بازدید 4484
کاهش مالیات ساخت و سازهای قبل از سال ۹۵

ارزش افزوده زمین مشمول مالیات جدید نمی‌شود

قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور از کاهش مالیات ساخت و فروش مسکن برای واحدهایی که پروانه ساخت آنها برای قبل از 1395 است، خبرداد.
کد خبر: ۷۰۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵ 24 June 2017
قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور از کاهش مالیات ساخت و فروش مسکن برای واحدهایی که پروانه ساخت آنها برای قبل از 1395 است، خبرداد.

به گزارش فارس به نقل از رسانه مالیاتی ایران، محمدقاسم پناهی با اعلام این خبر که کلیه واحدهای ساخته شده یا در حال ساخت که پروانه ساخت آنها مربوط به قبل از سال 1395 است، مشمول مالیات ساخت و فروش موضوع آیین نامه ماده 77 اصلاحی 1394/4/31قانون مالیات های مستقیم به میزان 10درصد علی الحساب بر اساس ارزش معاملاتی املاک نخواهند بود، گفت: این واحدها صرفا بابت فروش و انتقال آن مانند سایر املاک مشمول مالیات نقل و انتقال موضوع ماده 59 قانون که به میزان پنج درصد ارزش معاملاتی است می باشند.

قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور افزود: به این ترتیب با عنایت به مصوبه اخیر دولت، مالیات واحدهای ساخته شده و در حال ساخت که پروانه ساخت آنها تا پایان سال 1394 صادر شده کاهش پیدا کرده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه آیین نامه ماده 77 (اصلاحی 1394/4/31) قانون مالیات‌های مستقیم در خصوص مالیات ساخت و فروش مسکن به ساختمان‌هایی تعلق می‌گیرد که پروانه ساخت آنها از تاریخ 1395/1/1 به بعد صادر شده باشد، گفت: با توجه به اینکه مراحل ساخت و فروش مسکن تقریبا 12 الی 18 ماه طول می‌کشد، این آیین نامه به گونه‌ای تنظیم شده است که اثر اجرای اخذ مالیات در سال های آتی آن ملموس خواهد بود.

پناهی تاکیدکرد: با عنایت به آیین نامه جدید مصوب دولت در ساخت و فروش ساختمان نوساز که پروانه ساخت آنها از سال 1395 به بعد صادر شده، میزان ارزش افزوده زمین که تا زمان فروش ساختمان ایجاد می گردد مشمول مالیات ساخت و فروش نمی شود، به عبارتی مالیات ساخت و فروش صرفا به سود حاصل از ساخت اعیانی بر روی عرصه (زمین) تعلق می گیرد و سود حاصل از اضافه ارزش زمین در هر حال مشمول مالیات ساخت و فروش نمی‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی