بازدید 12413
آخرین تحولات خاورمیانه؛

انعقاد پیمان جدید امنیت سایبری اسرائیل و آمریکا/ کشته شدن شش فرمانده داعش/ اعلام آمادگی آلمان برای تأمین اعتبار پروژه های ایران/ پیگیری توقف فروش سلاح به کشورهای حاشیه خلیج فارس توسط آمریکا

ادعای ایجاد حزب‌الله دوم در جولان توسط ایران، پیمان امنیت سایبری جدید آمریکا با اسرائیل، کشته شدن شش فرمانده داعش، آمادگی آلمان برای تأمین اعتبار پروژه های ایران، اعلام زمان برگزاری نشست آستانه و پیشروی گسترده ارتش سوریه در استان دیرالزور، از جمله مهم ترین خبرها و تحولات خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به پیگیری توقف فروش سلاح به کشورهای حاشیه خلیج فارس تا زمان حل بحران قطر از سوی کنگره آمریکا نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۰۷۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 27 June 2017
ادعای ایجاد حزب‌الله دوم در جولان توسط ایران، پیمان امنیت سایبری جدید آمریکا با اسرائیل، کشته شدن شش فرمانده داعش، آمادگی آلمان برای تأمین اعتبار پروژه های ایران، اعلام زمان برگزاری نشست آستانه و پیشروی گسترده ارتش سوریه در استان دیرالزور، از جمله مهم ترین خبرها و تحولات خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به پیگیری توقف فروش سلاح به کشورهای حاشیه خلیج فارس تا زمان حل بحران قطر از سوی کنگره آمریکا نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا می‌گوید: تا زمانی که بحران قطر حل و فصل نشده باشد، قراردادهای تسلیحاتی با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را متوقف می‌کند.

«باب کورکر»، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا می‌گوید: تا هنگامی که بحران قطر حل و فصل نشده باشد، قراردادهای تسلیحاتی با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را متوقف می‌کند.

کورکر این مطلب را طی نامه‌ای رسمی خطاب به «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا نوشته است: در ابتدای این نامه، از سفر اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان تمجید شده و آمده: «شادی زائدالوصفی از سفر اخیر رئیس‌جمهور به عربستان به من دست داد. اتحاد کشورهای خلیج (فارس) و تعهد آنها به همکاری امنیتی (با آمریکا)، گام‌های خوشایند رو به جلویی بود.»
 
 انعقاد پیمان جدید امنیت سایبری اسرائیل و آمریکا/ کشته شدن 6 فرمانده داعش/ اعلام آمادگی آلمان برای تامین اعتبار پروژه های ایران/  پیگیری توقف فروش سلاح به کشورهای حاشیه خلیج فارس توسط آمریکا

باب کورکر به دشمنی با ایران هم پرداخته و نوشته: «ما (آمریکا و اعراب حاشیه جنوبی خلیج‌فارس) در مواجهه با تهدیدات روزافزون ایران و داعش، به این اتحاد نیاز داریم.»

رئیس کمیته روابط خارجی سنا سپس به انتظارات برآورده نشده واشنگتن از اعراب پرداخته و نوشته: «متأسفانه شورای همکاری خلیج (فارس) به جای استفاده از مزایای این نشست (امنیتی ریاض)، وارد فاز تقابل شد. همه کشورهای منطقه باید برای مبارزه با تروریسم تلاش بیشتری کنند، ولی درگیری‌های اخیر میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس)، به تلاش‌ها برای مبارزه با داعش و ایران ضربه می‌زند.»

کورکر در پایان این نامه نتیجه‌گیری کرده که سنا با توجه به ناخشنودی از تحولات اخیر منطقه، از حق خود برای صدور یا عدم صدور مجوز برای فروش تسلیحات به یک کشور خارجی استفاده و فعلاً فروش سلاح به کشورهای عضو شورای همکاری‌های خلیج‌فارس را متوقف می‌کند.

باب کورکر در این خصوص نوشته: «با پشتوانه این دلائل، ما پیش از صدور هر گونه مجوز جدید در بررسی غیررسمی فروش تسلیحات کشنده به کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس)، باید درک بهتری از مسیر پیش روی این کشورها برای حل بحران فعلی و اتحاد دوباره پیدا کنیم.»
 
ایران مشغول ایجاد حزب‌الله دوم در جولان است
 
رئیس موساد در گفت‌وگویی محرمانه با ادعای اینکه ایران مشغول ایجاد حزب‌الله دوم در جولان سوریه است، اذعان کرد اسرائیل نمی‌تواند به تنهایی با تهدیدات ایران مقابله کند.

کوهن هفته گذشته طی یک جلسه محرمانه با هیأت آمریکایی ادعا کرده بود: «ایران مشغول گسترش (منطقه نفوذ خود) است و جامعه جهانی نیز بی‌تفاوت است، فقط آمریکا می‌تواند جلوی آن را بگیرد.»

به نوشته پایگاه عبری‌زبان «کان» وی ضمن هشدار درباره قدرت رو به افزایش ایران و گسترش نفوذش در سوریه، مدعی شد: «ایران مشغول ایجاد حزب‌الله دوم در بلندی‌های جولان است.»
 
انعقاد پیمان جدید امنیت سایبری اسرائیل و آمریکا/ کشته شدن 6 فرمانده داعش/ اعلام آمادگی آلمان برای تامین اعتبار پروژه های ایران/  پیگیری توقف فروش سلاح به کشورهای حاشیه خلیج فارس توسط آمریکا

رئیس موساد همچنین افزود: «ما تغییر سطح زیرساخت‌ها در جولان را تحت نظر داریم اما جامعه جهانی بی‌تفاوت است. (زیرا) آنها زندانی توافق هسته‌ای هستند که با ایران امضا کردند.»

کوهن با درخواست کمک از ایالات متحده برای مقابله با ایران، اذعان کرد اسرائیل نمی‌تواند به تنهایی در برابر تهدیدات ایران عمل کند: «فقط ایالات متحده می‌تواند با گسترش ایران مقابله کند، زیرا آنها خطر را درک می‌کنند.»

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی در سه روز اخیر، به بهانه برخورد چندین خمپاره و راکت به بلندی‌های جولان اشغالی از خاک سوریه، مواضع ارتش این کشور را هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای قرار داده است.
 
 پیمان امنیت سایبری جدید آمریکا با اسرائیل
 
به گزارش آسوشیتدپرس، تام بوزرت، مشاور امنیت داخلی رئیس جمهور آمریکا، از پیمان امنیت سایبری جدید کشورش با رژیم صهیونیستی خبر داد.

بوزرت گفت: کارگروه جدید بر مسائل اصلی سایبری تمرکز کرده و همکاری بین المللی را تشویق می کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل ماهانه ده‌ها حمله سایبری را تجربه می کند. کابینه رژیم صهیونیستی با دهها شرکت دیگر «یک شبکه سایبری» راه اندازی کرده تا در مورد مسائل امنیتی همکاری کنند.

مقام آمریکایی این موضوع را در سخنرانی خود در جریان کنفرانس هفته سایبری رژیم صهیونیستی در تل آویو مطرح کرد.

همچنین پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: کریستوفر پینتر Christopher Painter ، هماهنگ‌کننده مسائل سایبری در وزارت امور خارجه آمریکا بیست و پنجم ماه ژوئن به تل آویو کرده است. او در مدت حضور خود در فلسطین اشغالی در یک کنفرانس امنیت سایبری شرکت خواهد کرد.

وی در چارچوب این کنفرانس با مقامات ارشد حاضر از کشورهای دیگر درباره مسائل مرتبط با امنیت سایبری و استقلال کشورها دیدار و گفت وگو می‌کند.

هماهنگ‌کننده مسائل سایبری در وزارت امور خارجه آمریکا همچنین در مدت حضور خود در تل آویو با مقامات ارشد صهیونیست دیدار و گفت وگو خواهد کرد.
 
کشته شدن شش فرمانده داعش
منابع محلی استان کرکوک عراق از کشته شدن شش تن از فرماندهان داعش که یکی از آنها نزدیک به ابوبکر البغدادی بود، در حمله هوایی به جنوب غربی استان خبر دادند.
 
روز دوشنبه یک منبع محلی وابسته به استان کرکوک عراق اعلام کرد که شش تن از فرماندهان مطرح داعش در حمله هوایی در جنوب غربی این استان کشته شدند.
 
انعقاد پیمان جدید امنیت سایبری اسرائیل و آمریکا/ کشته شدن 6 فرمانده داعش/ اعلام آمادگی آلمان برای تامین اعتبار پروژه های ایران/  پیگیری توقف فروش سلاح به کشورهای حاشیه خلیج فارس توسط آمریکا

این منبع گفته است: جنگنده‌های ائتلاف بین المللی، امروز مواضع داعش را در حین انجام مأموریت در منطقه العباسی واقع در جنوب غربی کرکوک به سمت کوه های «حمرین» هدف قرار دادند که در پی آن شش تن از فرماندهان داعشی کشته و دوازده خودروی آنها منهدم شد.

او افزوده است: در این حمله، یکی از فرماندهان که از نزدیکان به ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش بود، از پای درآمد.
 
 آمادگی آلمان برای تأمین اعتبار پروژه های ایران
 
وزیر دارایی آلمان در دیدار ظریف بر اجرای برجام تأکید و از همکاری های بانکی با ایران استقبال و بر آمادگی بانک های آن کشور به منظور تأمین اعتبار پروژه های اقتصادی کشورمان تأکید کرد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در برلین است، با شویبله وزیر دارایی آلمان دیدار و گفت وگو کرد.
 
ظریف وزیر امور خارجه ایران و وزیر دارایی آلمان دیدار و گفت‌وگو کردند

در این دیدار شویبله وزیر دارایی آلمان بر اجرای برجام تأکید و از همکاری های بانکی با کشورمان استقبال کرد.

همچنین در این دیدار تلاش بانک های آلمان به منظور راه های تقویت همکاری های بانکی مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت و بر آمادگی بانک های آن کشور به منظور تأمین اعتبار پروژه های اقتصادی کشورمان تأکید شد.
 
اعلام زمان برگزاری نشست آستانه 
 
 روز دوشنبه «غیرت عبدالرحمانوف» وزیر خارجه قزاقستان از قطعی شدن حضور ایران، روسیه و ترکیه در دور بعدی مذاکرات صلح سوریه که روزهای ۱۳ و ۱۴ تیر در «آستانه» برگزار می‌شود، خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری «کازتاگ» عبدالرحمانوف گفت: «درباره مشارکت در مذاکرات آتی صلح سوریه در آستانه، تأییدیه حضور تمام دولت‌های ضامن را دریافت کرده‌ایم.»

بنا به گفته وی، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه، نماینده ویژه وزیر خارجه روسیه، معاونین وزیران خارجه ایران و ترکیه، «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل و هیئتی از اردن در این نشست حضور خواهند داشت.

عبدالرحمانوف با بیان اینکه منتظر خبری حضور نماینده عالی آمریکا به عنوان ناظر در این مذاکرات است، افزود: «از دولت‌های ضامن انتظار داریم تاییدیه‌ای درباره مشارکت هیأت دولت سوریه و گروه‌های معارض ارسال کند.»
 
پیشروی گسترده ارتش سوریه در استان دیرالزور
 
نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود موفق شدند، چندین منطقه راهبردی را در جنوب شرق دیرالزور از اشغال تروریست‌های داعش آزاد کنند.

وزیر دفاع سوریه نیز اعلام کرده است، نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، در ادامه عملیات خود در جنوب شرق دیرالزور، منطقه راهبردی «الضلیعیات» را به کنترل خود درآورند.

در مناطق غربی دیرالزور نیز روز یکشنبه تروریست‌های داعش عملیاتی را علیه مواضع نیروهای ارتش انجام دادند که این عملیات با اقدام به موقع نیروهای سوری خنثی و بعد از چندین ساعت درگیری تروریست‌ها مجبور به عقب‌نشینی شدند.

مقامات ارتش گزارش دادند در این عملیات، تروریست‌های داعش پیش از آنکه مجبور به عقب‌نشینی شوند، متحمل خسارات و تلفات زیادی شدند.

رسانه‌های محلی، علاوه بر این گزارش دادند در عملیات روز گذشته ارتش سوریه، مناطق راهبردی «الوشاش»، «سدالوعر» و «وادی‌الوعر» از اشغال تروریست‌ها آزاد شده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل