کافی و وافی به زیرساخت های شهری و بخصوص در بخش برق نشده است و همواره تلاش شد با روزمرگی و کارهای سطحی امورات را بگذرانند و سرمایه گذاری اساسی در این بخش و علی الخصوص در تقویت و بازسازی شبکه فرسوده توزیع برق صورت نگرفته است و از طرفی با ورود تکنولوژی های جدید در بخش لوازم خانگی از جمله کولرگازی و..سرانه مصرف انرژی برق تقریبا سه برابر شده است مشاهده این گونه مشکلات و قطعی مکرر برق امری بدیهی است. قطعا این مشکلات طی سال های آتی برای اکثر کلانشهر ها حتی تهران نیز اتفاق خواهد افتاد.
عده ای از شهروندان اهوازی به خصوص حاشیه نشینان به صورت غیرقانونی و بی حساب با قلاب های کابل برق را از مسیر انتقال گرفته و مصرف می کنند. این موضوع باعث فشار مضاعف و محاسبه نشده به سیستم توزیع می شود. همچنین در دمای بالا خطوط انتقال دچار مشکل می شوند. این دو دلیل اصلی قطعی برق است و هر دو دارای راه حل هستند.
ریشه در همون جاست که دختری گفت اگر که هوا نداریم اما هواتو داریم برید ریشه رو از اون بپرسید
خدا ما را نمی بخشد که به استان مولد نعمت مان این همه بی توجهی میکنیم. یادمان نرود خوزستان علی الخصوص مسجد سلیمان و آبادان موجد موتور پیشرفت ایران نوین بوده اند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار