بازدید 8335
۶

شیوع خودزنی برای دریافت دیه در تمام استان‌ها

کد خبر: ۷۰۷۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ 28 June 2017
رییس سازمان پزشکی قانونی کل کشور با اشاره به شیوع خودزنی در سراسر کشور برای دریافت دیه گفت: برخی به عناوین مختلف برای دریافت دیه صحنه‌سازی می‌کنند؛ که بیشترین صحنه‌سازی‌ها مربوط به تصادف ساختگی یا خودزنی است. کار برخی از این افراد قابل تشخیص است که به بیمه نیز اعلام می‌کنیم.

احمد شجاعی؛ رییس سازمان پزشکی قانونی کل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با اقدام به خود زنی، تصادف ساختگی وحتی اره کردن استخوان ترقوه برخی برای دریافت دیه بیان داشت: آمار در این زمینه نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. خودزنی در تمامی استان‌ها وجود دارد و مختص به استان خاصی نیست.

او تاکید کرد که برخی به عناوین مختلف برای دریافت دیه صحنه‌سازی می‌کنند؛ که بیشترین صحنه‌سازی‌ها مربوط به تصادف ساختگی یا خودزنی است. کار برخی از این افراد قابل تشخیص است که به بیمه نیز اعلام می‌شود.

رییس سازمان پزشکی قانونی کل کشور در پاسخ به این سوال که آمار دقیق اقدام به خودزنی برای دریافت بیمه چه رقمی است، تصریح کرد: آمار سازمان پزشکی قانونی در این زمینه مربوط به کسانی است که در معاینات انجام شده توسط پزشکان این سازمان عمدی بودن صدمه‌شان قابل تشخیص است و همین افراد نیز جزو آمار اعلام می‌شود، بنابراین نمی‌توان گفت؛ آمار اعلام‌شده دقیق است، چرا که باید بیشتر از این رقم باشد.

شجاعی در ادامه تاکید کرد: فرد آسیب‌دیده زمانی که به پزشکی قانونی مراجعه می‌کند؛ توسط کارشناسان بطور دقیق بررسی می‌شود و اگر کارشناسان متوجه شوند که مصدومیت او ساختگی بوده است به بیمه نیز اعلام می‌شود.

رییس سازمان پزشکی قانونی کل کشور تاکید کرد که بیشتر جمعیت افرادی که خودزنی می ‌کنند را مردان تشکیل می‌دهند؛ افرادی که با زدن اسپری یا تزریق مواد بی‌حس‌کننده، دست یا پای خود را بی‌حس کرده و سپس اقدام به شکستن استخوان خود می‌کنند تا دیه دریافت کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶
عجب ؟اگر اینکار جرم محسوب شود دیگه کسی از این کاره نمیکند بنابراین تا بیشتر همه گیر نشده مجلس بجنبد و با تصویب قانون جلوی این هنجار را بگیرد.
این هم از طبعات بالای بیکاری در جامعه است . خوبه ما هم این کارو بکنیم چندتا قسط عقب افتاده دارم ، پرداختشون کنم............ نه غلاااااااااااااام
جل الخالق
چقدر مردم بدبخت شده اند که دست به چنین کارهایی می زنند؟!
این نشانه وضع اسفناک اقتصادی جامعه است...
خب ریشه یابی کنید مطمئنا میفهمید علت این خودزنیها چیه!!!!
هر چند که نیازی به ریشه یابی نیست و کاملا عیان و آشکار هست که چی به سر ملت داره میاد.
با سلام ازاینکه پزشکان و کارشناسان محترم و زبده ای داریم که فرق مصدوم دراثر خودزنی و حادثه را به سرعت و دقت تشخیص میدهند افتخار می کنیم اما ای کاش اینگونه رفتارها(خودزنی برای دریافت دیه از بیمه) توسط دیگر کارشناسان عزیز کشورمان نیز مورد ریشه یابی عمیق قرارگیرند. همه این افراد، کلاهبردار و سودجو نیستند.کسی که راضی می شود بخاطر دریافت پول، دست و پا یابینی خود رابشکند و یا نقص عضو پیداکند از نظر اقتصادی به جایی می رسد که ... و شاید بین بد و بدتر(بین فحشا و ...) بد یعنی آسیب رساندن به بدن خود را انتخاب می کند.نمی خواهم حرف از جامعه درصدی بزنم اما اینهم مثل پدیده گورخوابی در شأن ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران نیست.امیدواریم در آینده شنونده چنین اخباری نباشیم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر