بازدید 15205
۱

اعلام آمادگی همزمان آمریکا و انگلیس برای حمله به سوریه و تکرار سناریوی عراق

شب گذشته در بیانیه ای عجیب، سخنگوي رياست‌جمهوري آمريکا مدعي شد، نظام سوريه آماده انجام يک حمله شيميايي جديد است؛ بیانیه ای که به نظر می رسد، برای پیاده کردن سناریوی جدید در سوریه است؛ سناریویی که حاکی از حمله آمریکا به سوریه با همراهی انگلیس است.
کد خبر: ۷۰۷۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴ 27 June 2017
شب گذشته در بیانیه ای عجیب، سخنگوي رياست‌جمهوري آمريکا مدعي شد، نظام سوريه آماده انجام يک حمله شيميايي جديد است؛ بیانیه ای که به نظر می رسد، برای پیاده کردن سناریوی جدید در سوریه است؛ سناریویی که حاکی از حمله آمریکا به سوریه با همراهی انگلیس است.

به گزارش «تابناک»؛ شون اسپايسر، سخنگوي کاخ سفيد مدعی شد: نظام سوريه براي انجام يک حمله شيميايي ديگر آماده مي‌شود که احتمالا به کشتار دسته‌جمعي غيرنظاميان از جمله کودکان بي‌گناه منجر مي‌گردد.
 
وي در ادامه مدعي شد: «فعاليت‌هايي که واشنگتن رصد کرده، شبيه همان مقدماتي است که نظام سوريه قبل از حمله شيميايي چهارم آوريل انجام داده بود. همان طور که قبلا گفتيم، آمريکا براي از بين بردن داعش در عراق و سوريه حضور دارد؛ اما اگر بشار اسد حمله جديدي انجام دهد، وي و ارتشش بهاي سنگيني خواهند پرداخت».
 
نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز در حساب توییتری خود نوشت:‌ مسئولیت هر گونه انجام حمله شیمیایی جدید توسط رژیم اسد به عهده ایران و روسیه خواهد بود؛ اما واکنش وزیر دفاع انگلیس به بیانیه کاخ سفید در مورد ادعای احتمال استفاده ارتش سوریه از سلاح های شیمیایی عجیب تر و نگران کننده تر بوده است.
 
مایکل فالون در گفت‌وگو با شبکه رادیویی بی.بی.سی 4 ضمن اعلام حمایت کشورش از تصمیم آمریکا عنوان کرد که حمله نظامی علیه ارتش سوریه، توانمندی دمشق را برای هدف قرار دادن مردمش تضعیف می‌کند.

وی با این ‌حال گفت، دولت آمریکا تاکنون اطلاعاتی را در رابطه با مقدمه‌چینی رژیم سوریه برای حمله شیمیایی علیه مردم این کشور ارائه نداده اما قرار است پنجشنبه آتی با جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا در نشست ناتو در این رابطه گفت‌وگو کند.
 
 اعلام آمادگی همزمان آمریکا و انگلیس برای حمله به سوریه و تکرار سناریوی عراق
فالون گفت: مثل همیشه، اقدام نظامی باید توجیه‌پذیر، قانونی، متناسب و لازم باشد؛ اما اگر آمریکایی‌ها اقدام مشابه دیگری را در سوریه انجام دهند، من شفاف اعلام می‌کنم که از آن حمایت خواهم کرد.

وزیر دفاع انگلیس بیان داشت، در جریان آخرین دیدارش با جیمز ماتیس (وزیر دفاع آمریکا) درباره گزینه‌های مختلف پیرامون بحران سوریه گفت‌وگو کرده است.

وی افزود: استفاده بشار اسد از سلاح شیمیایی علیه مردمش، کاملاً مشمئزکننده است؛ بنابراین، اگر آن‌ها چنین کاری کنند، باید توانایی آن‌ها را در این زمینه تضعیف کنیم. به همین دلیل، حمله ای که در گذشته علیه سوریه انجام شد، بسیار دقیق و محدود بود.
 
این حمایت کورکورانه و عجیب انگلیس یادآور حمله به عراق است که آمریکایی ها با بهانه وجود سلاح های کشتار جمعی در عراق انگلیس را با خود همراه کردند و به این کشور هجوم بردند. لذا به نظر می رسد، سناریوی عراق به نحوی دیگر در سوریه می خواهد اجرا شود.
 
در همین زمینه، «فرانتس کلینسویچ» معاون دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه از وجود شواهدی مبنی بر تلاش آمریکا برای حمله دوباره به نیروهای ارتش سوریه خبر داده و در این خصوص به واشنگتن هشدار داد.

وی با اشاره به اتهامات اخیر کاخ سفید به دولت بشار اسد در خصوص سلاح های شیمیایی گفت: مشهود است که آمریکا در حال آماده شدن برای حمله به مواضع ارتش سوریه است. اقدام تحریک آمیز دیگری در حال تدارک است.

وی حمله احتمالی آمریکا به ارتش سوریه را ضربه ای به راهکارهای سازنده ای که در جریان است، خواند.
 
چهارم آوريل گذشته حمله شيميايي در ادلب سوريه رخ داد که آمريکا و غرب نظام سوريه را به انجام آن متهم کردند و آمريکا در مقابل پايگاه‌هاي نظام سوريه را هدف قرار داد.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
این که که معلومه آمریکا وانگلیس سلا شیمیایی رو به داعش میده اونها هم همون سلاح رو در محلهای تحت سلطه خود به صورت انتهاری منفجر میکنن وبعد میکن دولت اسد این کارو کرد و.... این سیاسیون فکر کردن با دسته کورها طرفن خودشون آشوب ایجاد میکنند تا منطقه را بیشتر بچاپن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار