بازدید 5488

یکی از شیوخ قبایل سوری در حمله هوایی کشته شد

یکی از بزرگان عشیره «الولده العامر» از بزرگ‌ترین قبایل سوریه درحمله هوایی اخیر ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با داعش کشته شد.
کد خبر: ۷۰۷۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰ 01 July 2017
 یکی از بزرگان عشیره «الولده العامر» از بزرگ‌ترین قبایل سوریه درحمله هوایی اخیر ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با داعش کشته شد.

به گزارش پایگاه شام تایمز، فعالان سوری گفتند که یک هواپیمای بدون سرنشین، خودروی شیخ علی عبدالعلی الجشعم را هنگام کمک رسانی به کودکان مجروح با موشک هدایت شونده، هدف قرار داد.
براساس این گزارش، این حمله چند روز بعد از فوت «حسنه الحج محمد العروده» همسر شیخ علی عبدالعلی در حمله موشکی جنگنده های ائتلاف بین المللی به منزلش در رقه در سوریه روی داد.
«الجشعم» که سال 1954 دربخش الجرنیه از توابع روستای السلام درحومه رقه متولد شد، وابسته به قبیله الوالده العامر است واز سال 1968 و پس از گرفتن مدرک مرکز کشاورزی در شهر رقه سکونت گزید.
«حسام الجشعم» پسر شیخ علی عبدالعلی الجشعم به «زمان الوصل» گفت که پدرش دو دوره نماینده استان الرقه در مجلس سوریه و نیز نماینده جمهوری عربی سوریه در پارلمان اروپا و کشورهای حوزه مدیترانه بوده است ولی بازنشسته شد وبا شروع بحران سوریه، ترجیح داد که خانه نشین شود.
وی ادامه داد که جنگنده های آمریکایی هفته گذشته به منزل خانواده اش در شهر رقه حمله کردند که مادرش براثر آن حمله کشته شد و پدرش از آن جان به دربرد.
سه روز بعد، منطقه محل سکونت وی به نام «الحدیقه البیضا» از سوی جنگنده های ائتلاف هدف حمله قرار گرفت و در این حمله، شمار زیادی از کودکان مجروح شدند و پدرش با خودرو به کمک آن ها رفت و بعد از بازگشت از بیمارستان خودرویش درمنطقه مساکن الصحه با هواپیمای بدون سرنشین هدف قرار گرفت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان