بازدید 4405

ارائه خدمات 90 روزه به عشایر استان تهران

کد خبر: ۷۰۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 27 June 2017
مدیر امور عشایر استان تهران با اشاره به کوچ 500 خانوار عشایر مقیم و میهمان به مناطق ییلاقی دماوند، لار و پلور افزود: جامعه عشایری در حال حاضر 35 درصد از محصولات صنایع دستی با کیفیت کشور را تولید می کنند.

به گزارش ایسنا، سیروس نصیری گفت: عشایر مستقر در مناطق ییلاقی تار، پلور و لار که از شهرستانهای پاکدشت، ایوانکی، ورامین، کرج، گرمسار، مهدیشهر سمنان هستند، متشکل از 250 خانوار عشایر مقیم و 250 خانوار عشایر میهمان بوده که کوچ خود را از 19 خرداد ماه آغاز کردند.

وی در مورد شرایط زندگی عشایر در مناطق ییلاقی گفت: عشایر به مدت 90 روز در مراتع ییلاقی و 90 روز در مراتع میانوند در جنوب دماوند حضور خواهند داشت که این کوچ تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد.

وی افزود: آبرسانی توسط 180 تانکر، توزیع سوخت فسیلی به 257 خانوار، بهسازی چشمه و 1500 متر خط انتقال، ایجاد 11 حمام خورشیدی، اعطای وام 10 میلیون تومانی به 14 نفر، 700 رأس دام پردازش‌شده و بیش از هشت تن افزایش گوشت قرمز از جمله اقدامات ما در این حوزه می باشد. مرمت و نگهداری راه‌های عشایری، مرمت شبکه‌های آب شرب عشایر، احداث مخزن، روشنایی معابر، تشکیل صندوق خرد زنان عشایر و ایجاد فروشگاه های ثابت و سیار در ییلاق عشایر یکی از خدمات امور عشایر شهرستان است که مواد غذایی مانند آرد، خواربار، چای، قند، شکر و مایحتاج عشایر را برای 90 روز در فصل ییلاق تامین و توزیع می شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر دراستان تهران افزون بر 3000 خانوار عشایری زندگی می کنند. در سال گذشته این قشر  توانستند 67 هزار تن محصولات زراعی، باغی، لبنی، پروتئینی، و صنایع دستی را تولید کنند. محصولات مهم صنایع دستی زنان عشایر استان تهران را می توان قالی، قالیچه، گبه، نمد دوزها،جاجیم، تابلو فرش، جوراب و دستکش عنوان کرد.

مدیر امور عشایر استان تهران به واکسیناسیون 75 هزار راس دام و تشکیل بیمه دام برای سه هزار راس دام عشایر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به آیین نامه ساماندهی عشایر، اقداماتی همچون تولید 100 تن کنستانتره، 1200 تن جو و تولید 360 تن سبوس صورت گرفته است.

نصیری همچنین از فعالیت 12 صندوق خرد زنان عشایر استان تهران اشاره کرد و گفت: در این صندوق های فعال، افزون بر 500زن سرپرست خانوار مشغول به تولیدات صنایع دستی هستند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های حمایتی تولیدات صنایع دستی زنان سرپرست خانوار عشایری استان، اعطای وام های 4میلیون تومانی به این قشر است گفت: این وام ها به صورت بلاعوض از طریق دولت و بانک کشاورزی به زنان سرپرست خانوار پرداخت می شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان