بازدید 22032
۷

قوه قضاییه در مقابل ظلم ایران خودرو ورود کند/ سوءاستفاده خودروسازها از تعطیلات برای افزایش قیمت ها

به نظر می رسد، ایران خودروها از شرایط تعطیلات مجلس و همچنین تعطیلی های اخیر سوءاستفاده کرده اند تا قیمت های خود را تغییر دهند. اینکه خودروسازی ها روز پنجشبنه و شنبه بین دو تعطیلی، سایت ثبت نام را باز کرده اند، مشکوک است؛ به گمانم خودروسازی ها از این فضا سوءاستفاده کرده اند.
کد خبر: ۷۰۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵ 23 June 2017
بنا بر اعلام قبلی ایران خودرو،از پنج شنبه گذشته،پیش فروش انحصاری خودروی پژو 2008 ـ که جزو خودروهای نیم شاسی قرار می گیرد ـ از طریق سایت این گروه خودروسازی آغاز شد؛ مسأله ای که همچون هر پیش فروش دیگری از سوی این خودروسازی با مشکلاتی عجیب و متعدد و همین طور ابهامات فراوانی برای خریداران و مشتریان همراه شد، تا جایی که شایعاتی مبنی بر احتمال افزایش چندباره قیمت این خودرو به دلیل استقبال زیاد خریداران مطرح گشته است.

به گزارش «تابناک»؛ این خودرو که در ابتدا گفته شد قیمت آن حدود 77 میلیون تومان خواهد بود، با نزدیک شدن به زمان پیش فروش تا مبلغ 100 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

با این حال، روز گذشته،برخی منابع از افزایش یکباره قیمت این خودرو به 120 میلیون تومان خبر دادند؛ بنابراین، احتمال دارد، این خودرو در نهایت با قیمتی معادل 120 میلیون تومان و شاید بالاتر در اختیار مصرف کننده قرار گیرد، حال آنکه بهای این خودرو در بازارهای جهانی 18 هزار میلیون دلار، معال 67.5 میلیون تومان ارزش گذاری شده است؛ این تفاوت قیمت فاحش در عرضه این محصول در داخل ایران ـ که چیزی حدود 50 میلیون تومان بالاتر از قیمت واقعی آن برآورد می شود ـ با واکنش بسیاری از سوی مردم و نمایندگان مجلس روبه رو شده است و واکنش ها در حدی بود که برخی مصرف کنندگان در حال ترغیب مردم برای تحریم دوباره خودروسازی های داخلی هستند و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزیر صنایع را ملزم به پاسخگویی به مردم دانسته اند، به گونه ای که حتی برخی نمایندگان، از قوه قضاییه نیز خواسته اند تا از حق مردم در این زمینه دفاع کرده و در این موضوع ورود کنند.

علی اصغر یوسف نژاد در گفت و گو با تابناک در این باره اظهار داشت: گویا در جمهوری اسلامی، تا کنون فرجه زیادی به بخش خودرو داده شده تا بتواند خود را بازیابی و بازسازی کند و وارد بازار رقابت با دیگر کشورها و بازار مصرف شود.

این نماینده مجلس گفت: متأسفانه بخش خودروی کشور ما از این فرصت های ایجاد شده، نه تنها استفاده مناسب نکرده است، بلکه از آن به نفع منافعش نیز سوءاستفاده کرده و همین باعث شده تا نتواند خود را پس از چهل سال فعالیت به عنوان یک تولید کننده با شاخص های مناسب در کشورهای منطقه و داخل ایران بشناساند.

وی ادامه داد: شاخص های نامناسب برای خودرو، مصرف مناسب سوخت، خدمات پس از فروش، ایمنی و کیفیت و قیمت مناسب را شامل می شود که هیچ یک از این موارد در تولیدات داخلی ما به چشم نمی خورد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: اقدام اخیر خودروسازی ها در تغییرات قیمتی خودرو 2008 ـ که پس از سال ها قرار است به عنوان یک خودروی روز در ایران تولید شود ـ به هیچ عنوان برای بازار و مصوف کننده داخلی غیر قابل قبول است؛ بنابراین، باید سازمان های مربوطه از جمله سازمان بازرسی، دیوان عدالت و حتی قوه قضاییه در این موضوع ورود کنند.

وی همچینن افزود: وزارت صنایع و معادن و سازمان حمایت از مصرف کننده، باید در این مورد پاسخگو باشند. البته ما هم از مجلس و از طریق کمیسیون صنایع و معادن، این موضوع را به شدت پیگیری خواهیم کرد تا این وضعیت اصلاح شود و صرف کننده آسیب نبیند.

این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: تغییرات قیمت در لحظه نود و بدون کسب مجوزهای لازم برای خودرو، باید مستوجب عقوبت باشد. این برای ما پذیرفته نیست، خوردویی که قیمت آن در همه جای جهان، 68 میلیون تومان است، یکباره در داخل کشور چند ده میلیون تومان گران تر عرضه شود.

خوروساز ما باید تا این زمان، خود را با شرایط دنیا هماهنگ می کرد. چیزی که اکنون وجود دارد، مورد اعتراض نمایندگان است و ما در مجلس این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی گفت: البته به نظر می رسد، ایران خودرو، از شرایط تعطیلات مجلس و همچنین تعطیلی های اخیر سوءاستفاده کرده اند تا قیمت های خود را تغییر دهند. اینکه خودروسازی ها روز پنجشبنه و شنبه بین دو تعطیلی، سایت ثبت نام را باز کرده اند، مشکوک است؛ به گمانم خودروسازی ها از این فضا سوءاستفاده کرده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵۵
انتشار یافته: ۷
مجلس هم کاری نمیکنه این سر و صداها هم فقط برای اینه که مردم سرگرم باشن و فکر کنن امروز و فردا مسئله حل میشه بعد از مدتی هم با ستفاده از حس عادت پذیری مردم این مسئله موضوعی کاملاً عادی میشه
سلام .در چند سال اخیر صنعت خودرو سازی بزرگترین خیانت را به ملت کرده با نام حمایت از صنعت داخلی ناامن ترین ماشینها را به گرانترین قیمت فروخته وباعث مرگ چندین هزار نفر شده .چه کسی جواب گوی خون های ریخته شده میباشد چه کسی هزینه های تحمیل شده بر خانواده ها را جبران میکند متاسفیم برای چنین حمایتی از تولید وصنعت داخلی که با کشتار مردم حمایت میشود .الان بهترین خودروهای دنیا با ایمنی بالا بسیار ارزان هستند متاسفم برای مدیران مملکتم
امیدوارم خدا خودش صنعت خودرو سازی ما رو اصلاح کنه یا با تحریم نابودش کنه چون دیگه امیدی به دولت مردان نداریم که اگه تحریم هم کنیم این شرکت ها رو به ما میگن منافق و به خودرو سازها وام میدن تا باز زنده بمونن و خون مردم رو بکنن تو شیشه
اگر مثل همیشه فقط در حد حرف زدن نباشد خیلی عالیه ولی سالهاست هیچ سازمانی نتونسته یا نخواستن جلوی ظلم این خودروسازها ی غیر ایرانی (گویا )به ایستند.
هر وقت حق کسپینی ها را گرفت بعد نوبت شما
دولت در خدمت قشر سرمایه دار هست نه مستضعفین وپا برهنه ها.
متاسفانه بنظر میرسد مافیای خودرو همه راسرکارگذاشته اند،کدام سایت باز شده است ،لطفا نهادهای نظارتی دستور دهند تا لیست انلاین افراد حقیقی ثبت نام شده را دراختیارشان قرار دهند،اینکه سایت برای چه کسانی باز شده است و... ، مدیرانی که از محاسبه قیمت تمام شده ی یک محصول عاجزند باچه توجیهی وبا چه مناسباتی بر مصدر چنین کارتلهای بزرگ اقتصادی قرار گرفته اند؟! متاسفانه سیستم فشل متولیان امر خودرو ،سازمان حمایت،وزارت صنعت و...زمینه لازم برای تداوم سوداگری مافیای خودرو فراهم کرده اند ودر غبار ناشی از مباحث سیاسی و انتخاباتی و...،اتفاقات وحشتناکی در حیاط خلوت سیاسیون (راست وچپ )رقم میخورد که شاید روزی افشای ان قلب ملت را بدرد خواهد آورد؟!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل