بازدید 16340

اشتباه مرگ آور در بیمارستانی که فقط زایشگاهش فعال است!

رئیس بیمارستان رودبار جنوب ضمن پذیرش ضمنی معاینات ناقص و اشتباه در رابطه با بیماری که با ماشین شخصی به جیرفت اعزام شد، اضافه کرد: بیمارستان رودبار جنوب، هنوز به هیچ یک از تجهیزات بیمارستانی لازم از جمله دستگاه رادیولوژی و تجهیزات اتاق عمل مجهز نیست. در حال حاضر، تنها خدمات پزشکی عمومی و زایشگاه بیمارستان فعال است و ما ابزار لازم و پزشک متخصص برای معاینه دقیق بیماران مراجعه کننده نداریم.
کد خبر: ۷۰۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 28 June 2017
سرانجام پس از هجده سال ساخت و ساز بیمارستان 32 تخته خوابی رودبار جنوب در اردیبشهت ماه سال جاری توسط وزیر بهداشت افتتاح شد و خدمات رسانی به جمعیت 130 هزار نفری این شهرستان را آغاز کرد؛ هرچند در زمان افتتاح اعلام شد که این بیمارستان مجهز به رادیولوژی، اتاق عمل، تجهیزات آزمایشگاه و امکان بستری بیمار است، بررسی ها نشان می دهد جز زایشگاه و معاینات عمومی، هیچ یک از امکانات دیگر بیمارستان فعال نیست و این مشکل نجات جان بیماران را غیر ممکن کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ کمبود امکانات و فعال نبودن بخش های درمانی بیمارستان رودبار جنوب که 18 سال از عملیات ساخت آن می گذرد و در سال های اخیر دو بار توسط وزیر بهداشت افتتاح شد، مشکلات فراوانی برای ارائه خدمات کافی به بیماران ایجاد کرده و  باعث مرگ یا خسارت جبران ناپذیر به مراجعه کنندگان با حال وخیم شده است. مثل جوانی که پس از تصادف جزئی به بیمارستان مراجعه کرد، ولی به دلیل معاینات ناقص و احتمالاً اشتباه در یک قدمی مرگ قرار گرفته است.

ماجرای جوانی که اکنون در شرایط بسیار سخت و در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان جیرفت (شهرستان مجاور با شهرستان رودبار) بستری است، از این قرار است که این جوان پس از یک تصادف کوچک و ضربه ای که به سرش وارد آمده بود، به بیمارستان رودبار جنوب مراجعه می کند و معاینه می شود.

پزشک عمومی و پرستار حاضر در بیمارستان به دلیل نبود امکانات پزشکی پیشرفته مثل رادیولوژی و سایر تجهیزات آزمایشگاهی به معاینات ساده بسنده و با تصور نبود اشکالی خاص و بدون اطلاع از آسیبی که به سر این جوان در تصادف وارد آمده او را برای معاینات تخصصی با ماشین شخصی راهی بیمارستان شهرستان جیرفت می کنند؛ اتفافی که باعث لختگی خون در سر این جوان و به کما رفتن او می شود.

برادر این جوان در مورد جزئیات بیشتر حادثه به «تابناک» گفت: هفته گذشته برادرم را بعد از تصادف در حالی که حال ظاهری اش بد نبود، برای معاینه به بیمارستان رودبار بردیم و در آنجا پزشکی که برادرم را معاینه کرد، گفت، مورد خاصی نیست ولی برای اطمینان از وضعیت بیمار او را با ماشین شخصی به بیمارستان جیرفت ببرید.

وی ادامه داد: در مسیر حال برادرم یکباره بد و بیهوش شد. وقتی در بیمارستان جیرفت  معاینات تخصصی انجام شد، متوجه شدیم بر اثر عدم انجام اقدامات درمانی اولیه و انتقال غیر استاندارد بیمار لخته خونی در سر برادرم ایجاد شده و او الان یک هفته است که در کما به سر می برد.

مراد محسنی رئیس بیمارستان رودبار جنوب درباره جزئیات این خبر به «تابناک» گفت: همه معاینات و اقدامات درمانی لازم برای بیماری که شما می گویید در حد توان بیمارستان انجام شد و با رضایت خانواده بیمار با ماشین شخصی به بیمارستان جیرفت منتقل شد.

محسنی در مورد علت عدم انتقال بیمار با آمبولانس به جیرفت گفت: بیمارستان رودبار تنها دو آمبولانس دارد که یکی از این دو عملاً غیرقابل استفاده است و در آن لحظه صلاح دیدیم با توجه وضعیت ظاهری خوب بیمار، آمبولانس را برای بیمار اورژانسی و احتمالی دیگر نگه داریم. به این دلیل که موارد تصادف، ضرب و شتم، تیرخوردگی و... در منطقه ما بالاست و هر آن ممکن است بیماری با وضعیت وخیم به بیمارستان مراجعه کند.

رئیس بیمارستان رودبار جنوب ضمن پذیرش ضمنی معاینات ناقص و اشتباه در رابطه با بیماری که با ماشین شخصی به جیرفت اعزام شد، اضافه کرد: بیمارستان رودبارجنوب هنوز به هیچ یک از تجهیزات بیمارستانی لازم از جمله دستگاه رادیولوژی و تجهیزات اتاق عمل مجهز نیست. در حال حاضر، تنها خدمات پزشکی عمومی و زایشگاه بیمارستان فعال است و ما ابزار لازم و پزشک متخصص برای معاینه دقیق بیماران مراجعه کننده را نداریم.

وی ادامه دارد: پزشکان متخصص به دلیل نبود شرایط اسکان مناسب برای خدمت به شهرستان رودبار نمی آیند و از سویی نیز تجهیز بیمارستان به امکانات لازم فرایندی زمان بر است و تجهیز کامل بیمارستان در کوتاه مدت امکان پذیر نیست.

بر اساس آنچه آمد، در شهرستان رودبار جنوب با 130 هزار تن جمعیت پس از 18 سال آغاز عملیات ساخت بیمارستان، حالا بیمارستانی افتتاح شده که جز خدمات زایمان و معاینات سرپایی، هیچ یک از بخش های تخصصی آن فعال نیست و حتی آمبولانس های مجهز و کافی نیز برای انتقال صحیح بیمار به بیمارستان جیرفت را ندارد؛ موضوعی که امکان نجات جان بسیاری از مردم این منطقه که دچار عارضه یا حادثه می شوند را از مسئولان و مدیران این شهرستان گرفته است. مثل مورد تصادفی اخیر که اگر معاینات وکمک های اولیه دقیق و صحیح در مورد او رعایت شده بود، حالا سلامتی اش را به دست آورده بود و هر لحظه به مرگ نزدیک تر نمی شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۲۶
جیرفت و رودبار داخل ایران هستند یا بیرون از ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
با تجربه ای که دارم کار پزشک عمومی صحیح بوده است در چنین جاهایی که هیچ امکاناتی وجود ندارد اگر برای هر زخمی آمبولانس بفرستن. برای موارد اورژانس واقعی آمبولانس پیدا نمیشه . در ضمن بروز لخته در رگها و آمبولی و...بعد از تصادفات ممکن است ایجاد شود و تا وقتی که تشخیص داده نشده کار خاصی نمیشه انجام داد.
مهم نیست عزیز در عوض بیمارستان بهمن در لبنان که ایران آن را ساخته است بسیار مجهز و کارآمد است و مردم آنجا رضایت کامل دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
بیمارستان بهمن لبنان متعلق به موسسه های خیریه سید حسین فضل الله یکی از علمای لبنان است. این
بیمارستان توسط یک تاجر پولدار کویتی ساخته شده
مژگان
| Germany |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
ناشناس 15:19
یه سوال
اگه یه کویتی ساخته این بیمارستان رو، چرا اسمش بهمنه؟
خدا رو شکر مسئولان ما فقط بلدند کلنگ بزنن و روبان قیچی کنند و فراموش کردن که باید کاری هم انجام بشه
به بیمارستان شهید مطهری(قائم)همدان هم سری بزنید بیمارستانی که در وسط شهر همدان واقع است و نه پزشک ماهری دارد ونه رادیولوژی و سی تی اسکن و...!تازه جزو بیمارستان های خصوصی حساب میشود.
من بچه بودم یه جا شیشه شکسته بود.رفتم روش پام به شدت خون میومد.اومدم خونه بیحال.بعد چند دقیقه نمیتونستم راه برم .خلاصه رفتیم جایی دکتر قرص و دوا نوشت میومدیم خونه بابام میگفت چرا ادا درمیاری .کل خونه هم همینو میگفتن ولی من ادا در نمیاوردم.خلاصه شب شد همینجور درد داشتم یه لحظه به زخم نگا کردم یه تیکه شیشه دیدم کشیدم بیرون شیشه چند سانتی تو پام بود.کار ندارم که هنوزم آثارش هست حرفم اینه .مراقب خودتون باشین.کسی به فکر شما نیست.
الان نظام پزشکی بعد از 10 ماه میاد نظر میده
1. 70 درصد بیمار مقصر بوده که تصادف کرده
2. 25 درصد همراه بیمار که اطلاع رسانی درست نکرده
3. 5 دلوژیهم دستگاه های رادیو لوژی و شرکت فروشنده اش که نیاومدند راه بنذازنش
پزشکان و کادر درمانی مبری از هرگونه اتهامو اهانت هستند..
سلام با تشکر ویژه از تابناک ، آیا اگر در این شهر چهارتا آقازاده هم بودند وضعیت اینگونه بود ؟ اگر این تصادف برای یک آقازاده رخ می داد بازهم آمبولانس نمی فرستادند ؟
در اون جا را ببندید تا مردم خودشون فکری بحال خودشون بکنند و اینکه اقای روحانی گفته بود طرح تحول انقلابی در بخش درمان بپا کرده است کو این انقلاب ؟ البته در جهت عکس نوعی انقلاب است
ما درگیر یه شعر هستیم و برای اون معرکه میگیریم ما نمی فهمیم جون یه انسان ارزش داره ما برای انتخابات با پرشیا میاییم و ادعا میکنیم سایر تحریما رو هم بر میداریم وقتی انتخاب شیم ما بعد انتخابات با bmw میریم و برای محکوم کردن یه شعر مردم رو به جون مردم میندازیم
ما وقتی فرمانداری اعتراض میکنه میگیم خفه شو و جشن میگیریم که بردیم
بیچاره مردم بیچاره
محموله غذای قطر واجب تره یا آمبولانس؟
اگه دقت بفرمایید طی این چند ماه چندین خبر از رودبار جنوب از تنبیه بدنی دانش آموزان تا خبرهایی دیگر که همگی مربوط به حوادث هستند ،روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفته است!این مشکلی نیست که با یک یا دو سال کار مقطعی برطرف شوند بلکه نیازمند سال ها برنامه ریزی می باشد .
فرض می کنیم پزشک اشتباه کرده چرا سطح سواد و اطلاعات دیگران ان قدر پایین است که انها هم اشتباه می کنند!!
در شهر رودبار جنوب مناسفانه خرافات و سطح اگاهی مردم باعث شده در این شهر گوشت قرمز مصرف نشود و به تنها شهر بدون قصابی در ایران معروف شود و به دلیل مشکلات تغذیه ای ،ناباروری در سطح بالایی قرار دارد.از طرفی تمام پزشکان این مناطق به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند و دوره طرح را می گذرانند و توقعی از ایشان نیست!!
اقا این که چیزی نیست/ یکی بیاید به بیمارستانهای بهبهان سر بزند که تکنسین بیهوشی دقت کنید تکنیسن بیهوشی در یک زمان هفت بیمار را بیهوش می کند
برای عراق ولبنان بهترین و مجهزترین بیمارستان ها ساختیم و میسازیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
لطفا اسم بیمارستان های ساخته شده را نام ببرید
(موارد تصادف، ضرب و شتم، تیرخوردگی و... در منطقه ما بالاست ) این یعنی اوج امنیت پوچی که مسئولین ادعا دارند؟اونوقت کلی نیرو و هزینه گذاشتند برای حجاب اجباری ... بگم یا نگم باور کنید مردم ساده هم به این حماقت میخندند
بعنوان یک پزشک با نگاه علمی و بدون قصد جانبداری عرض کنم هرکس که دچار ضربه به سر شده و با هوشیاری کامل به پزشک مراجعه نموده و در معاینه اولیه فاقد سرگیجه ، تهوع و استفراغ ، مشکلات بینایی و ... باشد معمولا به همراهیان توصیه می شود که 24 ساعت او را تحت نظر قرار دهند و الزامی به بستری شدن نیست .
از اینرو بر اساس آنچه که در متن گزارش آمده ، پزشک و کادر درمان تقصیری ندارند چرا که فرد بعدا دچار عوارضی شده است .
از سایت وزین تابناک و مخاطبین اندیشمندش نیز انتظار بر این است که با نگاهی علمی و درست ، به ماجرا نگاه کنند تا به جو پزشک ستیزانه ای که توسط بعضی اهالی کوته فکر هنر در دوران بعد از مرحوم کیارستمی بوجود آمده ، دامن زده نشود.
پاسخ ها
احسان رضاییان
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
این پزشکان علی رغم دریافت حقوق های عجیب و مزایای فراوان و کارانه و ... متاسفانه هیچ تعهدی ندارند و فقط به فکر جیب خودشان و سفرهای خارجی و ... هستند.وزارت بهداشت هم اینقدر ضعیف عمل کرده که هر روز خدا یه همچین خبری میشنو.یم و جالبه که آقایون دکترا پشت همم در میان!!! والا
یکی از کارهایی که تمام بیمارستان ها و درمانگاه ها انجام میدهند گرفتن امضا و رضایت از بیمار و همراه او هست که بعدا به هر دلیلی از تمام مسایل و مشکلات بعدی شونه خالی کنند و سریع بگن با رضایت شخصی خود بیمار انجام شده ...!!!
خدا این بیمار و همه بیماران رو شفا بده

وکلا یک مثالی دارند که میگند قاضی بر اساس ظاهر مدارک حکم میکنه و کارش کند و کاو بطن ماجرا نیست. بطن ماجرا رو وکیل اون هم فقط به نفع موکلش یرای قاضی مشخص میکنه
مهندسها هم بر اساس ظاهر طراحی میکنند و اگر نیاز به جزئیات برای طراحی و تصمیم صحیح دارند باید جزئیات داشته باشند که نیاز به ابزارهای دقیق برای نمونه برداری هست

آیا پزشکها فقط باید بر معاینات بالینی اکتفا کنند و تشخیص بدهند؟؟؟؟ فکر نکنم این انتظار بر مبنای انصاف باشه

من به عنوان یک دکتری مهندسی عمران اعتقاد دارم که عدالت اجتماعی بین متخصصین مهندسی, حقوق و پزشکی رعایت نمیشه اما این دلیل نمیشه که انتظارمون از جامعه پزشکی که متاسفانه غالبا پر مدعا هم هستند خالی از انصاف بشه
پزشک دراین حالت میتونست یکسری مشاوره هایی برای انتقال صحیح بیمار میداد و نه اینکه به اخذ رضایت نامه اکتفا کنه
چاره کار فقط این است که خود این پزشکان بهمین گونه درمان شوند.
دوست عزیز خبرنگار ترا خدا خود تفسیر ناحق نکنید چون این موضوع درحیطه تخصصیاست. به احتمال قریب به یقین بیمار هماتوم اپیدورال کرده و به همین دلیل به مرکز مجهز تری برای سی تی اسکن و عمل جراحی اعزام شده است و به هیچوجه نحوه انتقال ربطی به ایجاد هماتوم(لخته)ندارد.
از سوریه چه خبر؟
همش دروغه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل