بازدید 15708
۷
پیمانه اقتصادی؛

از «تیک آف خودروسازان برای قبضه بازار خودروهای خارجی» تا «زیان هتل‌های دوحه در تعطیلات عید فطر»

این پیمانه موضوعاتی همچون رشد دلار همراه با جهش یورو به کانال ۴۳۰۰ تومان، رشد بهای نفت با عقب نشینی اندک تولید نفت آمریکا، پیش بینی از قیمت جهانی طلا تا پایان سال آینده، گرانی روغن در پیش است، افزایش ۱۱ درصدی تولید فولاد ایران، جدیدترین قیمت‌ها از بازار سکه و بازار داغ معامله واحدهای مسکونی پنج سال ساخت را در بر دارد.
کد خبر: ۷۰۷۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲ 30 June 2017
از «تیک آف خودروسازان برای قبضه بازار خودروهای خارجی» تا «زیان هتل‌های دوحه در تعطیلات عید فطر»در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، نفت و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه موضوعاتی همچون رشد دلار همراه با جهش یورو به کانال ۴۳۰۰ تومان، رشد قیمت نفت با عقب نشینی اندک تولید نفت آمریکا، پیش بینی از قیمت جهانی طلا تا پایان سال آینده، گرانی روغن در پیش است، افزایش ۱۱ درصدی تولید فولاد ایران، جدیدترین قیمت‌ها از بازار سکه و بازار داغ معامله واحدهای مسکونی پنج سال ساخت را در بر دارد.


رشد دلار همراه با جهش یورو به کانال ۴۳۰۰ تومان

در پایان آخرین روز کاری بازار آزاد ارز، هر دلار آمریکا با رشد ۴۸ ریال نسبت به روز قبل، یه طور میانگین به قیمت ۳۷ هزار و ۵۹۵ ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش ۵۸۳ ریال نسبت به روز چهارشنبه، به رقم میانگین فروش ۴۲ هزار و ۵۴۰ ریال رسید البته یورو در بیشتر ساعات بازار، در کانال ۴۳۰۰ تومان معامله شد.

یورو با بالاترین نرخ برابری ۱۴ماهه اخیر خود در برابر دلار رسید

روز پنجشنبه، با تلاش‌های منابع بانک مرکزی اروپا برای بیان ملایم‌تر پیام سخنرانی رئیس این بانک، ماریو دراقی، که در هفته گذشته به درستی مورد توجه قرار نگرفت، ارزش یورو در برابر دلار از بیشترین میزان ۱۴ ماهه خود بیشتر شد و هر یورو در برابر ۱.۱۴ دلار معامله شد. این باعث شد برخی از بزرگترین حمایت کنندگان دلار در بازار اعلام کنند دوره افزایش این واحد پولی تمام شده است. به گزارش مهر، سخنرانی دراقی در روز سه‌شنبه که با لحنی از نشانه‌های جنگ‌طلبانه از سوی بانک‌های مرکزی مهم دیگر دنیا مورد تفسیر قرار گرفت و بازارها را متقاعد کرد که بانک مرکزی اروپا امسال خود را برای  کنارگذاشتن محرک‌های اورژانسی‌اش آماده می‌کند. پیتر گورا رییس بخش پول‌های جی ۱۰ در شرکت نومورا می‌گوید: توضیح ساده این مسأله این است که بانک مرکزی خود را جمع و جور کرده است و سعی می کند تورم را محدود کند. او ادامه داد: آنها (بانک‌های مرکزی) تلاش می‌کنند تا حد امکان باهوش رفتار کنند و توافق کرده‌اند در اتحاد با هم عمل کنند. من فکر نمی‌کنم که این حرکت برای تضعیف دلار بوده باشد و فکر نمی‌کنم که دوره رشد دلار به پایان رسیده باشد، بلکه به نظر من آنها تنها سعی می‌کنند کمی ریسک دوطرفه به بازار اضافه کنند.

بهای نفت به بالاترین حد خود در دو هفته گذشته رسید

روز پنجشنبه بهای نفت به بالاترین حد خود در دو هفته گذشته رسید. افزایش قیمت های چهارشنبه و پنجشنبه به دلیل کاهش ناچیز تولید نفت آمریکا در هفته گذشته بوده است که موجب افزایش تمایل سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری روی نفت شده و نگرانی آن ها از اشباع بازار را اندکی کاهش داده است. قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته،  ۳۵ سنت افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۴۷.۶۶ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۳ سنت افزایش، بشکه‌ای ۴۵.۲۴ دلار صورت گرفت. این در حالی است که امروز صبح قیمت نفت برنت به ۴۷.۸۳ دلار هم رسید که بالاترین قیمت در دو هفته گذشته است.

تیک آف خودروسازان برای قبضه بازار خودروهای خارجی

برنامه پیک بامدادی رادیو ایران به موضوع طرح جدید هیأت دولت پرداخته است که در صورت تصویب نهایی واردات خودروهای خارجی در انحصار خودروسازان داخلی قرار خواهد گرفت.

تعداد بازدید : 502


قیمت جهانی طلا تا پایان سال آینده به 1400 دلار خواهد رسید

در حالی که سیاست های سختگیرانه پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان می تواند دردسر بزرگی برای قیمت طلا طی ماه های آینده باشد، ولی جورجت بوئل تحلیلگر برجسته مؤسسه سرمایه گذاری ای بی ان امرو تأکید کرد: به نظر من قیمت جهانی طلا تا پایان سال 2017 میلادی به بیش از 1300 دلار خواهد رسید. بر اساس این گزارش وی پیش بینی کرد که قیمت هر اونس طلا تا پایان سال 2018 میلادی نیز به بیش از 1400 دلار افزایش خواهد یافت. به گزارش سایت طلا، وی در ادامه افزود: طلا توانسته است میانگین قیمت در 200 روز گذشته را حفظ کند و این مساله نشانگر تقویت نیروهای ساختاری در بازار طلا و ادامه روند صعودی قیمت این فلز گرانبها خواهد بود.

گرانی روغن در پیش است...

دبیر انجمن روغن نباتی گفت: این انجمن درخواست افزایش 20 درصد روغن نباتی را با توجه به بالا رفتن نرخ ارز (مورد نیاز برای واردات مواد اولیه) و دستمزد و سایر هزینه‌ها پیشنهاد داده است اما میزان افزایش روغن در سال جاری باید توسط سازمان حمایت بررسی شود و ممکن است نرخ نهایی بیشتر یا کمتر از محاسبات انجمن باشد. منبع: تسنیم

تولید فولاد ایران ۱۱ درصد افزایش یافت

بنا بر آخرین گزارش انجمن جهانی فولاد، میزان تولید فولاد ایران در فاصله ماه‌های ژانویه تا می به 8.159 میلیون تن رسیده که حدود 944 هزار تن نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش همراه بوده است. علاوه بر این، آمارهای انجمن جهانی فولاد حاکی از این است که تولید فولاد خام ایران در ماه می 1.62 میلیون تن بوده که در مقایسه با ماه قبل از آن که 1.565 میلیون تن بود، افزایش داشته است. بر اساس آمارهای انجمن جهانی فولاد سال گذشته تولید فولاد خام ایران 17.89 میلیون تن بوده که نسبت به سال 2015، به میزان11 درصد افزایش داشته است.

جدیدترین قیمت‌ها از بازار سکه

در بازار روز پنجشنبه سکه تمام طرح جدید با افزایش ۲۰۰۰ تومانی در مقایسه با روز قبل یک میلیون و ۲۱۵ هزار تومان عرضه شد و دلار آمریکا همچنان در کانال ۳۷۰۰ تومان در نوسان بود. به گزارش ایسنا، هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ثبات نسبی نسبت به روز قبل ۱۱۵ هزار و ۷۳۳ تومان در بازار فروخته شد. همچنین در میان دیگر اقلام سکه، نیم سکه ۶۴۸ هزار تومان، ربع سکه ۳۷۸ هزا رتومان و سکه گرمی ۲۵۲ هزار تومان قیمت دارد.

بازار داغ معامله واحدهای مسکونی پنج سال ساخت

یک کارشناس بازار مسکن گفت: طبق آخرین بررسی ها صورت گرفته واحدهای مسکونی تا پنج سال ساخت بیشترین سهم حجم معاملات مسکن را در کشور به خود اختصاص داده اند. «امین قنبری» در مصاحبه با رادیو اقتصاد در پاسخ به اینکه توزیع معاملات مد نظر در تهران به چه صورت بوده است، افزود: منطقه دو، چهار و پنج با ۳۶ درصد بیشتر سهم معاملات را به خود اختصاص دادند. وی اظهارداشت: در مجموع ۱۰ منطقه در تهران (یک، دو، چهار، پنج، هفت، هشت، ده، یازده،، چهارده و پانزده) ۷۲ درصد و ۱۲ منطقه دیگر ۲۸ درصد معاملات صورت گرفته را به نام خود ثبت کردند. این کارشناس بازار مسکن گفت: بطور کلی این حجم از معاملات هشت دهم درصد نسبت به سال قبل و شش و دو دهم درصد نسبت به اردیبهشت ماه سال جاری کاهش را نشان می دهد. وی افزود: در بازه زمانی سه ماهه فصل بهار حجم معاملات در کشور ۳۷ هزار واحد بوده که به لحاظ حجم معاملات و قیمت به ترتیب یک و پنج درصد نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته از رشد برخوردار بوده است. قنبری افزود: در این مدت بیشترین رشد قیمتی بازار مسکن با ۹,۶ درصد مربوط به منطقه ۲۰ تهران بوده است. وی در بخش دیگری از سخنان خود به بازار اجاره بهای مسکن نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این بخش نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۰ درصدی مواجه بوده است.

زیان هتل‌های دوحه در تعطیلات عید فطر

بررسی‌های انجام شده توسط رویترز از ۵ هتل بزرگ دوحه نشان داد در آغاز جشن عید فطر در روز یکشنبه، که پس از یک‌ماه روزه‌داری دوستان و خانواده‌ها در کنارهم جشن می‌گیرند و غذا می‌خورند، متوسط اشغال اتاق‌های این هتل‌ها حدود ۵۷ درصد بود. یکی از کارکنان یک هتل ۵ ستاره گفت: اتاق‌های هتل ما همیشه پر از سعودی‌ها و بحرینی‌ها بود اما امسال چنین نشد. اما خبرگزاری رسمی قطر ، QNA اعلام کرد: طبق گزارش مقامات و مدیران بخش هتل‌داری، ظرفیت اشغال شده هتل‌های قطر در طول تعطیلات بالای ۹۵ درصد بوده است. این خبرگزاری گزارشات نرخ‌های پایین‌تر از این میزان را رد کرد. QNA گفت: هتل‌های قطر با نرخ توریست بالا از سلطان‌نشین عمان و کشور کویت مواجه شدند و تقاضا در بخش توریسم وطنی هم بسیار بالا بود. QNA در ادامه می‌افزاید: در برخی از هتل‌ها آفری ارائه شد که به میهمانانی که دوشب اقامت می‌کردند یک شب اقامت رایگان هدیه داده می‌شد که این باعث شد میزان اشغال ظرفیت هتل ها بالاتر برود. به این ترتیب این بازار نشان داد می‌تواند با ایجاد تنوع از بازارهای سنتی خود چشم‌پوشی کند. تحلیل‌گر خطوط هوایی، ویل هورتون تخمین می‌زند که فرودگاه بین‌المللی حامد، یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های خاورمیانه، در ابتدای جولای امسال ۷۶ درصد تعداد پروازهای دوره مشابه سال قبل را به دست آورده است، که این یعنی از دست دادن ۲۷هزار مسافر در روز. پیش از این، بازدیدکنندگانی که از سایر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به قطر می‌آمدند معمولا نیمی از بازدیدکنندگان قطر را تشکیل می‌دادند. بنابرین تصمیم عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی و مصر برای قطع رابطه با این کشور ترافیک مسافران ورودی به این کشور را به شدت کاهش داده است. به نقل از مهر


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۷
انحصار واردات خودرو ؟؟؟؟؟؟ چون خودروسازان خیلی خوب عمل کرده اند ، جایزه هم می گیرند ؟ دست دولت درد نکنه . ما چقدر ساده ایم که فکر می کنیم دولت طرفدار فعال شدن بخش خصوصی و حذف خصولتی هاست .
باز هم انحصار
روحانی متشکریم
بازار خودرو ایران هر روز انحصاری تر از دیروز !!!
اتفاقا همین حمایتها باعث نابودی کامل صنعت خودرو خواهد شد
زنده باد خصولتی ها !!!
الفاتحه
از این به بعد بنز و بی ام و یک میلیارد
پراید پنجاه میلیون
مردم بیچاره رو بگو . به خاطر منفعت بیشتر آقایون هیچ حق انتخابی ندارن . 40 سال انخصار کافی نبود که الان به اون راضی نیستند و بیشتر میخوان ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان