بازدید 4183

اخذعوارض ۱۰هزارتومانی از آزادراه همدان-ساوه

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس، از اخذ چندین باره عوارض از آزاد راه همدان- ساوه انتقاد کرده و گفت: نزدیک به ۱۰ هزار تومان از مسیر آزادراه همدان ساوه عوارض اخذ می شود.
کد خبر: ۷۰۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 24 June 2017
امیر خجسته در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اخذ چند باره عوارض از آزاد راه همدان- ساوه، گفت: تازه دو سال است که مسیر همدان ساوه دارای آزادراه شده اما اخذ عوارض گران از این مسیر مشکل بیشتری نسبت به نبود آزادراه برای مردم و مسافران ایجاد کرده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در نظر گرفتن رقمی در حدود 10 هزار تومان عوارض برای قریب به 170 کیلومتر راه منطقی نیست، افزود: آزاد راه ساوه –همدان با توجه به اینکه مسیر غرب کشور را پوشش می دهد باید با تسهیل شرایط عبور و مرور مردم همراه شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه دو پیمانکار بخش خصوصی سازنده آزادراه ساوه- همدان هستند، تصریح کرد: پیمانکاران باید به هزینه کردهای خود برای ساخت آین آزادراه برسند، اما نباید در این مسیر کوتاه دو نرخ متفاوت عوارض در نظر گرفته شود.

خجسته با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به رفع دغدغه های مردم در خصوص عوارض گران آزادراه همدان- ساوه اقدام کند، افزود: وزارت راه و شهرسازی باید با پرداخت یارانه نسبت به جلوگیری از تضییع حقوق بخش خصوصی و همچنین دفاع از حق مردم در استفاده از این مسیر اقدام کند.

استفاده از مسیر قدیمی و حوادث جاده ای نتیجه اخذ عوارض گران است

وی با تاکید ضرورت تعدیل نرخ عوارض جاده ای مسیر مذکور، گفت:عدم تعدیل نرخ عوارض آزادراه همدان ساوه به استفاده مردم از مسیر قدیمی و افزایش سوانح جاده ای منجر می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: متاسفانه برخی افراد که از تمام مسیر آزادراه همدان- ساوه استفاده نمی کنند، نیز مشمول پرداخت عوارض کل مسیر هستند؛ این در حالی است که در آزادراه قزوین زنجان شخصی که می خواهد به شهرستان ابهر سفر کند با تدابیر اتخاذ شده تنها بابت بخشی از مسیر حق عوارض پرداخت می کند.

خجسته از رایزنی با وزارت راه و شهرسازی و همچنین سازمان راهداری خبر داد و تصریح کرد: برای تعدیل نرخ عوارض آزادراهی همدان ساوه نشست های بسیاری با مسئولان برگزار شده و باید تعدیل و همسان سازی در این نرخ صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: منتظر تعیین تکلیف وزارت راه و شهرسازی در خصوص نرخ عوارض آزادراه همدان- ساوه هستیم و بی توجهی به این مهم به طور حتم ورود مجمع نمایندگان استان همدان را در پی خواهد داشت.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور یادآور شد: کاهش بار عوارض در سراسر آزادراه های کشور نیازمند تدبیر جدی وزارت راه و شهرسازی است تا بخش خصوصی نیز به حق و حقوق خود رسیده و سرمایه گذار نیز از هزینه های انجام شده در مسیر انتفاع حاصل کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همچنین از عدم توجه به معافیت های جانبازان در پرداخت عوارض آزادراهی در برخی از جایگاه های عوارضی همدان ساوه انتقاد کرده و خواستار رسیدگی دولت به این مهم شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل