بازدید 3856

قیمت طلا امسال به 1300 دلار نخواهد رسید

تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری وستپک بر این باور است که فشارهای ناشی از سوی بانک های مرکزی جهان موجب خواهد شد تا قیمت طلا تا پایان امسال به کمتر از 1200 دلار برسد.
کد خبر: ۷۰۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲ 24 June 2017
تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری وستپک بر این باور است که فشارهای ناشی از سوی بانک های مرکزی جهان موجب خواهد شد تا قیمت طلا تا پایان امسال به کمتر از 1200 دلار برسد.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکونیوز، در حالی که قیمت طلا تحت تاثیر تنش های سیاسی بین المللی همچنان مقاومت بالایی از خود نشان می دهد و با کاهش شدیدی روبرو نشده است، روبرت رنیه تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری وستپک تاکید کرد: سیاست های پولی بانک های مرکزی جهان می تواند فشار بیشتری را بر قیمت طلا وارد کند و این فشارها احتمالا برای افت قیمت طلا به زیر  1200 دلار در هر اونس تا پایان امسال کافی خواهد بود.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: پیش بینی رسمی ما این است که قیمت جهانی طلا تا پایان امسال به کمتر از 1183 دلار خواهد  رسید. سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان در شش ماه دوم امسال موجب افزایش فشارها بر قیمت طلا می شود.

وی در ادامه گفت: فدرال رزرو آمریکا آشکارا در مسیر عادی سازی سیاست های پولی قرار دارد. با آغاز ماه جولای تمرکز زیادی بر روی بانک مرکزی کانادا خواهد بود. بانک مرکزی کانادا احتمالا در نشست 12 جولای نرخ بهره را افزایش خواهد داد. در حالی که بانک مرکزی انگلیس نیز ظاهرا قصد دارد تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش دهد ولی برخی کارشناسان اقتصادی نسبت به این مساله هشدار داده اند.

مذاکرات رسمی بریتانیا و اتحادیه اروپا برای خروج از این اتحادیه رسما آغاز شده است. فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش داده و اعلام کرده است که قصد دارد برنامه کاهش تراز مالی 4.5 تریلیون دلاری را آغاز کند.

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری وستپک بر این باورند که در صورت شکسته شدن سطح حمایتی 1245 دلاری قیمت طلا احتمالا تا 1230 دلار و سپس 1210 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

رنیه در عین حال گفت: طلا همچنان بهترین سرمایه گذاری در شرایطی است که ریسک های سیاسی و اقتصادی تشدید می شود. تقاضای مکان امن سرمایه گذاری می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه فدرال رزرو قصد دارد سیاست های انبساطی پولی را متوقف کند، بعید به نظر می رسد که قیمت طلا تا پایان امسال به 1300 دلار برسد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی