بازدید 2991

شورای حقوق بشر سازمان ملل به اعزام کارشناس به کنگو رای داد

رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل نسبت به اعزام کارشناسان بین‌المللی به منظور رسیدگی به سوءاستفاده‌ها و کشتار در مرکز کنگو که در آن هزاران مرگ و جراحات در ماه‌های اخیر گزارش داده شده، رای داده است.
کد خبر: ۷۰۶۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 24 June 2017
رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل نسبت به اعزام کارشناسان بین‌المللی به منظور رسیدگی به سوءاستفاده‌ها و کشتار در مرکز کنگو که در آن هزاران مرگ و جراحات در ماه‌های اخیر گزارش داده شده، رای داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بازوی اصلی اجرایی حقوق بشر سازمان ملل قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که بر اساس آن خواستار تحقیقات دقیقی توسط کارشناسان سازمان ملل تحت رهبری دولت کنگو می‌شود. اعضای اتحادیه اروپا در ابتدا خواستار تصویب قطعنامه‌ سخت‌تری بودند و می‌خواستند یک تحقیقات بین‌المللی در حد یک کمیسیون تحقیق انجام شود اما این پیشنهاد به دلیل عدم حمایت از سوی کشورهای آفریقایی کنسل شد. وزیر خارجه کنگو هم تاکید می‌کرد که به اعضای این کمیسیون احتمالی اجازه ورود نخواهد داد. 

پس از آن،‌ اعضای اتحادیه اروپا نهایتا روز جمعه تصمیم گرفتند تا به جای آن از قطعنامه پیشنهادی کشورهای آفریقایی حمایت کنند که لحن متفاوتی داشت اما خواستار انجام تحقیقات مستقل شده بود. طبق قطعنامه‌ای تصویب شده، بازرسان توسط دولت رهبری می‌شوند و کارشناسان سازمان ملل متحد حمایت فنی و لجستیکی فراهم می‌کند.

قطعنامه خواستار همکاری کارشناسان با دولت کنگو برای دیدار با مردم و مناطق در ناحیه مرکزی "کاسای" است؛ جایی که شبه‌نظامیان و نیروهای دولتی به سوءاستفاده متهم شده‌اند.

کلیسای کاتولیک در این هفته برآورد کرده است، بیش از ۳۳۰۰ تن که شامل دو بازرس سازمان ملل و مترجمانشان می‌باشند از ماه آگوست تاکنون در منطقه کاسای کشته شده‌اند.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: آمریکا از اینکه شورای حقوق بشر سرانجام اقدام به بررسی سوءاستفاده از حقوق بشر در کنگو کرد، ابراز خوشحالی می‌کند.

سفیر آمریکا گفت: اگرچه هنوز کارهای زیادی برای رساندن عدالت به قربانیان این جنایات وحشیانه باید انجام شود.

هیلی اضافه کرد: بازرسان باید بتوانند وظایف خود را بدون دخالت انجام بدهند و دولت کنگو باید با این بررسی‌ها کاملا همکاری کند. اگر این کار را نکند، شورای حقوق بشر باید برای اقدام آماده باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان