بازدید 2140

حمایت مجلس نمایندگان آمریکا از اصل دفاع متقابل ناتو

مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آرا از اصل دفاع متقابل کشورهای عضو ناتو از یکدیگر حمایت کرده است.
کد خبر: ۷۰۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 28 June 2017
مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آرا از اصل دفاع متقابل کشورهای عضو ناتو از یکدیگر حمایت کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نگرانی ها و شک و تردیدهایی را درباره حمایت از توافقنامه ناتو به وجود آورده بود، مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه به اتفاق آرا از یکی از اصول اساسی ناتو حمایت کرد که بر اساس آن کشورهای عضو نسبت به دفاع متقابل از یکدیگر متعهد می شوند.

مجلس نمایندگان آمریکا با 423 رای موافق در برابر 4 رای مخالف از این توافقنامه حمایت کرده است. بر اساس این رای گیری، مجلس نمایندگان آمریکا که در کنترل جمهوریخواهان است، بر پایبندی واشنگتن به ماده 5 پیمان آتلانتیک شمالی تاکید کرده است.

مجلس نمایندگان آمریکا همچنین خواستار آن شده است که کلیه اعضای ناتو حداقل 2 درصد تولید ناحالص داخلی خود را تا سال 2024 میلادی برای هزینه های نظامی اختصاص دهند.

ترامپ در سفر ماه می به بروکسل و دیدار با مقام های ارشد ناتو اشاره مستقیمی به حمایت آمریکا از این بند مهم از پیمان آتلانتیک شمالی نکرده بود. البته ترامپ بعدا حمایت خود را از توافقنامه دفاع متقابل ناتو اعلام کرد و سایر مقام های ارشد آمریکایی نیز حمایت خود را اعلام نمودند.

پل رایان رئیس کنگره آمریکا با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: در شرایطی که ما و همه شرکای مان در سراسر جهان با این همه تهدید روبرو هستیم، یک ناتوی قوی و امن بیش از گذشته، اهمیت خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار