بازدید 7621
۱

اتهام تررویستی جدید عربستان علیه قطر

کد خبر: ۷۰۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ 01 July 2017
روزنامه سعودی'عکاظ' ادعا کرد:مدارک و اسنادی وجود دارد که نشان می دهد قطر از مخالفان تندرو حکومت سعودی مقیم انگلیس حمایت کرده است.

عکاظ روز گذشته (جمعه) مدعی شد: شواهد جدیدی بدست آمده است که نشان می دهد قطر برای ضربه زدن به وحدت ملی عربستان وفتنه انگیزی در این کشور به بهانه های توخالی، ازمخالفان عربستان در لندن حمایت کرده است.
 
به نوشته روزنامه سعودی، نوارهای صوتی گفت وگوی حمد بن خلیفة آل ثانی امیر سابق قطر و معمر قذافی رهبر سابق لیبی وتصاویر چک های صادر شده از سوی دیوان پادشاهی قطر برای سعد الفقیه مخالف سعودی مقیم لندن یکی از دلایل این حمایت است.
 
عکاظ با اشاره به محاکمه برخی عناصر القاعده در عربستان مدعی شد که سعد الفقیه با این شبکه و اعضای آن از جمله عبد العزیز الطویلعی، یکی از عناصر القاعده در این کشور که به همراه 47 تروریست دیگر در سال 2016 اعدام شد، در ارتباط بوده وکمک های مالی برای ترور ملک عبد الله بن عبد العزیز، نایف بن عبدالعزیز و محمد بن نایف به الطویلعی پرداخت کرده است.
 
بنابر ادعای روزنامه سعودی، درجریان محاکمه الطویلعی مشخص شد که فقیه از حکومت قطر برای اجرای عملیات تروریستی در داخل عربستان و ضربه زدن به وحدت ملی آن پول دریافت کرده است.
 
مقامات امنیتی سعودی سعد الفقیه را به اداره یک شبکه تررویستی در خارج از عربستان و ارتباط با تروریست های داخل این کشور متهم می کنند.
 
عربستان، امارات، بحرین و مصر روز پنجم ژوئن جاری با متهم کردن دوحه به حمایت از سازمان های تروریستی، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند.
 
وزارت خارجه قطری با رد همه این اتهامات تاکید کرد که این سه کشور با همکاری مصر، به دنبال تحمیل قیمومیت خود بر تصمیمات ملی ما هستند.
 
کویت در راستای میانجی گری برای حل این بحران، هفته گذشته فهرستی از خواسته های کشورهای حاشیه خلیج فارس و مصر را که حاوی 13 ماده ازجمله توقف حمایت از تروریسم، کاهش روابط دیپلماتیک با ایران و تعطیلی شبکه 'الجزیره' است به قطر تحویل داد.
 
اما وزارت خارجه قطر با رد این خواسته ها، آنها را غیرقابل اجرا دانست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
امید که قطر، سوریه نشود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار