بازدید 3666

تسلط نیروهای عراقی بر مسجد النوری در موصل

کد خبر: ۷۰۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ 29 June 2017
نیروهای مبارزه با تروریسم عراق بالاخره امروز (پنجشنبه) بر مسجد النوری، مناره الحدباء و "السرج خانه" مسلط شدند. این یک پیروزی مهم برای ارتش عراق است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، پیشتر داعش مناره الحدباء و مسجد النوری را که ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش در سال ۲۰۱۴ در آنجا اعلام خلافت کرده بود، منفجر کرد.

فرماندهی عملیات "نینوا می‌آییم"، امروز از تسلط نیروهای مبارزه با تروریسم بر منطقه السرج خانه، مسجد النوری و مناره الحدباء خبر داد.

عبدالامیر رشید یارالله، فرمانده عملیات نینوا می‌آییم اظهار داشت: نیروهای ما همچنان در حال پیشروی هستند.

وی افزود: پنج منطقه تنها در داخل منطقه قدیم موصل همچنان تحت کنترل داعش است که به این ترتیب هستند محله الفاروق الثانیه، بخش‌هایی از منطقه المیدان، محله النبی جرجیس، القلیعات، راس الکور، باب جدید و باب طوب.

این در حالی است که ارتش عراق بعد از آزادسازی موصل به سمت تلعفر و حویجه می‌رود.

شب گذشته حیدر العبادی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در جریان بازدید از مقر فرماندهی عملیات مشترک و دیدار با فرماندهان نظامی و امنیتی عملیات "نینوا می‌آییم" در جریان آخرین تحولات نظامی مربوط به آزادسازی غرب موصل قرار گرفت و دستوراتی را به نیروهای امنیتی و فرماندهان آنها برای یکسره کردن نبرد موصل صادر کرد.

در بیانیه العبادی آمده است: مذاکراتی در مورد طرح‌ها و برنامه ریزی‌ها برای نبرد انجام شد و دستوراتی به نیروها و فرماندهان برای نهایی کردن درگیری داده شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: العبادی پیروزی‌های نیروهای شجاع عراقی را در نبرد برای تحقق پیروزی و شکست داعش ستود و تاکید کرد: فداکاری‌های نیروهای ما، خون شهدا و فداکاری مجروحان نقش موثری در تحقق پیروزی داشت. ما قصد داریم تمام خاک عراق را که تحت تسلط داعش است به طور کامل آزاد کنیم.

این در حالی است که نیروهای عراقی داعش را در مساحت یک کیلومتر مربع در محاصره دارند. این نیروها بر دو منطقه حضره الساده و الاحمدیه در منطقه موصل قدیم تسلط یافتند.

این شکست داعش در این دو محله در پی نفوذ نیروهای پلیس فدرال در خیابان الفاروق رقم خورد.

برآوردها حاکی است، نفوذ داعش الان به یک کیلومتر مربع محدود شده و حدود ۳۵۰ تروریست در منطقه قدیم موصل هستند که از همه طرف در محاصره نیروهای عراقی است.

به رغم اینکه نیروهای عراقی می‌گویند تنها تعداد اندکی از اعضای داعش در موصل قدیم باقی مانده‌اند سخنگوی ائتلاف ضد داعش پیش‌بینی کرد که درگیری‌های موصل قدیم سخت باشد.

رائد شوکت، رئیس پلیس فدرال نیز گفت: اکثر راه‌های نفوذی به موصل قدیم در کنترل ماست و نیروهای داعش در میان افراد غیرنظامی و در منازل پنهان شده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر