بازدید 4431

با وجود۳ میلیون کارمند، بوروکراسی‌های اداری طبیعی است

کد خبر: ۷۰۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳ 22 June 2017
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به بدنه بزرگ سه میلیون نفری دولت در ایران، گفت: وقتی که این همه فرد میز و صندلی دارند، نتیجه آن طولانی شدن روند اداری و اخذ مجوزها است.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا مصری در کارگروه اشتغال استان کرمانشاه از طولانی بودن روند اداری در کشور یاد کرد و افزود: اگر ساختارها اصلاح نشود، هزار مورد از این جلسات نیز موثر نخواهد بود. متاسفانه ساختارهایی که اکنون داریم غالبا در خلاف جهت هم عمل می‌کنند.

وی بزرگ بودن دولت را عامل دیگری برای روند اداری طولانی در ایران دانست و افزود: آمریکا ۸۰۰ هزار نفر، دانمارک هشت هزار نفر و ژاپن ۳۵۰ هزار نفر کارمند دولت دارد، در حالیکه کارمندان دولت در ایران سه میلیون نفر هستند و باید هرآنچه که نفت می‌فروشیم و مالیات می‌گیریم، برای بودجه جاری کشور روی هم بگذاریم.

وی معتقد است، تا زمانی که برای سه میلیون نفر در کشور میز و صندلی وجود دارد، هرکدام از آنها باید کاری برای خود درست کنند و نتیجه آن طولانی شدن روندها و مجوزهای اداری است.

مصری در خصوص راهکارهای کاهش بوروکراسی اداری اظهار کرد: در درجه اول در مناطقی مانند شهرک‌های صنعتی نباید زمانی برای اخذ مجوز صرف شود، بلکه باید همه مجوزهای محیط زیست، آب، برق و ... از سوی متولیان شهرک صنعتی گرفته شود تا دیگر سرمایه‌گذار دنبال این روند نرود.

وی تاکید کرد: به علاوه باید نقاطی مشخص شود و همه مجوزها و استعلامات برای این نقاط اخذ شود که سرمایه‌گذار بتواند به راحتی و بدون نیاز به اخذ مجوز و استعلام در همین نقاط فعالیت کند که مشابه این کار در کرج و قزوین انجام شده و موفق بوده است.

به گفته این نماینده مجلس، دستگاه‌های اصلی مانند جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری که عمده مجوزها را صادر می‌کنند هم باید همه استعلام‌های مورد نیاز را خودشان پیگیری کنند و متقاضی را با برگه استعلام اداره به اداره نفرستند که گاهی ارتباطات نامیمون نیز در این بین وارد شود.

وی همچنین از مدیران دستگاه‌ها خواست قوانین زائد و مزاحم را شناسایی و آن را به نمایندگان مجلس معرفی کنند، زیرا نمایندگان توانایی حذف این قوانین را دارند و اخیرا از ۲۳۰۰ قانون اضافی که معرفی شد، مجلس توانست حذف ۷۰۰ قانون را تصویب کند.

مصری معتقد است، اگر بسیاری از این قوانین نباشد مردم می‌توانند کارها را خودشان پیش ببرند.

وی با بیان اینکه ایران از نظر رتبه کسب و کار جزو بدترین کشورهای دنیا است، افزود: برخی از کشورهای منطقه مانند تاجیکستان و گرجستان با رفع موانعی که داشتند توانستند یک مرتبه ۸۰، ۹۰ پله صعود کنند و ما نیز می‌توانیم با رفع موانع موجود فضای کسب و کار کشور را بهتر کنیم.

نماینده کرمانشاه در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولان خواست بیشتر همدیگر را تحمل کنند.

مصری گفت: مجمع نمایندگان ظرفیتی است که می‌توان برای توسعه استان از آن استفاده کرد و ما همواره به دنبال تعامل با بخش دولتی هستیم.

وی گفت: اگرچه مواضع من روش است، اما همواره می‌گویم دولت آقای روحانی در بدترین شرایط کشور را تحویل گرفت و از همین رو از هر طریق ممکن به دنبال کمک به دولت هستیم و حتی اصولگراترین نمایندگان مجلس هم دنبال روزنه‌ای برای کمک به دولت هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در پایان از مدیران دستگاه‌ها خواست تا شهریور ماه پیشنهاداتی که برای بودجه سال آینده دارند را با نمایندگان در میان بگذارند، زیرا اگر لایحه بودجه تدوین و وارد مجلس شود امکان تغییر آن کم است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل