بازدید 4491
قیمت طلا ۱۴ دلار کاهش یافت

فلز زرد تحت تاثیر نرخ بهره در آمریکا

امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا تحت تاثیر انتظار سرمایه‌گذاران برای انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا که سرنوشت نرخ بهره آمریکا را مشخص می‌کند، ۱۴ دلار کاهش یافت.
کد خبر: ۷۰۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵ 26 June 2017
امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا تحت تاثیر انتظار سرمایه‌گذاران برای انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا که سرنوشت نرخ بهره آمریکا را مشخص می‌کند، ۱۴ دلار کاهش یافت.

به گزارش فارس امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 14 دلار کاهش به قیمت 1242 دلار و 60 سنت معامله شد.

قیمت فلز زرد امروز در کمترین زمان به قیمت 1235 دلار و 70 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1255 دلار و 60 سنت به فروش رفت.

قیمت این فلز گران‌بها امروز نسبت به یک ماه گذشته 24.1 دلار و نسبت به یک سال گذشته 73 دلار با کاهش همراه شد.

امروز سایر فلزات گران‌بها هم حال و روز خوبی نداشتند به‌طوری‌که نقره کاهش 18 سنتی را تجربه کرد و دو فلز گرانبهای پلاتینوم و پالادیوم کاهش‌هایی به ترتیب 9 و 3دلار داشتند.

خبرگزاری رویترز درباره دلیل کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی نوشت:‌ سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار آمارهای اقتصادی از سوی آمریکا هستند که می‌تواند سرنوشت نرخ بهره را در آمریکا تعیین کند. اینکه آیا فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش بدهد یا ندهد، منوط به آمارهای شغلی آمریکا خواهد بود که قرار است طی دو روز آینده منتشر شود.

آمارهای نظیر میزان اعتماد مصرف‌کننده در ماه ژوئن، میزان فروش مسکن، ذخایر نفت خام و رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه نخست امسال، همه اینها می‌تواند بانک مرکزی آمریکا را در تصمیم به افزایش دادن یا ندادن نرخ بهره کمک کند.

از آنجایی‌که قیمت طلا به‌شدت نسبت به افزایش نرخ بهره حساس است، زیرا موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه‌گذاری در بازار فلز زرد می‌شود،بنابراین قیمت طلا از میزان نرخ بهره تأثیر می‌پذیرد. اکنون سرمایه‌گذاران منتظر هستند که سرنوشت نرخ بهره در آمریکا مشخص شود. کاهش تقاضا در بازار فلز زرد به کاهش قیمت دامن زده است.

اما کارشناسان آمارهای قوی از اقتصادآمریکا انتظار ندارند و پیش‌بینی می‌کنند که نرخ بهره در آمریکا به این زودی افزایش نخواهد یافت.

دانیل هاینس تحلیل‌گر بانک ANZ گفت: مطمئناً آمارهایی که از سوی آمریکا منتشر می‌شود، ناامیدکننده خواهد بود و بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را افزایش نخواهد داد و همین امر می‌تواند موجب بالا ماندن قیمت طلا شود.

از سوی دیگر ادوارد میر تحلیل‌گر مؤسسه اف سی استون گفت: «انتظار نداریم این هفته اتفاق خاصی در بازار طلا رخ بدهد».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل