بازدید 4300

بن سلمان الف بای سیاست را نمی داند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: محمد بن سلمان البفای سیاست را نمی داند و به ایران هراسی در منطقه دامن خواهد زد.
کد خبر: ۷۰۶۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴ 24 June 2017
محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به معرفی ولیعهد جدید عربستان اظهار داشت:انتخابات بی سلمان حاصل جمع دو معقوله است، این انتخاب ناشی از بیماری، عدم تسلط ملک سلمان به مدیریت منطقه جهان سیاسی و سیاست های جهان است.

نماینده مردم لنجان در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر بن سلمان جوانی ریاست طلب است که پول و قدرت نظامی را تنها پایه های مدیریت می داند و هیچ نگاهی به سهم درس روش ها و مقایسه کشورهای پیرامون خود ندارد.

وی تاکید کرد: انتخابات محمد بن سلمان محصول آلزایمر ملک سلمان و ناپختگی و نابلدی الفبای سیاست از سوی بن سلمان است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نگران مردم حجاز با این انتخاب هستیم، عنوان کرد: تصمیم گیری های بن سلمان بر پایه پختگی، تعقل و تدبر نخواهد بود چرا که خاندان آل سعود تا کنون به اسم خادم حرمین شریفین منابع مالی این کشور را به تاراج برده است و اگر با همین فضا به پیش بروند شیشه عمر آل سعود شکسته خواهد شد.

کوهکن با اشاره به گذشته تصمیم گیری خاندان آل سعود، گفت: حکومت در عربستان قبیه است و روابط قبیله ای بر پایه ساخت و پاخت پشت پرده است و محمد بن نایف نیز بر همین اساس از ولیعهدی برکنار شد و به نظر می رسد این رفتار در نهایت به تقابل خونین در کاخ شیشه ای آل سعود منجر خواهد شد.

وی در خصوص روابط ایران و عربستان با ولیعهدی بن سلمان گفت: 30 سال پیش امام خمینی(ره) بعد از آنکه چند صد نفر ایرانی در عربستان با اقدام ناجوانمردانه و ظالمانه حکومت عربستان به شهادت رسیدند، تاکید کرد اگر از صدام با وجود تحمیل 8 سال جنگ بگذریم از آل سعود به دلیل اتخاذ سیاست های خشونت آمیز نخواهیم گذشت.

این نماینده مجلس افزود: این صحبت بیانگر نامیون بودن خاندان آل سعود است که ایران هراسی در منطقه را پایه سیاست خارجی خود قرار داده است و شاهد هستیم حتی قطر را که در دایره وحدت عربی بود به دلیل نزدیکی به ایران تهدید کرد و برای بازگشت قطر به حلقه وحدت عربی شروطی را در نظر گرفته است.

عضو فراکسیون فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: آل سعود و بن سلمان با سیاست هایی که اتخاذ می کنند تلاش دارند به ایران هراسی در منطقه دامن بزند اما ما آرامش در منطقه را برای همه کشورها می خواهیم چرا که تاثیر همراهی دولت ها را تجربه کرده ایم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار