بازدید 3919

چشم‌انداز تاریک از رشد اقتصادی آمریکا

صندوق بین‌ المللی پول چشم‌انداز خود را درباره آینده اقتصادی آمریکا کاهش داد و معتقد است که مدل کنونی برای رشد اقتصادی آمریکا شکست‌خورده است.
کد خبر: ۷۰۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 28 June 2017
صندوق بین‌ المللی پول چشم‌انداز خود را درباره آینده اقتصادی آمریکا کاهش داد و معتقد است که مدل کنونی برای رشد اقتصادی آمریکا شکست‌خورده است.

به گزارش فارس صندوق بین‌ المللی پول چشم‌انداز خود را از آینده اقتصادی آمریکا کاهش داد و معتقد است مدل کنونی برای رشد اقتصادی آمریکا شکست‌خورده است و برای اجرای طرح ترامپ برای افزایش رشد اقتصادی آمریکا زمان زیادی لازم است.

کریستین رز در صندوق بین‌المللی پول با بیان اینکه پیش‌بینی رشد اقتصادی 3 درصدی ترامپ در چنین شرایطی منطقی نیست، گفت: آمریکا به این رشد اقتصادی نخواهد رسید.

IMF همچنین تأکید کرده است: انتظار دارد برخلاف آنچه که آمریکا پیش‌بینی کرده رشد اقتصادی این کشور تنها به 2.1 درصد برسد که این رقم در ماه آوریل 2.3 درصد پیش‌بینی شده بود.

صندوق بین‌ المللی پول پیش‌بینی کرد که در سال 2018 رشد اقتصادی آمریکا از 2.1 درصد فراتر نخواهد رفت. این درحالی است که صندوق پیش از این رشد اقتصادی 2.5 درصد را در سال آینده برای آمریکا متصور بود. صندوق بین‌المللی پول معتقد است که اقتصاد آمریکا از مسائل و مشکلات ساختاری رنج می‌برد. مسائلی نظیر بازدهی کم نیروی کار و جمعیت سالخورده از جمله آنهاست.

به اعتقاد صندوق بین‌ المللی پول راه حل برای این چالش بزرگ در آمریکا استفاده از محرک‌های اقتصادی خواهد بود. اما این مستلزم زمان زیادی است تا کاخ سفید بتواند برنامه‌های مالی که متعهد شده است را اجرایی کند.

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده است که وضعیت اشتغال در آمریکا به ظرفیت کامل خود رسیده است و برای تغییر این سیاست که بتواند موفق باشد نیاز به رشد اقتصادی بالاست. آنها باید به بیشترین حد رشد اقتصادی برسند.

از سوی دیگر صندوق بین‌المللی پول با انتقاد از کاخ سفید که هنوز برنامه‌های خام را ارائه می‌کنند، گفت: محقق شدن این برنامه‌ها نیاز به محرک‌های مالی از سوی آمریکاست.

صندوق بین‌المللی پول گفته است مدل اقتصادی آمریکا دیگر موفق عمل نمی‌کند و بسیاری از این انتقادات مرتبط با اجرای عملکرد آنها در دوران پس از بحران بوده که بسیار اندک و نابرابر بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار