بازدید 3814

فورد خط تولید «فوکوس» را به چین می‌برد

فورد اعلام کرد قسمتی از تولید خودروی کوچک خود «فوکوس» را به جای مکزیک به چین منتقل خواهد کرد.
کد خبر: ۷۰۶۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴ 25 June 2017
فورد اعلام کرد قسمتی از تولید خودروی کوچک خود «فوکوس» را به جای مکزیک به چین منتقل خواهد کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، امسال با دومین چرخش ۱۸۰ درجه‌ای  شرکت فورد موتور در مکزیک، سایه‌ای از رقابت چینی برای خودروسازی محلی شکل گرفت؛  پس از آن که دونالد ترامپ مکررا تهدید کرد تعرفه‌هایی تنبیهی برای این صنعت وضع خواهد کرد، باعث افزایش فشارها بر صنعت خودروسازی داخلی مکزیک شد.

فورد اعلام کرد قسمتی از تولید خودروی کوچک خود «فوکوس» را به جای مکزیک به چین منتقل خواهد کرد. این گام پس از این برداشته می‌شود که این خودروساز آمریکایی در ماه ژانویه قرارداد احداث کارخانه ۱.۸ میلیارد دلاری خود را که قرار بود در ایالت مرکزی سن لوئیس احداث شود کنسل کرده بود.

لغو احداث کارخانه فورد که پس از این که دونالد ترامپ مکزیک را مقصر بیرون کشیدن توان تولید آمریکا از خاک خود دانست و تهدید کرد تعرفه‌های سنگینی را بر خودروهای ساخته شده در مکزیک وضع می‌کند، انجام شد و این حادثه تلخی برای صنعت خودروسازی مکزیک محسوب می‌شود.

از آن موقع به بعد سخنان دولت ترامپ بیشتر آشتی‌جویانه بودو مکزیک و ایالات متحده به این اعتماد به نفس رسیدند که مذاکره مجدد بر روی معاهده نفتا که انتظار می‌رود در آگوست آغاز شود به نفع هر دو کشور است.

اما از دست دادن قرارداد فورد «فوکوس» یادآور تلخی از این بود که مکزیک در دورانی که صادرات خودروی چین و کیفیت ماشین‌های آن در حال افزایش‌ هستند، با رقیب آسیایی سرسختی مواجه است.

فیلیپه هوچویس تحلیل‌گر صنایع خودرو در بانک سرمایه‌گذاری جفریز می‌گوید: برای زمانی طولانی‌ کیفیت خودروهایی که از چین بیرون می‌آمد در سطح استانداردهای جهانی نبود و این فاصله کیفی به نفع مکزیک عمل می‌کرد، اما این دوران رو به اتمام است. و این احتمالا برای مکزیک یک تهدید محسوب می‌شود.

در دهه گذشته خودروسازان جهانی سرمایه‌گذاری سنگینی در کارخانه‌های چینی داشتند تا آنها را قادر کنند خودروهایی با سطح کیفی درجه بالا برای بازارهای توسعه یافته تولید کنند.

تصمیم چین برای انتقال تولید مدل فوکوس از مکزیک به چین برای تولید به جهت بازار آمریکا نشان می‌دهد این دو کشور به حدی رقابتی شده‌اند که‌ انعطاف‌پذیری خودروسازان بزرگ برای انتخاب هرکدام از این دوکشور و تولید در آنها برای بازارهای آمریکا یا سایر بازارهای جهانی، افزایش قابل توجهی یافته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر