بازدید 3970

شکایت شهروندان آمریکایی از بانک‌ها در کالیفرنیا آزاد اعلام شد

ایالت کالیفرنیا شکایت شهروندان آمریکایی را از بانک‌های این کشور آزاد اعلام کرد و از این پس مردم آمریکا می‌توانند با اتهاماتی نظیر کلاهبرداری از بانک‌های این کشور شکایت کنند.
کد خبر: ۷۰۷۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱ 28 June 2017
ایالت کالیفرنیا شکایت شهروندان آمریکایی را از بانک‌های این کشور آزاد اعلام کرد و از این پس مردم آمریکا می‌توانند با اتهاماتی نظیر کلاهبرداری از بانک‌های این کشور شکایت کنند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، شکایت شهروندان آمریکایی از بانک‌های این کشور با اتهاماتی نظیر کلاهبرداری در ایالت کالیفرنیا آزاد شد.

در پی رسوایی موسوم «ولز فارگو» که سال گذشته در آمریکا اتفاق افتاد از این پس شکایت مستقیم شهروندان این کشور از بانک‌ها به دلایلی نظیر کلاهبرداری آزاد شد.

قبلاً بانک‌ها مشکلات خود با مشتریان را در دادگاه‌های تجدیدنظر و بین خودشان حل و فصل می‌کردند.

این لایحه توسط سنای آمریکا تأیید شده و برای نهایی شدن اجرای آن به تصویب مجلس پایین‌تر این کشور نیاز است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان آگوست سال جاری این لایحه در این مجلس نیز تصویب شود.

براساس این قانون از این پس قضات آمریکا می‌توانند بند موجود در قرارداد بانک‌ها و مشتریان خود که آنها را ملزم می‌کنند در زمان سواستفاده و کلاهبرداری آمریکا با آنها مصالحه کنند را نادیده بگیرند.

از سال 2011 بند مربوط به مصالحه در قرارداد مشتریان با بانک‌های این کشور وارد شد و عملاً راه شکایت آنها از بانک‌ها را بسته است.

سال گذشته میلادی بانک ولزفارگو، سومین بانک بزرگ آمریکا بدون اطلاع مشتریان خود اطلاعات حساب میلیون‌ها نفر را فاش کرد و وجود بند مربوط به مصالحه از شکایت شهروندان نسبت به اقدام این بانک به دادگاه‌های آمریکا جلوگیری کرد.

متولیان قانون‌گذاری بانکداری در آمریکا این بانک را به پرداخت 190 میلیون دلار متهم کرد و قرار شد 5 میلیون دلار از این حجم جریمه به مشتریان پرداخت شود.

دادستان حمایت از مصرف‌کننده ایالت کالیفرنیا از لایحه کنون حمایت و اعلام کرده از سال 2013 تاکنون بارها و بارها مردم آمریکا تلاش کردند تا از بانک‌های این کشور شکایت کنند اما به دلیل بند موجود در قرارداد خود موفق به این اقدام نشده‌اند. 

در بیانیه این مقام آمریکایی آمده است: بانک ولزفارگو موفق شد با کشاندن مشتریان خود به مصالحه محرمانه از درز این رسوایی به جامعه جلوگیری کرده و این امکان را برای بانک فراهم کرد تا از پذیرش مسئولیت کامل این کلاهبرداری بگریزد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان