بازدید 6800
۴

درخواست تکرار امتحانات نهایی در برخی مناطق

کد خبر: ۷۰۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 01 July 2017
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر سوالات امتحانات نهایی در یک منطقه از کشور افشا شده است باید مجدد در همان منطقه امتحانات برگزار شود.

به گزارش تسنیم، جبار کوچکی نژاد با اشاره به اینکه، بر اساس گزارش‌ها برخی از سوالات امتحانات نهایی پیش از برگزاری آزمون در اختیار تعدادی از دانش آموزان قرار گرفته است، اظهار کرد: طبق گفته‌های پلیس تعدادی از عوامل دخیل در این ماجرا بازداشت شده‌اند.

وی افزود: دو گروه در ماجرای امتحانات نهایی بازداشت شده‌اند، گروه نخست که به افشای سوالات دقایقی قبل از آزمون دست زدند و گروه دوم افرادی که با فروش سوالات سال‌های گذشته اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از دانش‌آموزان کردند.

 
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگرمشخص شود که سوالات امتحانات نهایی در یک منطقه افشا شده باید مجدد آزمون در همان منطقه برگزار شود اما اگر افشای سوالات به صورت وسیع باشد باید مجدد امتحانات را برگزار کنند.

کوچکی نژاد مطر کرد:‌ طبق اعلام پلیس فتا، در یکی از شهرهای جنوبی کشور سوالات افشا شده است اما هنوز گزارش نهایی به کمیسیون آموزش مجلس ارائه نشده است و هفته آینده جلسه‌ای در کمیسیون برگزار خواهد شد تا به یک جمع‌بندی در رابطه با افشای سوالات امتحانات نهایی دست یابیم.

به گزارش تسنیم، برخی دانش‌آموزان و معلمان مدارکی را ارائه می‌دهند که از لو رفتن سوالات امتحانات نهایی خرداد 96 در برخی دروس از جمله زبان فارسی و زمین‌شناسی 15 تا 30 دقیقه قبل از برگزاری امتحان حکایت دارد.

در همین رابطه دانش‌آموزان معتقدند که نیم ساعت تا 45 دقیقه مانده به برگزاری امتحان نهایی، برخی دانش‌آموزان سوالات را داشتند و در حال بررسی آنها با یکدیگر بودند. ماجرا هم به این صورت بود که کانال‌هایی در تلگرام با دریافت 100 تا 180 هزار تومان نیم ساعت مانده به برگزاری امتحان، سوالات را در فضای مجازی ارسال می‌کردند.

 
 
پیش از این نیز، عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با تسنیم عنوان کرده بود: برخی حوزه‌های امتحانی 10 دقیقه قبل از آغاز امتحان اقدام به بازگشایی سوالات کرده و از آن عکس گرفته‌اند البته 10 دقیقه مانده به شروع امتحان زمان خرید و فروش سوالات نیست چرا که در این ساعت دانش آموزان در حوزه امتحانی حضور داشته و در صندلی‌های خود نشسته‌اند.

وی افزود: در درس زبان فارسی سوالات اصلی 10 تا 15 دقیقه قبل از شروع امتحان در فضای مجازی منتشر شد که پلیس فتا مدرسه و عوامل این انتشار را شناسایی کرده و بازداشت شده‌اند.در امتحانات نهایی امسال در یک مورد شاهد انتشار سوالات از آموزش و پرورش منطقه دو شهر تهران بودیم که 15 دقیقه قبل از برگزاری آزمون، سوالات بازگشایی و تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شد اما عملاً امکان سوءاستفاده از سوالات وجود نداشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴
متاسفانه این سوالات به نوعی در کل کشور پخش شده بود و حق بسیاری از دانش آموزان ضایع شده است. و هر تصمیمی که گرفته میشود باید برای کل کشور گرفته شود.واقعا به خیلی از دانش آموزان ظلم شده است و تا الان هم کسی پاسخ گو نیست. از تابناک خواهش میکنیم جهت کمک به دانش آموزان عزیز این موضوع را تاحصول نتیجه پیگیری بفرماید.
سلام - دخترم با کلی تلاش افسرده شده است ، با کسب نمرات عالی در امتحانات نهایی، متاسفم برای سهل انگارهای آزمونها.
ما اولیا و فرزندانمان ازبی نتیجه ماندن این مسئله ناراضی هستیم . در تمام کشور این مسئله هست.
در تمام کشور آن هم از دو ساعت قبل امتحان سوالات لو رفته بود.فرافکنی نکنید لطفا.دیدن کی بود مانند شنیدن.به دو چشم خود دیدن که تکذیب نمی تواند بشود,می تواند؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان