بازدید 3066

تظاهرات خبرنگاران معترض میانماری برای آزادی همکارانشان

حدود ۱۰۰ خبرنگار میانماری اقدام به جمع‌آوری امضا برای طوماری در محکومیت بازداشت اخیر چهار خبرنگار به خاطر ابراز نگرانی در مورد وضعیت آزادی رسانه‌ها در میانمار کردند.
کد خبر: ۷۰۸۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 01 July 2017
حدود ۱۰۰ خبرنگار میانماری اقدام به جمع‌آوری امضا برای طوماری در محکومیت بازداشت اخیر چهار خبرنگار به خاطر ابراز نگرانی در مورد وضعیت آزادی رسانه‌ها در میانمار کردند.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از رویترز، در حالی که چیزی نزدیک به یک سال از زمان به قدرت رسیدن حزب آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی خواه میانمار می‌گذرد اصحاب رسانه در میانمار می‌گویند اقدام اخیر نظامیان این کشور در بازداشت کردن خبرنگارانی که درباره یک گروه شبه نظامی گزارش می‌کردند دستاوردهای به دست آمده در آزادی مطبوعات در این کشور را تهدید می‌کند.

سو چی درباره وضعیت این خبرنگاران اظهارنظری نکرده و سخنگوی وی نیز تنها گفت که خبرنگاران باید از قوانین تبعیت کنند.

جمعه عصر خبرنگاران معترض در مرکز شهر یانگون، پایتخت تجاری میانمار به رغم هوای بارانی تجمع کرده و بنرهایی نصب کردند که رویشان نوشته شده بود: "کشتار مطبوعات را متوقف کنید".

آنها از مقامات خواستند چهار خبرنگار بازداشت شده را آزاد کنند.

هلا لای توزار، بنیانگذار کمیته محافظت از خبرنگاران میانمار گفت: اکنون آنها در حال فشار وارد کردن بر رسانه‌ها هستند. آنها دیگر از مرحله تهدید عبور کرده و وارد مرحله عمل فشار شده‌اند.

آی نای و پیائه فون ناینگ، خبرنگاران رسانه ای به نام "صدای دموکراتیک برمه" و لاوی ونگ، خبرنگار مجله "ایراوادی" از دوشنبه گذشته تا کنون در بازداشت به سر می‌برند.

ارتش میانمار این سه خبرنگار را متهم به نقض قانون انجمن‌های غیرقانونی به دلیل پوشش خبری یک رخداد سازماندهی شده از سوی گروه شبه نظامی ارتش آزادی بخش ملی تانگ که به دنبال خودمختاری برای قوم تانگ بوده، کرده است.

قرار است این خبرنگاران در دادگاهی در ایالت شان واقع در شمال میانمار در تاریخ ۱۱ ژوئیه حضور یابند. آنها ممکن است تا سقف سه سال مجازات حبس دریافت کنند.

یک خبرنگار دیگر به نام کیاو مین سوه، متعلق به روزنامه "صدا" نیز منتظر محاکمه شدنش به اتهام افترازنی به دلیل مقاله ای طنز در مورد ارتش میانمار است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان