بازدید 4404

توصیه پلیس به مسافران تابستانی

کد خبر: ۷۰۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰ 22 June 2017
با توجه به تقارن عید سعید فطر با شروع تعطیلات تابستانی، در 10 روز ابتدایی طرح تابستانه پلیس، حجم زیادی از ترافیک در جاده‌ها پیش بینی می شود. اما هموطنانی که قصد سفر در تعطیلات پیش رو را دارند، بهتر است کدام زمان را برای شروع سفر خود انتخاب کنند؟

به گزارش فارس،‌ سردار حمیدی، رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: تا 10 روز آینده، با افزایش حجم ترافیک در محورهای شمالی و جاده های استان تهران و البرز به سمت شمال کشور مواجه خواهیم بود.

وی در ادامه توضیح داد: بنابراین به هموطنانی که قصد سفر دارند، توصیه می کنیم، سفرشان را به زمان پیک سفرهای عید فطر موکول نکنند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا افزود: خصوصا محورهای هراز، چالوس و فیروزکوه ظرفیت بالایی برای تردد ندارند و در صورت اشباع، شاهد کندی شدید حرکت خواهیم بود و در زمان پیک ترافیک بهتر است مسافران این مسیرها را برای تردد انتخاب نکنند.

سردار حمیدی در ادامه گفت: گرچه همکاران پلیس راهور، برای تسهیل تردد در جاده ها، محدودیت هایی را برای ترددها ایجاد کرده اند و احتمالا در 2 مرحله جاده چالوس به سمت شمال یک طرفه خواهد شد، اما این محدودیت کفایت نمی کند و تجربه سال های گذشته نشان داده که مسافران نباید زمان برگشت خود را به روزهای پایانی تعطیلات موکول کنند.

40 درصد تصادفات تابستانی به دلیل خروج از جاده ناشی خستگی است

رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به این که، طبق آمار، 40 درصد از حوادث در طرح تابستانی مربوط به خروج خودروها از جاده و واژگونی آنها بوده است، گفت: در بعضی استان ها مثل خراسان رضوی، اصفهان، سمنان، فارس، کرمان، یزد، خراسان جنوبی به دلیل صاف بودن جاده ها و کفی بودن آنها و همچنین گرمای تابستان، و یکنواخت بودن مسیرها، درصد واژگونی خودروها بیشتر از سایر مسیرهاست. 70 درصد خروج از خودروها و واژگونی ها در مسیرهای این استان ها اتفاق افتاده است.

وی افزود: برای همین توصیه می شود هم وطنان قبل از تردد در این مسیرها استراحت کافی داشته باشند و در توقف گاه های مناسب در طول سفر حتما بایستند و استراحت کنند تا شاهد واژگونی کمتر خودروها باشیم.

سردار حمیدی در ادامه گفت: همچنین به همه هموطنان توصیه می کنیم در تردد از جاده های کوهستانی صبر و تحمل بیشتری به خرج دهند، زمان بیشتری را برای سفر خود در این ایام در نظر بگیرند.

چه روزی سفر کنیم؟

رئیس پلیس راه راهور ناجا با بیان این که دو روز مانده به عید فطر و یک روز بعد از عید فطر زمان منسب تری برای شروع و اتمام سفرهاست، توضیح داد: روز عید فطر و یک روز قبل از عید، معمولا پرترافیک ترین روزها برای محورهای هراز و چالوس و قزوین به سمت رشت است.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر ترافیک در کدام محورها بیشتر است، گفت: هنوز حجم ترافیک در جاده ها بالا نیست. برای مثال محور چالوس، پرحجم اما روان است.

سردار حمیدی در پایان در پاسخ به این سوال که اگر هم وطنان قصد داشته باشند بعد از نماز عید فطر به سمت محورهای شمالی سفر کنند، کدام مسیرها را باید از برنامه ریزی شان خط بزنند، توضیح داد: اگر در این زمان بخواهند از جاده چالوس و هراز تردد کنند قطعا با کندی حرکت مواجه می شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی