بازدید 1584

بازداشت ۶ مظنون به همکاری با داعش در اسپانیا، بریتانیا و آلمان

وزارت کشور اسپانیا از بازداشت ۶ نفر در اسپانیا، بریتانیا و آلمان به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش خبر داده است.
کد خبر: ۷۰۷۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰ 28 June 2017
وزارت کشور اسپانیا از بازداشت ۶ نفر در اسپانیا، بریتانیا و آلمان به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش خبر داده است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، وزارت کشور اسپانیا امروز چهارشنبه اعلام کرد: 6 نفر در کشورهای بریتانیا، آلمان و اسپانیا به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش دستگیر شدند.

وزارت کشور اسپانیا افزود: بازداشت این افراد با هماهنگی و همکاری پلیس های 3 کشور انجام شده است. 4 نفر در اسپانیا، یک نفر در بریتانیا و یک نفر هم در آلمان بازداشت شده اند.

نیروهای پلیس کشورهای مختلف اروپایی همکاری اطلاعاتی نزدیکی را برای مقابله با فعالیت های تروریستی آغاز کرده اند. افراد بازداشت شده اقدام به انتشار فیلم های ویدئویی کرده اند که محتوای حشونت آمیز داشته و نشست های هفتگی مخفیانه ای را برگزار کرده اند تا جوانان را برای سفر به مناطق جنگی اجیر کنند.

تحقیقات پلیس در سال 2015 میلادی پس از آن آغاز شده بود که تصاویر مربوط به سفر یک مسلمان ساکن اسپانیا به سوریه در یک وبسایت منتشر شد. تهیه کننده این فیلم که یک امام جماعت سلفی تندرو بوده، در بریتانیا بازداشت شده است. این فرد پیش از این تحت نظر بوده و اخیرا به اسپانیا سفر کرده و با 4 فرد بازداشت شده دیدار کرده است.

اسپانیا در ژوئن 2015 میلادی سطح هشدار امنیتی را به 4 افزایش داده است که دومین سطح بالای هشدار امنیتی به شمار می رود. پلیس اسپانیا تاکنون 178 نفر را به اتهام ارتباط با فعالیت‌های تروریستی بازداشت کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان