بازدید 4803

پیش از تکرار ماجرای خاوری،جلوی مؤسسات مشکل دار را بگیرید/ مافیا در پشت پرده مؤسسات مالی غیرمجاز

اینکه مؤسسه ای بدون مجوز از بانک مرکزی، نسبت به ایجاد شعب گوناگون در سراسر کشور اقدام کند، نشان از ضعف نظارتی محرز بانک مرکزی دارد. هم اکنون وضعیت مؤسسات مالی غیرمجاز و همچنین مؤسسات مجازی که تخلف داشته اند، بحرانی شده است.
کد خبر: ۷۰۶۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰ 28 June 2017
در ماه های گذشته، اعتراض های سپرده گذاران و مردم علیه مؤسسات مالی و اعتباری «مجاز یا غیرمجاز» و سیاست های پولی بانک مرکزی گسترش یافت؛ اعتراضات متوجه مؤسسات مالی چون، ثامن الحجج، کاسپین، مهر اقتصاد، فرشتگان، آینده، کوثر و میزان بوده است.

به گزارش «تابناک»؛در واکنش به گسترش اعتراضات، سیف، رئیس بانک مرکزی اعلام کرد: سپرده گذاران نگران نباشند. بانک مرکزی پیگیر موضوع است؛ اما پس از گذشت چند هفته از این اظهارات و قولی که سیف داده بود، کاری برای بازگرداندن سپرده های مردم انجام نگرفت و همین، باعث شعله ور شدن اعتراضات شد، به گونه ای که اعتراضاتشان را در برابر شعبات این بانک ها در تهران متمرکز کرده و خواهان پاسخگویی مسئولان این بانک شدند. برخی نمایندگان مجلس نیز از جمله کسانی هستند که به روند موجود اعتراض دارند و خواهان پاسخگویی مسئولان هستند.

امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی، با بیان اینکه مسئولان باید پاسخگوی رشد قارچ گونه مؤسسات غیرمجاز و چپاول اموال مردم باشند، افزود: اینکه مؤسسه ای بدون مجوز از بانک مرکزی، نسبت به ایجاد شعب گوناگون در سراسر کشور اقدام کند، نشان از ضعف نظارتی محرز بانک مرکزی دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تأکید بر اینکه هم اکنون وضعیت مؤسسات مالی غیرمجاز و همچنین مؤسسات مجازی که تخلف داشته اند، بحرانی شده است، تصریح کرد: مسئولان باید به این مؤسسات به عنوان بحران ملی نگاه کرده و در صدد رفع آن باشند.

وی با تأکید بر اینکه شبکه ای منسجم و مافیای پیچیده مؤسسات مالی غیرمجاز را مدیریت می کند، افزود: مؤسسات مالی غیرمجاز با چپاول اموال مردم به هیچ دستگاه و مسئولی پاسخگو نبوده و به گفته برخی از آنها با قیمت گذاری روی افراد مسئول به فعالیت خود ادامه می دهند.

خجسته با بیان اینکه تغییر چندین باره نام مؤسسه غیرمجازی همچون آرمان در غفلت مسئولان جای سؤال است، تصریح کرد: به طور حتم وقتی مؤسسه ای در استان یا شهرستانی فعال است، شهردار، استاندار و فرماندار باید نسبت به فعالیت آن حساس شده و جویای مجوز دار بودن آن باشند اما متأسفانه این مؤسسه بارها تغییر نام داده و کسی به آن اعتراضی نداشته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تأکید بر اینکه مسئولان امر باید پاسخگوی بحرانی شدن وضعیت مؤسسات مالی غیرمجاز اعم از کاسپین، آرمان، ثامن، مهر اقتصاد و ... باشند، گفت: مؤسسه ای بدون مجوز بیش از صد شعبه در کشور ایجاد کرده است؛ از این روی، غفلت دستگاه های نظارتی از جمله بانک مرکزی در این باره محرز است!

وی همچین با تأکید بر اینکه بی توجهی به تسریع در رسیدگی به وضعیت مؤسسات غیرمجاز به فراری شدن چپاولگران اموال مردم به خارج از کشور منجر می شود، افزود: پیش از اینکه ماجرای خاوری دوباره تکرار شود، باید جلوی مؤسسات مالی مشکل دار را گرفت.

وی ادامه داد: باید مشخص شود، سپرده های مردم نزد مؤسسات مالی غیرمجاز در کجا هزینه شده تا تعیین تکلیف آن برای بازگشت اموال مردم صورت بگیرد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برخی گزارش های رسیده درباره مؤسسات مالی غیرمجاز گفت: متأسفانه برخی گزارش ها راجع به این مؤسسات وجود دارد که باید در جلسه غیرعلنی مجلس با مسئولان امر، درباره آن بحث و بررسی شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار