بازدید 2773

مسکو: روسیه نقشه راه کره شمالی را تدوین کرده است

معاون وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد که مسکو یک نقشه راه درباره خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و برقراری صلح در شبه‌جزیره کره تدوین کرده است و آمادگی دارد با شرکایش در اینباره گفت‌وگوکند.
کد خبر: ۷۰۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹ 27 June 2017
معاون وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد که مسکو یک نقشه راه درباره خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و برقراری صلح در شبه‌جزیره کره تدوین کرده است و آمادگی دارد با شرکایش در اینباره گفت‌وگوکند.

به گزارش فارس، «ایگور مورگولوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که روسیه یک نقشه راه در خصوص خلع سلاح هسته ای کره شمالی و صلح کلی در شبه‌جزیره کره تدوین کرده است و آمادگی دارد با شرکای خود در این خصوص وارد گفت‌وگو شود.

وی تصریح کرد که به منظور آنکه کره شمالی برنامه هسته‌ای خود را کنار بگذارد، می‌بایست ضمانت امنیتی به این کشور ارائه شود.

مورگولوف تصریح کرد: «این مسئله تضمین می‌کند که تمامی کشورهای منطقه به یک میزان برابر احساس ایمنی می‌کنند و در خصوص موضوع کره شمالی، باید تضمین‌هایی وجود داشته باشد که در نهایت به این منجر شود که پیونگ‌یانگ از برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود کناره‌گیری کند».

این دیپلمات روس ادامه داد که نقشه راه روسیه در خصوص رفع نزاع کره شمالی شامل یک طرح چندمرحله‌ای می‌شود برای آنکه طرفین را بدون پیش‌شرط به میز مذاکره بیاورد.

وی در گام‌های اولیه، «پدیدار شدن خویشتنداری دوجانبه و نه تحریک یک دیگر، آغاز مذاکرات در خصوص اصول کلی روابط همچون عدم تهاجم و رد استفاده و تهدید به استفاده از زور» را لیست کرد.

مورگولوف ادامه داد: «هدف نهایی این نقشه راه، شکل دادن یک مکانیسم بادوام صلح در شمال شرقی آسیا و در عین حال پرداختن به موضوعات شبه‌جزیره کره از جمله مسئله خلع سلاح هسته‌ای است».

وی تأکید کرد که اقدامات تحریک‌آمیز به تنش‌های شبه‌جزیره کره دامن می‌زند و ممکن است به درگیری‌های مسلحانه با استفاده بالقوه از تسلیحات هسته‌ای منجر شود.

وی در اینباره گفت: «ما متقاعد شده‌ایم که اقدامات تحریک‌آمیز نظامی و نمایش قدرت نظامی، بیانیه‌های شبه‌نظامیان تنها اوضاع را تشدید می‌کند و مسئله را به نقطه بحران می‌ رساند».

معاون وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد که مسکو نقشه راه خود درباره حل و فصل مسئله کره شمالی را با چین هماهنگ کرده است.

وی بر پیشنهاد «توقف دوگانه» چین مبنی بر توقف همزمان آزمایشات موشک‌ هسته‌ای کره شمالی و رزمایش‌های کره جنوبی و آمریکا و همچنین پیشرفت‌های موازی در جهت خلع‌ سلاح هسته‌ای و ایجاد سامانه منطقه‌ای صلح و امنیت تأکید کرد و گفت: «ما از این ایده‌ها حمایت می‌کنیم».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل