بازدید 1952

هشدار نمایندگان کنگره آمریکا درباره هر گونه اقدام نظامی علیه سوریه

نمایندگان کنگره آمریکا با تأکید بر اینکه دولت این کشور راهبردی در قبال سوریه ندارد درباره هر گونه اقدام نظامی در این کشور هشدار داده‌اند.
کد خبر: ۷۰۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ 28 June 2017
نمایندگان کنگره آمریکا با تأکید بر اینکه دولت این کشور راهبردی در قبال سوریه ندارد درباره هر گونه اقدام نظامی در این کشور هشدار داده‌اند.

به گزارش تسنیم، در شرایطی که کاخ سفید در بیانیه‌ای بدون ارائه هیچ گونه مستندات قابل اتکا دمشق را به تدارک برای انجام حمله شیمیایی در سوریه متهم کرده، نمایندگان کنگره آمریکا از احتمال افزایش نقش واشنگتن در جنگ سوریه، بدون داشتن هیچ راهبرد مشخصی درباره این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند. 

«بن کاردین»، عضو ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا علی‌رغم طرح ادعاهای بی‌پایه علیه «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه به «ترامپ» هشدار داد که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و دولت آمریکا هیچ مجوزی برای استفاده از زور نظامی علیه دولت سوریه ندارد. 

وی در اظهاراتی که پایگاه خبری «هیل» آن را منعکس کرده گفت: «اسد بایستی به خاطر ارتکاب جرائم جنگی به دادگاه لاهه برده شود. اقدامات او کاملاً غیرقابل قبول هستند. برای عزل وی از قدرت بایستی برنامه‌ای برای اقدام داشت. واضح است که جامعه بین‌المللی باید به جنایت‌های او پاسخ دهد و ما این کار را انجام خواهیم داد.»

«کاردین» در ادامه گفت: «اما هیچ راه حل نظامی وجود ندارد. مجوزی برای استفاده از زور نظامی علیه دولت اسد وجود ندارد. رئیس‌جمهور برای رسیدن به این برنامه اقدام بایستی با کنگره همکاری کند.»

کاخ سفید روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای با طرح ادعاهای اثبات‌نشده مدعی شد دولت «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه قصد انجام «یک حمله شیمیایی دیگر» در سوریه را دارد. در حالی که هنوز چنین حمله‌ای انجام نشده، بیانیه کاخ سفید نوشت این حمله «ممکن است به قتل گروهی غیرنظامیان از جمله کودکان بی گناه منجر شود.»

ادعای کاخ سفید در حالی مطرح شده که دولت سوریه تمامی سلاح‌های شیمیایی خود را تحت نظارت سازمان‌های بین‌المللی از این کشور خارج کرده است. 

دولت آمریکا پیش از این در ماه فوریه با متهم کردن «بشار اسد» به انجام یک حمله شیمیایی در منطقه «خان شیخون» در استان ادلب سوریه، پایگاه هوایی «الشعیرات» متعلق به ارتش سوریه را هدف حملات هوایی قرار داد. دولت سوریه، این ادعاها را رد و تأکید کرده استفاده از سلاح‌های شیمیایی را حتی علیه گروه‌های تروریستی در حال نبرد با دولت سوریه مجاز نمی‌داند. 

به نوشته «هیل»، نگرانی‌ها درباره اقدامات ترامپ در سوریه با توجه به درگیری‌های اخیر بین نیروهای آمریکا و نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه فزونی یافته است. ارتش آمریکا چندی پیش یک فروند جنگنده سوریه که در حال حمله به نیروهای داعش بود را سرنگون کرد. آمریکا به علاوه چندین بار به نیروهای ارتش سوریه که در حال پیشروی در نزدیکی مرز عراق علیه داعش بوده‌اند حمله کرده است. 

برخی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا بیانیه جدید کاخ سفید را به منزله افزایش نقش آمریکا در جنگ سوریه دانسته‌اند. سناتور تیم کین، درباره اینکه آیا با چنین توصیفی موافق است گفت: «کاملاً».

«کین» که از اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا است گفت: «این موضوع باعث مباحثات زیادی میان ما صبح امروز شد. چیزی که ما درباره آن در کمیته صحبت کردیم این است که دولت هیچ راهبردی در قبال سوریه، داعش یا افغانستان ندارد.»

بن کاردین هم گفته که کاخ سفید هنوز هیچ اطلاعاتی به کمیته روابط خارجی سنا درباره بیانیه کاخ سفید ارائه نکرده است. 

نمایندگان جمهوری‌خواه کمتر درباره بیانیه کاخ سفید اظهار نظر کرده‌اند. جان مک‌کین، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا گفت که او توجه چندانی به بیانیه روز دوشنبه کاخ سفید نمی‌کند. وی گفت: «من به اینکه او (ترامپ) چه کار می‌کند توجه می‌کنم نه اینکه چه حرفی می‌زند.»

مک‌کین، علی‌رغم این در پاسخ به اینکه آیا او نگران بی‌راهبردی ترامپ در سوریه نیست پاسخ مثبت داد و گفت که این موضوع را در نشست اخیر کنگره با جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا مطرح کرده است. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر