بازدید 11396
قابل توجه استاندار خوزستان و دیگر دولتمردان؛

به مردم توضیح دهید چگونه کار خوزستان پرآب به «سهمیه بندی» رسید؟!

وضعیتی که بروز آن، آن هم در استانی که به رودهای پر آب و خروشانش از دیرباز شهره است، بسیار عجیب می‌نماید. آنقدر که نمی‌توان از سهمیه بندی آب کشاورزی در این دیار شنید و نپرسید، چگونه کار به اینجا کشیده شده است؟ پرسشی که ظاهرا برای استاندار خوزستان و دیگر دولتمردان مطرح نیست یا مهم جلوه نکرده است.
کد خبر: ۷۰۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲ 28 June 2017
هنوز چند روزی از شروع تابستان نگذشته، از خوزستان اخباری به گوش می‌رسد که ناخوشایند است؛ اخباری پیرامون سهمیه بندی آب، ضرورت این تصمیم گیری و البته تکذیب آن!
 
به گزارش «تابناک»؛ در پی انتشار خبر سهمیه بندی آب در خوزستان به دستور دولتمردان، بازتاب وسیع آن در شبکه‌های اجتماعی و واکنش برخی مسئولان و مقامات کشورمان، ساعتی پیش غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان سهمیه بندی را تکذیب کرد تا بر گره‌های کور ماجرا افزوده شده و همه چیز مبهم‌تر شود.

از این روی که پیشتر برخی خبرگزاری‌ها از قول این مقام عالی رتبه، اعمال سهمیه بندی آب را مخابره کرده بودند و تکذیب این خبر پس از چند روز صورت گرفته است؛ پس از آنکه نگرانی ها در این خصوص به اوج رسیده و برخی مسئولان کشور در این خصوص ابراز نگرانی کرده و خواستار رسیدگی عاجل مسئولان به این موضوع شدند.

آن گونه که خبر می‌رسید، استاندار خوزستان پس از بازدید از چند روزستای اهواز و اطلاع از مسائل و مشکلاتشان، از جمله کمبود آب شرب و کشاورزی گفت: «کمبود آب شرب یکی از مهمترین مشکلات مناطق مختلف اهواز است. متأسفانه در برخی مناطق آب مورد نیاز برای استحمام وجود ندارد و وظیفه داریم که حداقل امکانات را برای مردم تامین کنیم. وظیفه داریم به همه مردم استان با یک دید نگاه کرده و مسئولان و مدیران ذیربط نیز مأمور به دفاع از حقوق و منافع مردم هستند.»

وی در ادامه بر ضرورت اختصاص منابع مالی به منظور اموری مانند تعریض دهانه انهار اشاره و یک راه دیگر پرهیز از توسعه این مشکلات در سال های آینده را، تعیین نظام سهمیه بندی عنوان کرد و افزود: «باید نظم بندی شده، اقدامات لازم را برای سهمیه بندی انجام داد و کشاورزان بالادستی نیز به سهم خود قانع و وارد نظام نوبتی شوند. [می‌بایست] معاون عمرانی جلسه‌ای را با جهاد کشاورزی، آب و برق، بخشداران شاوور و مرکزی اهواز، آبفا و فرمانداران برگزار و سهمیه بندی لازم را انجام و طبق آن عمل کند.»

این در حالی است که پس از دو سه روز از انتشار این اخبار، امروز استاندار می‌گوید: «خبر منتشره مبنی بر دستور سهمیه‌بندی آب شرب در خوزستان درست نیست؛ این خبر که مربوط به جلسه سه روز پیش بوده، بحث در خصوص تقسیم عادلانه آب در پایین دست رودخانه شاوور شوش و نهر لشکر آباد اهواز بود که با توجه به اینکه آب در بالا دست متمرکز بود و کشاورزان در پایین دست کمبود شدید آب دارند، دستور سهمیه‌بندی آب داده شد تا عادلانه بین کشاورزان بالا دست و پایین دست رودخانه شاوور و نهر لشکر آباد تقسیم شود.»

اظهار نظری که در آن، موضوع سهمیه بندی به آب کشاورزی مربوط شده و بی آنکه اشاره شود چرا این مقام عالی دولتی درباره کمبود آب برای استحمام در برخی مناطق اظهار نظر کرده بود، سهمیه بندی در آب شرب کذب خوانده می‌شود. آن هم در شرایطی که برخی از مناطق استان، از جمله دهدز، مدت‌های مدیدی است با کمبود و قطع شدن های مکرر آب شرب دست به گریبانند و کارشان از سهمیه بندی هم گذشته است.

وضعیتی که بروز آن، آن هم در استانی که به رودهای پر آب و خروشانش از دیرباز شهره است، بسیار عجیب می‌نماید. آنقدر که نمی‌توان از سهمیه بندی آب کشاورزی در این دیار شنید و نپرسید چگونه کار به اینجا کشیده شده است؟ سؤالی که ظاهرا برای استاندار خوزستان و دیگر دولت مردان مطرح نیست یا مهم جلوه نکرده است.

کمبودی که بروز آن در این استان، بی شک نشانگر اشکالات ریشه دار فراوانی است که بی اشاره به آنها، قابل رفع و رجوع به نظر نمی‌رسد؛ حتی اگر سهمیه بندی آب را در دستور کار قرار دهیم، برنامه مفصلی برای اجرایش ارائه دهیم و با اتکا بر قوای قهریه، بکوشیم همگان را به رعایت این سهمیه بندی مجاب نماییم!

اشکالی بزرگ که تکذیب خبر سهمیه بندی آب و تقلیل این سهمیه بندی به مصارف کشاورزی، ولو با بهره بردن از رنگ و لعاب عدالت محوری، قادر به رفع و رجوع آن نیست و از این رو جا دارد از مسئولان، به ویژه استاندار خوزستان و دیگر دولت مردان بخواهیم در خصوص چرایی کمبود شدید منابع آب در خوزستان شفاف سازی کرده و مسائل را به صورت کامل با مردم در جریان بگذارند تا اگر گریزی از طرح هایی مانند سهمیه بندی آب کشاورزی نبود، مردم نهایت تلاش شان را برای کنار آمدن با شرایط به کار ببندند، نه اینکه یک روز از سهمیه بندی آب بشنوند و روز دیگر، شاهد تکذیب آن باشند!


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۴۸
ما می توانیم !!! البته می شود همه را انداخت گردن کسی که ما که به ایشان رای دادیم .
با سدهایی که باعث افتخار است؟
تكذيب شد
قطعا سدسازی های غیراصولی ازجمله سد گوتوند یکی از دلایل عمده خشکسالی در خوزستان است,چرا به نظر کارشناسان ازجمله پرفسور کردوانی توجه نشد,چه کسی سد گوتوند را ساخته است,چرا حالا پاسخگو نیست
به خاطر اون سدست که زدن گندش دراومد. یه شش هفت سالی سوالتو دیر پرسیدی داداچ
چون این اقا این کاره نیست حالا بر چه اساسی شد استاندار خدا عالمه
بزرگوار اگر دلسوز در مملكت بود يك صدم پولهايي كه اختلاس شد خرج أحداث نيروگاههاي سيكل تركيبي با ابشيرين كن ميكردن الان نتنها برق صادر ميكرديم بلكه اب چندين استان راهم تامين ميكرديم افسوس از مديران نالايق كه فقط بلد هستن وعدههاي تبليغاتي بدهند افسوس و صد افسوس .
عجب!!! دوران خانه ویرانی کشور در دولت مهرورز احمدی نژاد کجا تشریف داشتید؟
تا وقتی مدیران اصفهانی در شرکت مدیریت منابع آب ایران چمبره زده اند اوضاع بهتر از این نمیشود.
اگه خوزستان مثل ونیز روی آب باشه و اینهمه آب از بالا دست رودخانه های خوزستان به جاهایی دیگه منحرف بشه، کمبود آب میاره و مثل حالا رودخانه های بزرگش خشک میشن. کجای دنیا سرزمین آباد رو واسه آباد شدن جاهایی دیگه ویران میکنن؟ آب شرب مردم خوزستان تامین نمیشه، در عوض آب شرب از خوزستان به جاهایی دیگه برده میشه.
وقتی که کارخانه های آب بری رو مثل صنایع فولاد در کویرهایی مثل اصفهان و یزد احداث میکنند و میخوان با آب کارون عطش صنایع رو از بین ببرند وضع خوزستان میشه اینی که می بینید، نفت رفت آب رفت هوا رفت
کاملا مشهوده با استاندار لج دارین... احمدی نژادی نیست نه؟
بابا دولت در بین التعطیلین است
امسال هیچی انشاا... سال دیگه تا ببینیم چی می گویند
مشکل آب خوزستان با بسته شدن صنایع نیشکر حل خواهد شد و لا غیر
آب خوزستان سالهاست که سهمیه بندی است.
از استانداری که نام سه هزار ساله رودخانه شاهور را شاووور ( که نمیدانم از کجا در اومده ) میگیه په انتظاری دارید؟!!!
آب سد کوثر
را نفرستید کویت و عراق
آب کارون رو نفرستید اصفهان
هر ماه فقط و ففط پول فروش یک روز نفت رو خرج خوزستان بکنید. گلستان میشه.
این نتیجه مدیریت غلط در پنجاه سال گذشته این مملکت است - کشاورزی و منابع با هم از بین رفتند و هیچ رعیتی هم ثروتمند نشد .
من نفهمیدم به چی میگن سهمیه بندی .از خبرگزاری تابناک تقاضا دارم بیاد اندیکا تا سهمیه بندی اب وظلم بزرگ بین دوسد بزرگ ببیند
خوزستان سالها هدف برنامه های انتقال آب بوده؛ شما یقه این دولت رو برای چی می گیرید؟ چرا همه رسانه ها به همین سرعت فراموش کردید که این دولت وارث چه وضعیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و زیست محیطی بود؟
بسمه تعالی
کوزه گر از کوزه شکسته آب میخوره.....
24میلیون رای دادیم به روحانی .چرا هعی دوست دارید این پیروزی به کام تلخ کنید و اشتباهات گذشتگان را تکرار میکنید؟گناه کردیم به روحانی رای دادیم؟
oخوش به حال مردم اصفهان بشه! مردم خوزستان برن.....
دولت روحانی مظلوم ترین دولت تاریخ ایران است
از خوزستان دیگه چی مونده نه آب نه هوا نه امکانات
تقصیر ترکیه است
استانداری فقط جای کارهای سیاسی نیست کمی هم کار اجرایی نیاز دارد که از استاندار خوزستان نمی توان انتظار زیادی داشت
اولا مدیریت سیاسی،مشکلات بزرگ این استان را چند برابر میکند،ثانیا پاسخ علت مشکلات بزرگ به وجود آمده برای آب و برق استان را باید در مدیریت ناكارآمد این بخش جستجو نمود جایی که انتقال منابع آب استان خوزستان را به تمام استانهاي همجوار که به دنبال کشت برنج و افزایش واحدهای صنعتی آب بر می باشند توجیه نموده و هرگز به دنبال مدیریت صحیح و عادلانه نبوده اند، استانهاي که با لابي گري از انتخاب استاندار دارای ارتباطات وسیع درون بدنه وزارت نیرو گرفته تا تغییر ارقام و اعداد گزارشهاي کارشناسی و مضافا پنهانکاریهای وسیع و مکمل آن نیز عدم پیگیری مسئولین استان خوزستان به دلیل غرق بودن در مشکلات اولیه این استان، دستشان را برای انتقالهاي غیر کارشناسی و غیر انسانی تمام منابع این استان باز گذاشته است،و تو ای خوزستان پیشانی ات را با سیاهی مزین کرده اند
مگر ميشود استاني كه بيش از ساير استانها داراي پرآب ترين و پرتعداد ترين رودخانه هاي كشور ميباشد و بيشترين برق توليدي سدها از آنجا تامين ميشود به روزي بيفتد كه مردم را به جيره بندي آب دعوت كنيم و مردم را در اين گرماي تابستان كه حداقل به روزي يكبار استحمام نياز دارند حتي از آب شرب محروم كنيم
سهمیه بندی حقیقت دارد.بنده خود شاهد سهمیه بندی اب رودخانه مارون برای کشاورزی هستم
سهمیه بندی حقیقت دارد.بنده خود شاهد سهمیه بندی اب رودخانه مارون برای کشاورزی هستم
با سلام و عرض ادب و احترام، واقعيتها را بايد گفت و إنكار و تكذيب بيفايده است، براى ديدن عمق مظلومى خوزستان و خوزستانى پيشنهاد ميكنم دولت بازرس ويژه نامحسوس همراه با چند خبرنگار خبره به اين ديار اعزام كند، مردم گوششان از وعده و وعيد پر است،
بزاربه جيره بندي برسه .مگه همين مردم خوزستان نبودن در موقعي كه آقاي روحاني از برنامه هاش براي آب وخاك خوزستان ميگفت براش كف ميزدن وبهش راي دادن .حالا بشينن تا مشكلاتشون دولت تدبير حل كنه. زهي ز خيال باطل!!!
چگونه ؟ مکرر گفتیم ما می توانیم، تا باورمان شد و اشتباه پشت اشتباه ..... !!!
دولت مظلومه دختر وزیرش کار نداره جنس از ایتالیا وارد میکنه؟؟؟؟؟ مردم خوزستان آب ندارند از کجا وارد کنند ایها المظلوم؟؟؟؟؟
تا ۳ نشه بازی نشه.ظاهرا درحال زمینه سازی برای دوباره استاندار کردن سوپر من خود
وقتی هنوزماننداجدادمون برای کشاورزی آب رو میزارن توزمین ول بشه مشخصه هدرمیره.هزینه کنه دولت ابیاری قطره ای برای کشاورزی تا اب هدرنره.دردهه های پیش رو نبردها بخاطر اب خواهدبود.باید چاره ای اندیشید
بیاییدوببینید سددزپرازاب است و اگردرست ازین نعمت استفاده شودهیچ مشکلی بوجودنخواهدامد.باید وحدت داشته باشیم درکشور
خبر تکذیب شد
هوا که نمیخواستند لابد آب هم نمیخواهند
هوا که نمیخواستند لابد آب هم نمیخواهند
در ابادان روزي دوساعت و طي دوبار آب را قطع ميكنند...مرگ بر شاه...
فقططططططططططططططططططططططططططططططط............................اصفهان سلامت باشه.
من 31 سالمه و اهل مسجدسلیمانم، از وقتی که بیاد دارم فقط روزی 2 ساعت آب داشتیم، و همیشه این استرس رو داتیم که نکنه دیر متوجه اومدن آب بشیم و اون 2 ساعت هم بگذره.............................

کجای کاری برادر !!!!!!!!!!!!!!!!
انتقال آب و تغییر اقلیم
جمعیت زیاد و عدم مدیریت صحیح و عدم توجه به رفاهیات مردم
مرگ بر شاه!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار