بازدید 9981

قوی‎ترین گزینه ها برای جانشینی «خلیفه داعش»

کد خبر: ۷۰۶۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 24 June 2017
پس از انتشار خبر احتمال کشته شدن ابوبکر البغدادی «خلیفه داعش»، گفته می‌شود وزیر جنگ و اطلاعات داعش که ۲ افسر سابق رژیم صدام هستند، برای جانشینی او مطرحند.

به گزارش خبرگزاری فارس، هر چند کارشناسان امور مربوط به گروه‎های تروریستی موضوع جایگزینی خلافت ابوبکر البغدادی را رد می‌کنند، اما معتقدند یکی از دو معاون وی به نام‎های «ایاد العبیدی» و «عیاد الجمیلی» که دو افسر سابق ارتش صدام هستند، دو گزینه‎ای هستند که احتمال جایگزینی آنها بیش از دیگر معاونان ابوبکر البغدادی است.

بحث جایگزینی دو افسر سابق صدام به جای ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در حالی مطرح می شود که اطلاعاتی توسط وزارت دفاع روسیه و مقامات روسی درباره کشته شدن البغدادی در یکی از حملات هوایی روسیه به الرقه منتشر شده است.

العبیدی که در دهه پنجم عمر خود به سر می برد لقب «وزیر جنگ» داعش را دارد و الجمیلی که در دهه چهارم زندگی خود به سر می برد مسئولیت اطلاعات داعش را بر عهده دارد.

شبکه روسیا الیوم گزارش داد که این دو افسر سابق صدام و حزب بعث در پی حمله آمریکا به عراق به گروه های افراطی در عراق پیوسته بودند.

این دو نفر پس از کشته شدن ابوعلی الانباری و ابوعمر الشیشانی وزیر جنگ سابق داعش و ابومحمد الجولانی مسئول امور تبلیغاتی در جملات هوایی سال گذشته به مهمترین معاونان ابوبکر البغدادی تبدیل شدند.

شبکه العراقیه در آوریل گذشته اعلام کرد که الجمیلی کشته شد، اما خبر کشته شدن وی تاکنون تائید نشده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی