بازدید 5401

بهترین نوشیدنی برای وعده صبحانه

کد خبر: ۷۰۷۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 27 June 2017
یک متخصص تغذیه گفت: معمولاً به افرادی که در معرض خطر چاقی و کم خونی هستند توصیه می‌شود پیش از خوردن غذا چای نخورند و حداقل دو ساعت پس از صرف آن چای بنوشند تا مانعی برای جذب آهن ایجاد نشود.

به گزارش فارس، سید ضیاالدین مظهری متخصص تغذیه در خصوص نوشیدن چای در وعده صبحانه گفت: برخی افراد پس از بیدار شدن به دلیل بی‌اشتهایی یا به خاطر استفاده زیاد از چربی‌ها و نمک‌ها احساس عطش می‌کنند. معمولاً برای افرادی که در معرض خطر چاقی و کم خونی هستند توصیه می‌کنیم پیش از خوردن غذا چای نخورند و حداقل دو ساعت پس از غذا چای بنوشند تا مانعی برای جذب آهن نباشد.

وی افزود: اگر این افراد احساس بی اشتهایی می‌کنند به جای چای، از آب پرتقال به‌صورت خالص یا مخلوطی از میوه‌های دیگر مثل نارنج و نارنگی استفاده کنند.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: بهترین نوشیدنی برای شروع روز، یک لیوان آب است. آب اشتها را تلطیف می‌کند و می‌تواند به سم‌زدایی و دفع مواد زاید بدن کمک کند.

مظهری توضیح داد: چای شیرین مناسب نیست، چون از آغاز صبح میزان قندی که سبب افزایش سطح قند خون می‌شود را بالا برده و روی پانکراس تاثیر می‌گذارد. پانکراس برای تعدیل قند خون انسولین ترشح می‌کند و تکرار آن باعث فرسودگی زود هنگام لوزالمعده یا پانکراس شده و زمینه بروز دیابت را فراهم می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل