بازدید 2411

واکنش عجیب کارشناس آمریکایی به مواضع عربستان سعودی

یک کارشناس آمریکایی در واکنشی جالب به مواضع اخیر عربستان علیه قطر و اتهام‌زنی به آن درباره حمایت از تروریسم، گفته است که همزمان خوشحال و گیج شده است.
کد خبر: ۷۰۶۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸ 24 June 2017
یک کارشناس آمریکایی در واکنشی جالب به مواضع اخیر عربستان علیه قطر و اتهام‌زنی به آن درباره حمایت از تروریسم، گفته است که همزمان خوشحال و گیج شده است.

به گزارش فارس، در حالی که تنش‌ها بین عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی همراه آن با قطر ادامه دارد، کارشناس آمریکایی مسائل مربوط به تروریسم اظهارنظری عجیبی در اینباره کرده است.

روز گذشته لیست 13گانه شروطی که 4 کشور عربستان سعودی، مصر، امارات عربی متحده و بحرین برای قطر به منظور عادی سازی روابطشان با دوحه ارائه کردند منتشر شد.

بخشی از این شروط شامل قطع روابط دیپلماتیک با ایران، تعطیلی کامل شبکه الجزیره و برچیدن پایگاه نظامی ترکیه از خاک این کشور است.

آنها همچنین از قطر خواستند روابطش با «اخوان‌المسلمین»، جنبش «حزب‌الله» لبنان، «القاعده» و «داعش» را قطع کند.

وزارت خارجه قطر ضمن «غیرواقع بینانه» خواندن شروط مذکور، اعلام کرد به لیست شروط این کشورها جهت برقراری مجدد روابط رسما پاسخ خواهد داد.

در واکنش به این فعل و انفعالات، یک تحلیلگر آمریکایی که پیشتر قطر و عربستان سعودی را حامیان تروریسم در کشورهایی چون سوریه خوانده بود، حالا اظهارنظری عجیب و در عین حال جالب کرده است.

«مکس آبرامز» کارشناس مسائل تروریسم و استاد روابط بین‌الملل در آمریکا گفت: از اینکه عربستان سعودی قطر را حامی تروریسم می‌خواند، همزمان سرگرم، گیج، غافلگیر و خوشحال شدم».

او البته توضیح بیشتری درباره چرایی این احساسات 4 گانه‌اش در قبال اتهام زنی سعودی‌ها به قطر ارائه نداده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار