بازدید 3731
در ادامه رایزنی‌ها در برلین؛

وزیر امور خارجه با رئیس جمهور آلمان دیدار کرد

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آلمان پس از دیدار و گفت‌وگوی خصوصی در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی در برلین حضور پیدا کردند.
کد خبر: ۷۰۷۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹ 27 June 2017
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آلمان پس از دیدار و گفت‌وگوی خصوصی در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی در برلین حضور پیدا کردند.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در این نشست مطبوعاتی با بیان اینکه ایران و آلمان از روابط دیرینه مبتنی بر اعتماد و منافع مشترک برخورداند و این رابطه ده‌ها سال ادامه داشته است، تصریح کرد: امروز پس از رفع تحریم‌های ناعادلانه که دولت آلمان هم نقش بسیار مهمی در رفع آن داشت، دوباره شاهد افزایش مناسبات اقتصادی میان دو کشور هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: در جریان سفر من به آلمان گفت‌وگوهای بسیار خوبی با مقامات آلمانی صورت گرفت و هم مقامات آلمان و هم صاحبان صنایع این کشور اراده لازم برای گسترش روابط با ایران را دارند و ما نیز علاقه مندیم از امکانات اقتصادی و بانکی این کشور استفاده کنیم.

ظریف در این نشست مطبوعاتی تاکید کرد: ایران کشوری امن در منطقه‌ای است که از بی‌ثباتی و تروریسم رنج می‌برد و توانسته کشوری مردمسالار داشته باشد که شریک خوبی برای آلمان است.

به گزارش ایسنا، زیگمار گابریل نیز در این کنفرانس مطبوعاتی تصریح کرد: ایران کشور قوی و بزرگی است و رییس‌جمهور روحانی به مردم ایران قول بهبود و رونق بیشتر وضعیت اقتصادی کشور را داده است.

وی با بیان اینکه آلمان از گسترش همکاری‌های دوجانبه با ایران در همه زمینه‌ها استقبال می‌کند، خاطرنشان کرد: امیدوارم ایران شرایط را برای سرمایه‌گذاری بهتر کند و موفق شود منازعات و اختلافات را در منطقه کاهش دهد. امیدواریم روابط ایران با کشورهای همسایه خود هم گسترش یابد و در منازعات عراق، سوریه و منازعه اسرائیل و فلسطین هم به نقش مثبت خود ادامه دهد و به موفقیت برسد.

وزیر امور خارجه آلمان با بیان اینکه ما در مذاکرات‌مان درخصوص اختلاف نظرهای خود از جمله موضوع (رژیم) اسرائیل هم صحبت کردیم، گفت: برخی ادعا می‌کنند ایران برجام را اجرا نکرده ولی گزارشات آژانس برعکس است. آلمان از برجام حمایت کرده و ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که از این توافق حمایت کرده و آن را زیر سوال نبرند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر