بازدید 3788

وزارت کشاورزی بازار برنج را رها کرده است

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه عدم برنامه ریزی مناسب برای ساماندهی بازار برنج در وزارت کشاورزی مشهود است،گفت: وزارت کشاورزی بازار برنج را رها کرده است.
کد خبر: ۷۰۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴ 24 June 2017
محمدصادق حسنی جویباری درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت بازار برنج درکشور،گفت:  برنج را در بهترین شرایط کیلویی11 هزار تومان از کشاورز خریداری می‌کنند، اما متاسفانه برنج دربازار با افزایش چندبرابری به دست مصرف‌کننده می رسد.

 نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گرانی برنج ایرانی به بهانه فروش برنج های ارزان قیمت خارجی  نیازمند بررسی  است،  تصریح کرد:  به نظر می رسد  پشت گرانی برنج های  ایرانی، فروش  برنج های  ارزان  قیمت خارجی  است و  بطور واقع بینانه این  سوال مطرح است که  چرا باید اختلاف میان خرید برنج از کشاورز تا فروش در بازار مصرفی تا این حد غیرمنطقی باشد تا علاوه برمتضرر شدن کشاورز، مصرف کننده نیز  تنها برای علتی  به‌نام  ارزانی به سمت خرید  برنج های خارجی تمایل نشان دهد.

 حسنی جوبیاری افزود: کشاورزان  توانایی نگهداری برنج  را در مزارع ندارند, بنابراین مجبورند این محصول استراتژیک را با  بهای ناچیز به  دلالان بفروش برساند  و این در حالی است که فروش برنج بالای  14 الی 15 هزار  تومان در هرکیلو سود 4 هزار تومانی را  تنها نصیب دلالان می‌کند،که این امر  مشخصاً اقتصاد بازار برنج را که نقش بسزایی در سفره غذایی  مردم دارد بر هم می زند.

 وی ادامه داد: درگذشته تعاونی روستایی باورود به تنظیم بازار خرید ، فروش برنج  این بازار  استراتژیک را  ساماندهی کرده  بود اما  متاسفانه بازار برنج هم اکنون رها شده است.  

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس،یادآورشد: وزارت کشاورزی بازار برنج را رها کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار