بازدید 5852
در بازار نقدی و آتی رقم خورد؛

انعقاد ۵۴ هزار قرارداد سکه آتی / رای ۵۰ درصدی تحلیل گران اقتصادی به رشد بهای طلا

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۵۴ هزار و ۸۴۶ قرارداد و ارزش ۷ هزار و ۳۵۹ میلیارد ریال رسید. همچنین تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.
کد خبر: ۷۰۶۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰ 24 June 2017
حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۵۴ هزار و ۸۴۶ قرارداد و ارزش ۷ هزار و ۳۵۹ میلیارد ریال رسید. همچنین تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

به گزارش تابناک اقتصادی، این در شرایطی است که اونس طلا که روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه رشد را تجربه کرده بود روز جمعه را نیز با روند رشد آغاز کرد. آنچه صبح جمعه به اونس کمک کرد ادامه احیای بهای نفت خام بود.

طلا روز جمعه برای سومین روز متوالی افزایش یافت اما این افزایش که تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا و ضعف دارایی های پرریسک روی داد، به رشد هفتگی این فلز زرد کمکی نکرد.

در معاملات آتی سکه نیز طی هفته گذشته ، سررسید اسفند ماه سال جاری به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۴۶ هزار و ۵۷۳ قرارداد را به ارزش ۶ هزار و ۲۹۱ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.  در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید دی ماه سال جاری نیز با ۵ هزار و ۱۷۹ قرارداد به ارزش ۷۰۶ میلیارد ریال رسید.

در مکان سوم بازار آتی نیز قرارداد تیرماه امسال جای گرفت؛ به طوری که سررسید تیرماه با یک هزار و ۲۶۶ قرارداد به ارزش ۱۵۴ میلیارد ریال رسید.همچنین سررسید شهریور ماه با  ۸۸۴  قرارداد به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال در جایگاه بعدی قرار گرفت. در جایگاه آخر نیز

سررسید آبان ماه با ۷۴۸ قرارداد به ارزش ۹۵ میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

انعقاد ۵۴ هزار قرارداد سکه آتی / رای ۵۰ درصدی تحلیل گران اقتصادی به رشد بهای طلا

معاملات آتی سکه در آخرین روز هفته گذشته

همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد در مجموع  ۳هزار و ۶۴۷ قرارداد منعقد شد.

به این ترتیب در معاملات روز پنجشنبه هر ۵ سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا با روندی مثبت رو به رو شدند، به طوری که بر اساس آمار معاملات سکه تحویل تیر ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۲۳ هزار تومان، رشد ۰.۳۱ درصدی را تجربه کرد.

این در شرایطی است که قرارداد تحویل شهریور سال جاری با قیمت یک میلیون و ۲۵۱ هزار تومان رشد ۰.۱۴ درصدی را به ثبت رساند. همچنین که سکه تحویل آبان امسال نیز با نرخ یک میلیون و ۲۸۲ هزار تومان به فروش رسید و افزایش قیمت ۰.۱۶ درصدی را تجربه کرد. سررسید دی ماه هم با نرخ یک میلیون و ۳۱۴ هزار تومان معامله و با رشد ۰.۲۱ درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید اسفند ماه نیز با قیمت یک میلیون ۳۴۹ تومان به ثبت رسید و با افزایش قیمت ۰.۳۶ درصدی رو به رو شد.

رای ۵۰ درصدی تحلیل گران اقتصادی به رشد بهای طلا

در حالی که اکثر کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی در نظرسنجی هفته گذشته به کاهش قیمت طلا رای داده بودند، در نظرسنجی این هفته بیشتر تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران پیش بینی کرده اند که قیمت طلا در هفته آتی افزایش خواهد یافت.

در نظرسنجی این هفته ۱۷ کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده اند که از این تعداد ۹ نفر معادل ۵۳ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد، ۴ نفر معادل ۲۴ درصد اعلام کردند قیمت طلا کاهش خواهد یافت و ۴ نفر هم تاکید کردند قیمت طلا در هفته آینده تغییری نمی کند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوزهم ۱۱۳۸ نفر شرکت کردند که از این تعداد نیز ۵۶۶ نفر معادل ۵۰ درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند، ۳۲۶ نفر معادل ۲۹ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در هفته آینده کاهش خواهد یافت و ۲۴۶ نفر معادل ۲۲ درصد نیز تاکید کردند قیمت طلا تغییری نخواهد داشت.

در نظرسنجی هفته گذشته نیز ۴۸ درصد کارشناسان اقتصادی و ۵۷ درصد سرمایه گذاران بین المللی پیش بینی کردند قیمت طلا در هفته جاری با  کاهش روبرو می شود.

از ابتدای امسال تاکنون ۶۵ درصد پیش بینی های کارشناسان اقتصادی درباره قیمت طلا درست بوده و این رقم برای سرمایه گذاران بین المللی به ۵۹  درصد رسیده است.

آدریان دی تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: طلا کاملا در برابر روند نزولی قیمت از ابتدای امسال تاکنون مقاومت کرده است. قیمت طلا در ماه ژوئن تا حدی اصلاح شده و به نظر من برای افزایش مجدد قیمت آماده می شود. نگرانی های سیاسی در آمریکا و مذاکرات برگزیت می تواند موجب افزایش قیمت طلا شود.

وی افزود: تنش های ژئوپلیتیک در کره شمالی و سوریه نیز می تواند موجب تقویت قیمت طلا شود.

مارک لیبویت تحلیلگر ارشد موسسه وی آر گلد تاکید کرد: سطح حمایتی قیمت طلا در روزهای آینده ۱۲۴۰ دلار است و سطح مقاومتی آن نیز ۱۳۰۰ دلا  است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی اگر طلا بتواند سطح مقاومتی ۱۲۷۰ دلاری را بشکند در کوتاه مدت با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

به نظر می رسد قیمت طلا در هفته آینده بین ۱۲۶۵ تا ۱۲۷۰ دلار در نوسان خواهد بود.


منبع: بورس کالای ایران

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی