بازدید 4488

خط لوله دریایی انتقال گاز فاز ۱۳ شکست

یک منبع آگاه از شکستن خط لوله فاز ۱۳ پارس جنوبی در حین عملیات لوله‌گذاری شرکت تاسیسات دریایی خبر داد.
کد خبر: ۷۰۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱ 23 June 2017
یک منبع آگاه از شکستن خط لوله فاز ۱۳ پارس جنوبی در حین عملیات لوله‌گذاری شرکت تاسیسات دریایی خبر داد.

یک منبع آگاه در گفت وگو با خبرگزاری فارس از شکسته شدن خط لوله انتقال گاز ترش فاز 13 که اخیرا توسط شرکت تاسیسات دریایی به وسیله شناور لوله گذار غدیر صورت گرفته است خبر داد.

وی با اشاره به اینکه این کشتی در گذشته نیز کار لوله گذاری را انجام داده است و مشکلی پیش نیامده، توضیح داد: ظاهرا در این پروژه شرکت تاسیسات دریایی از افراد کم تجربه بهره برده است که موجب شکستن خط لوله انتقال گاز این فاز شده است.

این منبع مطلع تصریح کرد: با این شرایط شرکت تاسیسات دریایی برای تعمیر و تعویض خطوط له علاوه بر هزینه های زیاد، باید زمان زیادی نیز صرف کند که این کار موجب تاخیر در اجرای پروژه می شود.

طرح توسعه فاز 13 میدان مشترک پارس جنوبی به منظور تولید روزانه 56.6 میلیون متر مکعب گاز غنی ، 75 هزار بشکه میعانات گازی ، 400 تن گوگرد و تولید سالانه 1.05 میلیون تن گاز مایع «LPG» (پروپان و بوتان) و یک میلیون تن اتان به منظور تامین خوراک واحدهای پتروشیمی در دست انجام است.

این پروژه در دو بخش ساحلی (بخش خشکی) و بخش دریایی فعال است که در بخش خشکی این پروژه ، ساخت واحدهای دریافت و جداسازی گاز و میعانات گازی ، چهار ردیف تصفیه گاز شامل واحدهای شیرین سازی نم زدایی تنظیم نقطه شبنم هر کدام به ظرفیت پالایش 500 میلیون فوت مکعب در روز  در حال ساخت است.

همچنین از دیگر واحدهای این فاز می توان به واحد فشرده سازی و تراکم گاز جهت صادرات ، واحدهای استحصال و بازیافت گوگرد به همراه واحد جداسازی و دانه بندی گوگرد و واحد احیاء منواتیلن گلایکول، سرویس های جانبی شامل بخار، توزیع برق، آبگیری از دریا و سرویسهای متفرقه از قبیل نیتروژن، هوای فشرده و غیره نیز ، سیستم تصفیه آبهای صنعتی وفاضلاب و سیستمهای مشعل جهت تخلیه اضطراری ، سیستم سوخت گاز و دیزل پالایشگاه، سیستم آب آتش نشانی (مخزن و تلمبه ها و شبکه) اطاقهای کنترل، پستهای برق، آزمایشگاه، انبار، کارگاه، دفاتر و غیره ، چهار مخزن جهت ذخیره و صادرات میعانات گازی و مخازن ذخیره سازی LPG با پیشرفت های مختلف در بخش اجرایی، در حال احداث است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر