بازدید 4829

اذعان نیکی هیلی به پایبندی ایران به برجام

سفیر آمریکا در سازمان ملل در جلسه ی استماع کمیته ی تخصیص بودجه ی کنگره اذعان کرد که ایران به برنامه ی جامع اقدام مشترک(برجام) پایبند مانده است.
کد خبر: ۷۰۷۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۶ 28 June 2017
سفیر آمریکا در سازمان ملل در جلسه ی استماع کمیته ی تخصیص بودجه ی کنگره اذعان کرد که ایران به برنامه ی جامع اقدام مشترک(برجام) پایبند مانده است.

به گزارش ایسنا به نقل از واشنگتن اگزمینر نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در جلسه استماع کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا گفت ما علاقمند به تحریم ایران هستیم و همچنان این مسئله را به صراحت و با صدای بلند اعلام خواهیم کرد و البته بله، روسیه نیز آن را وتو خواهد کرد.

رئیس این کمیته (راجرز) از نیکی هیلی پرسید: در سال دوهزارو پانزده، شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه 2231 را تصویب کرد و از ایران خواست که هیچ گونه اقدامی در ارتباط با موشک های بالستیک که برای داشتن قابلیت حمل کلاهک های هسته ای طراحی شده باشد، انجام ندهد، از جمله پرتاب هایی که از آنها از فناوری موشک های بالستیک استفاده شود. ایران با نادیده گرفتن این قطعنامه همچنان اقدام به آزمایش موشک های بالستیک می کند، تازه ترین مورد آن ژانویه گذشته بوده است. دولت آمریکا چه اقدامی می کند تا جامعه بین المللی را متقاعد کند که به ایران فشار وارد کنند تا برنامه موشک بالستیک خود را کنار بگذارد و از تعهدات خود پیروی کند. آیا شورای امنیت قادر است در مورد نقض قطعنامه 2231 به ایران بپردازد؟

نیکی هیلی در پاسخ گفت: معتقدم اینکه ایران از قطعنامه پیروی نمی کند جای تعجب ندارد، آنها به انجام ندادن این کار معروف هستند، هرجای دنیا که مشکلی وجود دارد به نظر می رسد که ایران با آن ارتباط دارد و این یک نگرانی است. آنها از جنبه آزمایش و پرتاب واقعی موشک ها و نیز صدور تسلیحات به سازمان های تروریستی، در حال نقض این قطعنامه بوده اند.

وی افزود: پس این(ایران) همچنان یک مشکل واقعی است. بله ما مشتاقانه خواهان تحریم ایران هستیم، بله ما همچنان با صدای بلند در این باره حرف می زنیم و بله روسیه هم این (تحریم ها) را وتو خواهد کرد و این نگرانی است که ما درباره شورای امنیت داریم. به نظر من این چیزی است که آمریکا باید آن را مد نظر قرار دهد و نیز به نظر من این چیزی است که ما باید به بهترین شکل همچنان در شورای امنیت روی آن کار کنیم.
نیکی هیلی از پاسخ صریح به سئوال یک نماینده جمهوریخواه درباره اینکه آیا دولت ترامپ تغییر حکومت در ایران را دنبال می کند، خودداری کرد. هل راجرز Hal Rogers نماینده جمهوریخواه ایالت کنتاکی پس از جمع بندی نیکی هیلی درباره تهدید ناشی از ایران از پرسید آیا تغییر رژیم در ایران از جمله گزینه های پیش رو است؟ هیلی پاسخ داد: " نمی دانم."

تاکید نیکی هیلی بر نقض نشدن برجام و مخالفت خود با این توافقنامه

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد ضمن اعلام اینکه برجام به هیچ نوعی نقض نشده است، مخالفت صریح خود را با این توافقنامه اعلام کرد و گفت این توافقنامه فقط باعث به تاخیر انداختن آن چیزی خواهد شد که رخ خواهد داد.

ماریو دایاز بالارت یکی از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا از نیکی هیلی پرسید: من معتقد نیستم که مقامات ایران از هدف خود برای تولید تسلیحات هسته ای دست کشیده باشند! بسیار واضح است که آنها در فناوری موشکی شامل موشک های بالستیک و موشک های بین قاره ای به پیش می روند، وقتی شما همه اینها را مشاهده می کنید، آیا منصفانه خواهد بود که از شما بپرسم نظر شما چیست و آیا مقامات ایران، واقعا بلند پروازی های هسته ای شان را کنار گذاشتند؟ اگرشما واقعا نمی خواهید این پرسش را پاسخ دهید من درک می کنم.

نیکی هیلی در پاسخ گفت: من هیچ مشکلی در زمینه پاسخ دادن ندارم، به نظر من در مورد برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) ما شاهد هیچ نوعی از نقض این (برجام) نیستیم. پس از ذکر این نکته باید بگویم که من قویا مخالف آن چیزی هستم که در توافقنامه ایران رخ داد چون تمام کاری که ما کردیم به تاخیر انداختن آن چیزی است که رخ خواهد داد، آنها می خواهند توانایی های هسته ای شان را ادامه دهند و ما پول زیادی به آنها دادیم تا این کار را بکنند. نگرانی من این است که هر کسی که آنها (ایرانی ها) با او ارتباط دارند، همه جزو گروههایی هستند که ما تلاش می کنیم آنها را شکست دهیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان