بازدید 7293

صیاد متخلف در سردشت قربانی صید شد

کد خبر: ۷۰۷۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰ 27 June 2017
صیاد یکی از شهرستان های همجوار که قصد صید ماهی با موتور برق را در رودخانه زاب سردشت داشت بر اثر برق گرفتگی و ایست قلبی جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صیاد 31 ساله اهل یکی از شهرستان های کردستان که قصد صید غیرمجاز ماهی با موتور برق در رودخانه زاب اطراف روستای رزگه از توابع بخش مرکزی سردشت را داشت دچار برق گرفتگی شد و جان خود را از دست داد.

به گزارش روابط عمومی اورژانس سردشت، افرادی که شاهد این حادثه ناگوار بودند با فوریت های پزشکی 115 سردشت تماس گرفتند اما به هنگام رسیدن بر بالین جسد با جسم بی جان وی روبرو می شوند بر این اساس همراهان این شخص با خودروهای شخصی وی را بدون تحویل به بیمارستان سردشت به زادگاهش در شهرستان های همجوار منتقل می کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت در روزهای گذشته و در گفتگو با خبرنگار ایرنا نسبت به اینگونه حوادث هشدار داده بود که با توجه به فصل تخم ریزی ماهیان، هرگونه صید غیرمجاز با موتور برق و یا ادوات غیرمجاز دیگر به نوعی نسل کشی و از بین رفتن کامل آبزیان بومی و تهدید بزرگ برای منافع عمومی است.

خالد بایزیدی افزود: مکان هایی که در حال خشک شدن هستند، به خاطر جلوگیری از تلفات آبزیان، اشخاص می توانند با تور صیادی اقدام به جمع آوری ماهیان کنند، در غیر اینصورت با هرگونه صید غیرمجاز برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر حفظ اکولوژیک و سیمای زیست محیطی منطقه، گفت: از تمامی مردم فهیم، به خصوص روستائیان و زاب نشینان خواهشمند است برای حفظ اکوسیستم و سیمای زیست محیطی منطقه از هرگونه صید با موتور برق خودداری تا در آینده زمینه اشتغال بیش از پیش و صیادی را فراهم آورده باشیم.

به گزارش ایرنا، این صیادان در پی آبگیری سد سردشت و مسدود شدن بخشی از جریان رودخانه و خشک شدن آن در در روزهای گذشته، اقدام به صید ماهی با موتور برق در گودال ها و برکه ها می کنند.

روز/شنبه/ سوم تیر امسال 10 صیاد غیرمجاز نیز در حین گشت زنی اطراف رودخانه زاب توسط محیط بانان محیط زیست سردشت دستگیر شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار