بازدید 58075
زمان اقدام مردم یا برخورد مسئولان فرا رسیده؛

چرا ایران‌خودرو پژوی 70 میلیونی را 120 میلیون تومان می‌فروشد؟

اگر بخواهیم قیمت جهانی این خودروی فرانسوی که قرار است توسط ایران خودروی به بازار ایران عرضه شود، بررسی کنیم، در حال حاضر پژو 2008 در بازارهای جهانی حدود 18 هزار دلار قیمت می خورد. اگر این نرخ را با دلار 3745 تومانی همین امروز تهران هم محاسبه کنیم، رقم فروش پژو 2008 که قرار است در ایران و با همکاری فرانسوی ها تولید بشود، چیزی حدود 67 میلیون و 410 هزار تومان خواهد بود.
کد خبر: ۷۰۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 22 June 2017
بنا بر اعلام قبلی ایران خودرو قرار بود از امروز پیش فروش خودروی پژو 2008 که در زمره ماشین های به اصطلاح نیم شاسی قرار می گیرد، از طریق سایت این گروه خودروسازی آغاز شود؛ مسأله ای که مثل هر پیش فروش دیگری از سوی این خودروسازی با مشکلاتی عجیب و متعدد و همین طور ابهامات فراوانی برای خریداران و مشتریان همراه شد تا جایی که شایعاتی مبنی بر احتمال افزایش چندباره قیمت این خودرو به دلیل استقبال زیاد خریداران مطرح شده است.

به گزارش «تابناک»؛ همزمان با سفر رئیس جمهور به فرانسه که بهمن ماه دو سال پیش یعنی در سال 94 انجام شد، قراردادی برای ازسرگیری همکاری فی مابین‌ ایران خودرو و پژو به امضای طرفین رسید. البته این بار به دلیل اینکه ایران پس از تحریم ها و عدم همکاری پژو برای تولید محصولاتش در کشورمان از این ناحیه ضربه خورده بود، بر ایجاد شرکتی مشترک و انتقال تکنولوژی تأکید شد.

بنابراین، شرکت های ایرانی و فرانسوی (ایران خودرو و پژو) شرکت مشترکی را تشکیل دادند که هر یک در آن 50 درصد سهامدار شدند تا از این طریق علاوه بر سهیم شدن طرف فرانسوی در سود و زیان احتمالی ناشی از تحریم های مجدد و انتقال تکنولوژی، تولید محصولات جدید در ایران صورت بگیرد و همچنین این مسأله به استفاده از بازارهای صادراتی منتهی شود.

با امضای این قرارداد که به امضای «هاشم یکه زارع» مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و «ژان کریستف کمارد»‌ قائم مقام مدیرعامل پژو سیتروئن رسید، مقرر شده بود که سه محصول 2008 ، 301 و 208 در ایران تولید شود و از اسفند ماه سال 95 خودروی پژو 2008 به تولید انبوه برسد. علاوه بر این، آنچه در آغاز اعلام شده، این است که قیمت اولیه این خودرو رقمی بین 70 تا 80 میلیون تومان خواهد بود و دو خودروی دیگر به صورت مشارکت 50 و 50 و با آورده 200 میلیون یورو از هر دو طرف تولید خواهد شد.

در این قرارداد طی 5 سال تا 400 میلیون یورو (451 میلیون دلار) سرمایه گذاری در زمینه تولید محصولات جدید، تحقیق و توسعه انجام خواهد گرفت. بدین جهت تولید مشترک سه نوع خودروی 208، 2008 و 301 در این قرارداد تعریف شد که قرار است در شرکت مشترک"ایکاپ" با سهم 50 درصدی هر یک از طرفین با اولویت صادرات 30 درصد از محصولات انجام شود.

با عقد این قرارداد، مقرر شد که خط تولید خودروی 2008 اسفند ماه سال گذشته در کشورمان رونمایی شود، اما به دلیل مشکلات روند داخلی سازی، افتتاح رسمی خط تولید اولین محصول مشترک ایران خودرو و پژو (2008)به 12اردیبهشت ماه امسال موکول شد.

بعد از افتتاح رسمی خط تولید قرار شد شرکت جزئیات فروش این خودرو را هم اعلام کند که با تعلل هایی امروز اول تیرماه نخستین سری فروش این خودرو آغاز شد. نکته قابل توجه در این فروش، عدم اعلام قیمت نهایی خودروست که همین موضوع با انتقادات بسیاری همراه شد؛ اما مسؤلان ایرادی به این موضوع نگرفتند و بر این باور بودند قیمت این خودرو را عرضه و تقاضا مشخص خواهد کرد.

علاوه بر این موضوع، مسؤلان ایران خودرو صحبت های روز اول خود درباره قیمت احتمالی خودروی 2008 را فراموش و پس از آن اعلام کردند که قیمت خودرو پژو 2008 حدود 100میلیون تومان خواهد بود که این امر هم باعث نشد تا رغبت مردم برای خرید این محصول جدید کمتر شود.

قیمت پایه این خودرو در انگلستان، با احتساب مالیات و عوارض که معمولا در این کشور زیاد هم است، ۱۳ هزار و ۳۴۵ پوند می‌شود که اگر با پوند آزاد هم حساب کنیم، نزدیک به ۷۰ میلیون تومان خواهد شد. البته قرار است که ۲۰۰۸ با شراکت ایران و فرانسه در داخل ساخته شود و قاعدتا باید هزینه کمتری جهت تولید داشته باشد. فقط در این جا یک نکته خیلی ساده باعث تغییرات در بهای نهایی خواهد شد و آن هم نام ایران خودروست! بالاخره برای یدک کشیدن این عنوان ارزشمند و منحصربه‌فرد، حداقل باید چندین میلیون تومان هزینه اضافه بپردازید!

اگر بخواهیم قیمت جهانی این خودروی فرانسوی که قرار است توسط ایران خودروی به بازار ایران عرضه شود را بررسی کنیم، در حال حاضر پژو 2008 در بازارهای جهانی حدود 18 هزار دلار قیمت می خورد. اگر این نرخ را با دلار 3745 تومانی همین امروز تهران هم محاسبه کنیم رقم فروش پژو 2008 که قرار است در ایران و با همکاری فرانسوی ها تولید بشود، چیزی حدود 67 میلیون و 410 هزار تومان خواهد بود.

اینکه در ابتدا قیمت پژو 2008 رقمی بین 70 تا 80 میلیون عنوان شد با آنچه امروز محاسبه شده است با پوند و یا با دلار، نشان از اختلاف قیمت تقریبا جدی داشت که حتی آن هم جای سؤال بود؛ حال مسئولان ایران خودرو با چه میزانی، با چه منطقی و با چه سنجه ای رقم پیش روی فروش این خودرو را محاسبه کرده اند که ابتدا حدود 100 میلیون آن را عنوان کرده و حال پس از استقبال مردم از فروش این خودرو پشیمان شده و آن را می خواهند 120 میلیون قیمت گذاری کنند.

با بررسی شرایط فروش ایران خودرو برای پژو 2008 متوجه نکات جالبی می‌شوید؛ نکاتی که شاید حکایت از تخلف ایران خودرو داشته باشد و شاید هم بیانگر بی تفاوتی همیشگی صاحبان صنعت نسبت به مشتریانشان. موضوعاتی که شاید خیلی از مردم و مسئولان به آن توجهی نکرده باشند. بهتر است هم مردم برای خرید چنین خودرویی ملاحظات خود را داشته باشند و هم مسئولان با تخلفات احتمالی در این زمینه برخورد کنند.

طبق قانون حمایت از مصرف کنندگان، تمامی شرکت‌ها حداکثر تا سقف 50 درصد قیمت خودرو را می‌توانند به عنوان پیش پرداخت از مشتریان دریافت کنند. با توجه به پیش پرداخت 60 میلیون تومانی در نظر گرفته شده از سوی ایران خودرو برای پیش فروش پژو 2008، تنها دو حالت وجود دارد؛ یا قیمت خودرو 120 میلیون تومان است، یا اینکه ایران خودرو برخلاف قانون عمل کرده‌ است.

البته با توجه به اینکه مدیرعامل ایران خودرو پیشتر در یک اظهار نظر رسمی در اردیبهشت ماه همین امسال قیمت پژو 2008 را رقمی بین 90 تا 100 میلیون تومان اعلام کرده است، همچنین «احمد نعمت بخش» دبیر انجمن خودروسازان، نیز ماه گذشته در مصاحبه با رسانه‌ها گفته بود که براساس اطلاعاتی که ما داریم این خودرو با قیمت زیر 100 میلیون تومان روانه بازار خواهد شد؛ هرچند بعید می دانستیم که قیمت پژو 2008 بر خلاف اظهار نظرهای صریح مدیر عامل ایران خودرو و یک کارشناس فعال در این صنعت یکباره با رشد 20 میلیونی مواجه شود؛ اما به نظر می رسد دریافت 60 میلیون پیش پرداخت برای خودرویی که کمتر از 70 میلیون در بازارهای جهانی قیمت گذاری می شود، تخلف ایران خودرو نیست و واقعا به معنای افزایش قیمت چند باره و این بار 20 میلیونی پژو 2008 است.

باز هم طبق قانون، حداکثر زمان تحویل خودرو در شرایط پیش فروش قطعی معادل 9 ماه و در شرایط پیش فروش عادی دوازده ماه است، اما با توجه به شرایط فروش 2008 ، باز هم ایران خودرو تخلف کرده‌ است، چون این خودرو قرار است از 3 تا 14 ماه (شهریور 96 تا مرداد ماه 97) به دست مشتریانش برسد؛ موضوعی که مسئولان امر باید به آن پاسخ روشن و شفافی بدهند و در صورت بروز تخلف برخورد جدی با آن داشته باشند.

اما سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان درباره شکایات مردمی از افزایش قیمت خودرو در آخرین بیانیه خود آورده است که «تنظیم دستورالعمل قیمت خودرو از وظایف شورای رقابت است و به تبع آن در رابطه با افزایش قیمت خودرو، مسئولیتی متوجه سازمان حمایت نیست.»

همچنین میر آخورلو، معاونت بازرسی سازمان حمایت در مورد ابهامات فروش پژو 2008 گفته است، هرچند بنا بر آیین نامه پیش فروش خودرو، ودیعه دریافتی هنگام پیش فروش حداکثر 50 درصد قیمت خودرو تعیین شده است، اما چون قیمت فروش نقدی آن مشخص نشده و پیش بینی می شود این خودرو با قیمت 120 میلیون تومان از خرداد سال آینده عرضه شود، با پیش فروش 60 میلیون تومانی موافقت شد.

معلوم نیست چطور ممکن است قیمت خودرویی که در بازارهای جهانی زیر 70 میلیون تومان به فروش می رود، یکباره توسط ایران خودرو ابتدا 30 میلیون و بار دیگر 20 میلیون تومان اضافه می شود و به مرز 120 میلیون تومان می رسد. با توجه به اینکه این خودرو وارداتی نیست و قرار است طی یک همکاری دو جانبه با پژو تکنولوژی ساخت آن به ایران منتقل و در کشورمان تولید شود، لذا نه تعرفه واردات به آن تعلق می گیرد و نه حساب و کتاب های دیگری به این شکل دارد.

به نظر می رسد انحصار تولید و فروش خودرو توسط ایران خودرو کار را به جایی رسانده است که هر چه تصمیم مدیران و عوامل ارشد این مجموعه باشد مردم باید بپذیرند، حتی اگر لحظه ای و آنی باشد. قطعا کسی مخالف تولید داخلی و اشتغال کارکنان خدوم و زحمتکش ایران خودرو نیست، ولی بهتر است مدیران محترم این مجموعه کمی از رفاهیات خود و کارانه ها و پاداش های آنچنانی شان کم کنند، شاید بتوان این صنعت را محکم تر و استوارتر به پیش برد.

افزایش بیش از 50 میلیونی قیمت یک خودرویی که قرار است با همکاری یک شرکت خارجی در داخل تولید شود، نسبت به قیمت جهانی آن که زیر 70 میلیون تومان است، با چه منطق و شاخصی از سوی مدیران ایران خودرو صورت پذیرفته است؛ یعنی تغییر ظاهر خودروهای این خودروسازی نسبت به دهه 70 و اینکه مردم با سال ها انتظار امروز بعد از بیست سال خودروی تقریبا روز دنیا را می خواهند به عنوان یک محصول تولید شده در یک خودروسازی داخلی سوار شوند، باید اینقدر هزینه ساز باشد؟

از ساعت 10 صبح امروز (پنجشنبه – یکم تیرماه) نخستین مرحله فروش خودروی 2008 آغاز شده و مردم برای پیش خرید این خودرو باید 60 میلیون پیش پرداخت بدهند. در حالی که هنوز معلوم نیست، دقیقا قیمت نهایی این خودروی زیر 70 میلیون تومانی توسط ایران خودرو چه میزان خواهد بود!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۲
در انتظار بررسی: ۷۶
انتشار یافته: ۴۶۱
برو ببین چطور دلالاشون مشغولن و تو رو سر کار میزارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
بعضی از مردم عین خیالشون نیست چه بلایی دولت سرشون میاره فقط میگن پذیرش سریعتر بشه زود کارمون تموم بشه بریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
بنظر من گرون فروشی از ماشینای چینی شروع شد که امافیا اجازه واردات خودرو چینی و فروش با قیمت بالا رو داد در مرحله بعد گرون کردن محصولات بی ارزش خودشون بود چرا که خریدار نگون بخت مجبور به پرداخت هر قیمتی از طرف فروشندهبرای خرید خودروبا برند معروف ترخواهد شد. به امید ورشکستگی این فرغون ساز که جون مردم براشون هیچ ارزشی نداره.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
دولت در این مورد بی گناه هست اگر دست دولت بود در ایران خودرووسایپاراگل می گرفت ..
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
چه ربطی به دولت داره
رضا
| - |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
105 ارگان دولتی از سود شرکت ایرانخودرو نفع می برن
امير
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
آقا رضا ارگانهايي كه از فروش خودرو سود ميبرن دولتي نيستن
کیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
اتفاقا مقصر اصلی دولت مردم رای میدن که دولتمردان از حقشون دفاع کنن نه سکوت کنن وفقط به فکر خودشون باشن وای برما
فردوس توسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
چون تعرفه واردات بالا و رانت جای رقابت را گرفته
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
واقعاً شرم آوره
محمد ط.
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
آقا سایت خبرنگار جوان از قول مدیر عامل ایران خودرو یکه زارع گفته قیمت همون 99 ملیون و 800 هست درسته بنظرتون؟
اینم در نظر داشته باشید که اونجا کارگر دوسه هزار دلار حقوق میگیره اینجا سیصد چهارصد دلار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
همچنین هزینه هائی مانند برق که در ایزان خیلی ارزان تر از اروپاست و ایذا هزینه هائی دیگر که اصطلاحا به آنها
میگویندover head
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
سیاست گذاری و تعرفه کار کیه؟ دولت
تابناک جان اینقده دنبال مقصر نگرد مقصر خود مردم هستند و به عبارتی کِرم از خود درخته.
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
گل گفتی. واقعیت همینه. ملت آماده به صف در همه جا. حقشون همینه.
لال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
مردم انتخابی غیر از این ندارند ، دیگه زمان آن است که واردات خودرو آزاد شود، گناه مردم چیست؟ ای مسئولان شما را به خدا قسم می دهیم ما را در دست ایران خودرو و سایپا اسیر نکنید.
و واردات را آزاد کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
مردم دیگه چیکار کنن. وقتی خرید خودرو را تحریم هم می کنند باز هم مسئولین عزیز پول بلاعوض به خودروسازها می دن تا زنده بمونن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
مردم چيكار كنن؟؟ واقعا با 40 - 50 ميليون نميشه ماشين خريد كه 120 ميليون پول تو حلق اينا ميريزن؟؟
مشكل از خود ماهاست.
چون ایرانه
خودروی چینی رو 100 میلیون میفروشن اونوقت فرانسویشو بدن 70؟؟؟؟
جناب روحانی این بود ماشین ارزونتون!!! دستاورد رفع تحریم برای ما این بود!!!! دوستان طرفدارشون سکوت اختیار کردین!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
مرد حسابی از انگلستان، ما طرفدارای روحانی هستیم داریم سرو صدا می کنیم ما مثل شما مبصرها جناحی عمل نمی کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
!خیلی ربط داشت حرفت ماهیگیر
چرا ماشین 2میلیونی را 20میلیون می فروشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سوال نداره عزيزم
همین یه جمله کافی بود:
"بالاخره برای یدک کشیدن این عنوان ارزشمند و منحصربه‌فرد، حداقل بایستی چندین میلیون تومان هزینه اضافه بپردازید!"
والا نمیدونیم به حال خودمون بخندیم یا گریه کنیم!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
بخند به این عنوان پر طمطراق و دهن پر کن که همه دنیا براش سر و دست می شکنند. " ایران خودرو" فقط ایرانی ها هستن که قدر نمی دونن حقشه صد میلیون بزارن رو قیمت خودرو بخاطر ایران خودرو
این که به شعور مشتری توهین میشه هیچ توجیهی نداره
گفتن از 10 صبح ثبت نام شروع میشه
از 9.5 صبح نشستیم پای کامپیوتر ثبت نام رو تا مرحله ی نهایی جلو بردیم تو واریز وجه گیر کرده و درگاه تمام بانکها رو بستن . تا الان ک 4 عصره هنوز نتونستیم پول واریز کنیم.
این کار چه معنیی میده غیر از سرکار گذاشتن مردم
حقشونه مردم مثل دو سال پیش خرید از خودروسازهای داخلی رو تحریم کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
که بیان یه وام تعیین کنند براشون و مردم دوباره بریزن هر چی هست رو بخرن!!!!!!!!!!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
نخر عزیز من مجبوری مگه .
مش رجب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
تا کسانی مثل شما هستن که هر قیمتی هم بذارن از نیم ساعت قبل که سهله از شب قبلش صف می بندن توقعی بیشتر از این نباید از ایران خودرو و تابوت سازهای داخلی داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
بنظر من اصلا نباید خرید کنید با این شرایط مبهم و قیمت بالا
سید حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
خب بنده خدا تو که خودت تو صف ایستادی؟! این همه سرکار رفتی و یه روزه معطل شدی برات کافی نبوده؟میخوای بخری که بعدا بری تو بازار آزاد گرون تر بفروشی؟بعد مردم حقشونه؟دقیقا چی حقشونه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
عزیزم دلال ها ازکجابیارن بخورند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
دلال محترم ببخشيد كه به شعورتون توهين شد.
ايران خودرو
مردم هیچ ارزشی ندارند
مقصر مردم هستن که ثبت نام می کنن
تازه اونم با چه بدبختیی!!! کاش یه امتحانی میکردید به عنوان خریدار. سایتشون فاجعه است. مسیر دیتافایل های IIS تو درایو d بود!!! :)
اره مردم برخورد میکنن!!! میرن صف میکشن تازه برای خرید گرونترش... ملت ما کلا حقشونه هر بلایی سرشون بیاد...
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
گل گفتی. واقعیت همین و بس.
کشوری که بخواهد صنعتی شود؟ دو کار اسای باید انجام دهد ،اول ،کیفیت تولید که برند آن بتواند بلحاظ کیفیت ،مستقل شود ،وتوان رقابت جهانی را داشته باشد ،دوم اینکه از نظر قیمت هم با بازار جهانی بتواند رقابت کند؟اکنون ،ایران خودرو در پنها رانت حکومتی ،سر پا است ؟اگر روزی آزاد سازی ،تجارت ،با عوارض ،ومالیات نرم جهانی ،وبازگشت ارزش پول ملی ،بدون حمایت ،ورانت بتواند تولید داشته باشد ،آنوقت است که میتوان ادعای داشتن توان تولید خودرو را نمود ؟ اینکه ،ارزش پول ملی کشور را دو تا سه هزار مرتبه کاهش داده ایم ،یعنی ورشکستگی کامل کشور ،واینکه ،اگر همهٔ منابع از نفت ،وگاز ،‌مواد معدنی ،وهرآنچه که بشود به دلار تبدیل کرد ،اینکه ورشکستگی صددرصد است ،چرا هیچ‌کشوری با ریال ایران معامله نمیکند ،این یعنی ورشکستگی
چیز جدیدی نیست. قبلا هم این کارها میشده. جالبه که مردم ما با اینکه میدوند اما با ولع فراوان ساعت ها در اینترنت میمانند تا سایت باز بشه و یا دم نمایندگی ها منتظر میمونند تا ثبت نام کنند. آدم نمیدونه برای مردممون تاسف بخوره یا از اقدام ایران خودرو عصبانی بشه یا از هردو.

اینجاست که یاد این مصرع شعر افتادم:
از ماست که بر ماست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
میزان سنجش کیفیت خودرو ها در دنیا بازار خودرو آمریکاست...جایی که فرانسوی ها در برابر حریف های ژاپنی آمریکایی کره ای آلمانی ....هیچ جایی ندارند!!!
پاسخ ها
مهدی نکته بین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
داداچ داری اشتباه میزنی! فرانسه کلا به امریکا خودرو صادر نمیکنه. اونم نه به خاطر اینکه امریکا نمیذاره. این فرانسوی ها هستن که پس از عهد شکنی امریکا دیگر به اونجا صادر نمیکنن.
وقتی ارابه مرگی همچون پراید رو 21 میلیون تومن میفروشن معلومه که در این مملکت نرخ ها غیر واقعیه
چون تا اخرین نفس میخوان با استفاده از این بازار انحصاری خون مردم را بمکند جوابش سخت نیست
خزعبلات گویی در مورد صنعت لگن ساز ایرانی اونقدر زیاده که دیگه اهمیتی به این همه اسمون ریسمون بافتن مردم نمیدن.سال پیش که کمپین تحریم خودرو راه افتاد کلی گله کردن که دارن صنعتی ملی را تضعیف میکنند ولی اونقدر این لگن سازها پررو هستند و دولتهای جمهوری اسلامی نسبت به فرغون سازها مماشات میکنند که خب نباید هم ازین وضع متعجب شد.
شعار فردای راهپیمایی قدس من مرگ بر لگن ساز .مرگ بر سایپا و مرگ بر ایران خودرو خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
دولتهای جمهوری اسلامی بلا استثنا حامی فرقون سازهای داخلی هستند زیرا منافع سرشاری از این صنعت مونتاژی به دست می آورند. اگر چنین نبود، تعرفه واردات خدورو را بر می داشتند تا ببینند فرقون سازها توان سر پا ایستادن را دارند یا نه...
نگاهی به قیمت لوکس ترین خودروهای خارجی در منطقه آزهد اروند در آبادان بندازید بعد ببینید این ناجوانمردها چه به روز ملت درآورده اند الان یک خودروی اپتیما 2017 بدون عوارض گمرکی با دلار آزاد و واردات از امارات و نه کارخانه اصلی کره ( که با رفع تحریمها و واردات از کارخانه اصلی همین قیمت هم 40% کاهش می یابد ) حدود 78 ملیون تومان است بصورت فول آپشن خوردوی شاسی بلند هیوندایی توسان مدل 2017 خرید از دبی 67 ملیون تومان هست واقها تو این مملکت یکی نیست حق مردم رو از این خودروسازهای قاتل جان مردم بگیره درد دلمون به کی بگیم 30 سال هست حمایت قاطعانه و همه جوره ازشون کردن چی شد ؟ روز به روز پسرفت کردن جای پیشرفت ... بهانه حمایت از صنعت داخلی ... کدوم صنعت ؟ صنعتی که سالانه حدود 30000 نفر از همطنانمون رو می کشه ؟ جواب بچه های یتیم و زنان بی سرپرست رو کی میده ؟ معظلات اجتماعی که گریبانگیر اونها میشه چقدر هزینه داره ؟ اون تعداد چند برابری کشته که مصدوم و گاهی تا آخر عمر دچار نقص عضو میشن چی ؟
سالها پیش بقال مرد رندی به مشتری می گفت: بابا ، حساب ما چقدر شد؟ بعد اضافه می کرد 17 تومان + 28 تومان، جمعا میشه 75 تومان! مشتری با حیرت می گفت چرا 75 تومان؟! بقال میگفت: 70 تومان خوبه؟! ، راضی هستی؟!
همه از خارجی می دوشند ولی در ایران برعکس است و همه از هموطن می دوشند !
تو این مملکت اگه فردا بگند تخم مرغ دونه ای 5هزار تومان همه هجوم میارند که بخرند. تا گرونتر نشده. اینکه خودروی 2008 هست و چیز تازه ای است. اینهم بگم که بیشتر خریداران به امید سود پس از فروش خودروی جدید رو ثبت نام می کنند.
چرا می فروشد ؟ چون می تواند .
چون اینجا ایرانه
با 120 میلیون ادم باید خیلی..... باشه بره این ماشن رو بخره . اینقدر گزینه هست که احتمالا اخرین گرینه خرید شاید این پژو کوچولو باشه که مدیریت سخت کوش ایران خودرو میخوان به خلق الله بندازن
بازار خودرو را انحصاری کردن، با جان مردم بازی میکنن، از مال مردم سواستفاده میکنن، احتمالا با افزایش تقاضای مردم برای پیشفروش، قیمت بالاتر هم خواهد رفت چون هیچ قانون خاصی برای قیمتگذاری نداریم و تا جایی که بشه قیمت را میبرن بالا
مردم نباید بخرن! تا وقتی مردم زیر بار ظلم و ستم این جماعت خودروساز میرن همین آش و همین کاسه اس! نخرید ملت نخرید
چشم و هم چشمی
مگه قیمت جهانی پراید پژو ال۹۰ و ماشینهای دیگر ۳۰درصد قیمت فروش آنه به مردم نیست؟ اینها ما مردم را چی فرض کردند؟ مردم نباید ماشین بخرند تا اینها ورشکسته شوند
شما مگه نمیدونید؟ اول میگن 120 میلیون، بعد منت میزارن و هفده هجده میلیون ازش کم میکنن (به اسم داخلی سازی) و میدنش 102 یا 103 میلیون!! مردم و دولت هم راضی از این تخفیف !!!! این وسط قشنگ 30 میلیون نسبت به قیمت اولیه (70 میلیونی) گرونتر دادن و همه هم راضی هستند!!
بهتر است شرکتهایی نظیر ایران خودرو و سایپا روی محصولات داخلی خودشون سرمایه گذاری کنند تا محصولاتی که اکبندی که از خارج میگیرند و تحویل مشتریان بدهند
عزیز جان هنوز نفهمیدی که قیمت 3750 تومانی دلار نرخی کاذب است و اگر محدودیت هایی مثل گمرکی بالا برای واردات کالاهای مصرفی مانند خودرو و لوازم منزل نبود این نرخ حداقل دو برابر می شد؟مشگل این طرز تفکر عامیانه این است که نرخ فعلی ارز را یک امر بدیهی تلقی می کنند در حالی که اگر این عوارض نباشد به واسطه افزایش تقاضا برای ارز و گران شدن آن خود افزایش قیمت ارز بجای نرخ عوارض سبب گرانی خودرو می شود منتها با این تفاوت که به جز خودرو همه اقلام دیگر هم در این حالت گران می شوند چون ارز گران شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
غیر عزیز جان رسما مزخرف گفتی
همین الان تشریف ببرید بازار ارز و هر چقدر می خواهید ارز به قیمت 3750 تومان تهیه کنید!
باز صرف نمی کند
ایرانخودرو اصلاح نخواهد شد . این مردم هستند که باید یاد بگیرن برای خودشون ارزش قایل باشند .
خریدا نباشه خودروساز (مونتاژکاز) التماس میکنه
اینجا ایران است.ایران.جمهوری اسسسسسلامی ایران
مردم ما واقعا مظلوم هستن
نماینده های مردم در مجلس هم از حقوق ملت دفاع نمیکنن!!!!

اینم از خودروی برجاممممممممممممممممممی
برید حالشو ببرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
مظلوم ايران خودرو هست كه با اين استعداد و پتانسيل ملت براي خريد به قيمت هاي چند برابر، قيمت رو بالاتر از اين نمي بره. آخه هر قيمتي بذاره مردم كه ميخرن.
از ایرانخودرو جز این انتظاری نیست. در طی سالیان گذشته با خودروهای بی کیفیت و قدیمی از مردم بهره کشی کردند و الان نیز با کمک وزیر محترم صنعت( نعمت زاده) در حال دریافت پول سه برابری خودرویی هستند که با توجه به بومی سازی داخلی بایستی در مرز 50 تا60 میلیون فروخته می شد . واقعا رییس جمهور از این اتفاقات بی اطلاع است ؟؟؟!!!!!!!!!؟
سلام
از ملت ایران میکنن میدن به فرانسه و کانادا تابناک عزیز قیمتی که گفتید ۷۰ درسته و اگر مالیات و حقوق و ......کم کنیم چیزی حدود ۳۹ میلیون بفروش میرسه یعنی توی این کشور کسی نمیتونه جلوشون رو بگیره
۷۰ م نسخه قبل از انتخابات بود و ۱۲۰ م داروی دوران پسا انتخابات است.
وقتشه دوباره کمپین تحریم خودرو ایرانی راه بیوفته! اون دفه با وام 25 میلیونی مردمو گول زدند ببینیم این دفه چه میکنند!
ذکر 2 نکته
1- بنا به قانون حداکثر سقف پرداخت الکترونیک بر روی درگاه های پرداخت 50 میلیون تومان می باشد پس چگونه تراکنش 60 میلیون تومانی انجام می شود.
2- قیمت محاسبه شده خارجی برای 2008 به همراه سانروف می باشد که به نظر این رقم هم باید از قیمت خودرو کسر نمود و در نتیجه با خودرویی کمتر از 67 میلیون تومانی طرف هستیم
راه حل چیه؟ چرا اینقدر به مردم فشار میارن! چرا باید 50میلیون بالاتر از انگلیس بخریم! هرچی میكشیم از مردمیه كه میخرن!باید تحریم كنن تا به یه نتیجه ای رسید.
این خودرو تو بازار انگلیس بین ۱۶ تا ۲۰ هزار پوند فروخته میشه بسته به آپشن های مختلف. یعنی چیزی حدود ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومن. حالا این داره داخل کشور تولید میشه . اینطوری هم که شما نوشتین ۵۰ درصد اون شرکته به طرف فرانسوی واگذار شده . حالا می خوان گرون تر هم بفروشن ، علاوه بر ۵۰ درصد سود عادیش، ۵۰ درصد از گرون تره رو هم از جیب مصرف کننده داخلی بکشن بیروم بدن فرانسویه دو لپی بخوره . حالا شما بیاب پرتغال فروش رو !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
بانک پارسیان که متعلق به ایران خودرو است و در حال برشکستگی بود بود با این ترفند نجات پیدا کرد
بزرگترین سوال بی پاسخ چندین سالانه ایرانیها:
ماشینی که همه جای دنیا 75 میلیون تومنه و الان ایران خودرو داره 146 تومن میفروشه اون 71 میلیون تومانش کجا میره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نخرید ضرره این خودرو کراس اوور حجم موتور زیر ۲۰۰۰ داره فقط ژیگوله همین
رانت جویی، پورسانت خواری و مونتاژ دوستی مدیریت چهاردرصدی ایران خودرو، حاصلی جز خودروهای صدها میلیونی مخصوص اقلیت چهار درصدی و‌ گاری های موتور دار برای ۹۶ درصد ملت ایران در پی نداشته است.
وقتی ملت میخرند چرا نفروشند ؟؟؟
چون ما فعلا محکوم هستیم که بخریم جلوی واردات را که اینگونه گرفتند این دو خودرو ساز هم دارن برای خودشان میتازن.
حق مردم همینه. وقتی مردم خودشون گرون میخرن، پس بذار اصلا بهشون 200 میلیون بفروشه. نوش جونشون
تابی جون خداوکیلی حق اینها نیست که دوباره ملت کمپین نخریدن خودرو را راه بندازند !!!!
اشکال از ما مردم است و الا کی بدش میاید پول بیشتری بگیره
از ماست كه بر ماست!!!
اگرپژو۲۰۰۸راکه یک خودروروزاست ۷۰ میلیون بفروشدپس پژو۴۰۵عهد دقیانوس راچقدربفروشد؟!!!!!!
خیلی جالبه که اول شعار دادند بعد از تحریمها میخوان خودروهای روز دنیا رو جایگزین خودروهای قدیمی تولید داخل کنن. حالا خودروهای تولیدی ایران خودور و سایپا با تکنولوژی های 30 سال پیش از رده خارج نشدن که هیچ، گرونتر هم شدن. خودروها جدید هم با 2 برابر قیمت جهانی به مردم میفروشن. ماشاالله مردم هم طبق معمول توی صف منتظرن..........
يعني سوال و تعجب داره ..مگه فقط در همين مورد كمئفوشي و گران فروشي مي كنند تمام محصولات همينطوره
با سلام این مردم حقشان است من اگه جای ایران خودرو بودم قیمت آن را معدل ماشینهای کره ای میگذاشتم یعنی چیزی درحدود 200 میلیون مطمعآ باشید با این مردمی که ما داریم که فقط به فکر خودشان وجیبشان هستتند بازهم بخوبی به فروش میزفت میگی نه امتحان کن؟
خلایق هر چ لایق
مردم تا کی اقدام به نخریدن کنن ؟؟؟ وسیله نقلیه تو این دوره زمونه دیگه جزو وسایل لوکس نیست. این بی کفایتی مسئولین امر هست. خود دولت تو این مسئله ذینفع هست. مطمئن باشید.
تنها راهش اینه که مردم عزیز نخرن و این خودرو رو تحریمش کنن تا قیمتش برگرده سر همون قیمت واقعیش که 70 میلیون تومنه.
کاش یکی میتونست بگه چرا دولت و وزیر صنعتش نمیتونند جلوی اینهمه ظلم و ستمی رو که خودروسازهای داخلی در حق این ملت میکنند رو بگیرند؟!
ماروباش. کلا فک کردم می خاد ۶۰ میلیون باشه خوشحال شدم نگو این تازه پیش قسطشه. زوج و فرد هم کردن . مردم این همه پول از کجا میارن کاشین ثبت نام میکنن . آقا بوقش بنزی مگه ؟
اينا ميخوان پنجاه درصد فرانسه رو بدن و بعد با اون پنجاه درصد خودشون، صد و پنجاه درصد از ملت بهره بكشن، يعني سه برابر شركت فرانسوي پول در آرن
وقتی هموطنان عزیزم چندروز تاب تحریم خرید اتومبیل های داخلی را نیاوردند و با وام گران ! فریفته شدن ؛ این قیمتهای عحیب و غریب خیلی عادیه ! به نظرم قیمت این پژو باید 140 میلیون تومان بشه !!! کی به کیه :-)
شما یه سر به مرکز فروش ایران خودرو بزنید متوجه دو برابر فروش این خودرو و بقیه خودرو خواهید شد
ما لیاقتمون همینه نه بیشتر نه کمتر
راه حل تحریم مجدد ایرانخودرو و سایپاست! این بار با توجه به رای بالای مردم به آقای روحانی، بعید است که با دادن وام به این شرکت های کلاه بردار بعید است دولت اقدام به خود زنی کند.
میگن این تعرفه ها به خاطر حمایت از تولیدداخله ، الان که کرمان موتور کلی هیوندای وارد کرده حتی پیچ چرخهاش هم نبسته ، پی کجاس این تولید داخل؟
قیمت خودرو بسیار عجیب ونجومی است وچون سود زیادی نسیب رانت خواران میشود کسی پاسخگو نست
تا زمانی که رقابت نباشد و تعیین کننده بازار همین دوسه تا مثلا خودرو ساز باشند و مسئولین وزارت صنعت بدون هیچگونه نگرانی از آنها حمایت های بی حد و حساب می کنند همین آش و همین کاسه است و مردم و اصولا خواست مردم هیچ جایگاهی ندارد
به دلیل ظلم نا محدود شرکت های خودرو سازی که ۴۰ سال است خون مردمایران را در شیشه کرده اند به دلیلی هزاران دلیل که خودروهای بی کیفیت را به قیمت های گزاف به مردم می فذوشند
با سلام به تابناك اول تشكر از شما از بابت اين خبر، دوما بهترين راه حل نخريدن است حالا هر كسي ميخواد بره بخره ديگه با خودش ،
اين جا ديگه حمايت از توليد داخلي معني نميده تا كي اين مسيولين حراف ميخواهند يا جيپ يك عده مونتاژ كار سواستفاده گر وَ يا خودرو ساز چيني پر كنند، بايستي تعرفه خودرو وارداتي را بياورند پايين و اجازه دهند خودرو خوب وارد شود بعد انوقت بايد ديد اين اقايون چه طور به دست و پا ميفتند تا اهن پاره هاي وطني را با هزار جور وأم و شرايط بفروشند.
در این گیر و دار سیاست‌های کشورهای منطقه علیه ملت ایران بعضی‌ها هم از داخل کشور ملت بیچاره رو تحت فشار قرار میدهند .
اینجا ایران است!!!!! جواب را قبلا یکی از مدیران خودرویی داده بود . "
هیچ کس هم نتونسته ثبت نام کنه.....
تا زمانی که خیلی از کارکنان فاقد ارزش افزوده در صنعت خودرو نیمه دولتی امرار معاش می کنند خبری از قیمت های منصافانه نخواهد بود
از ماست که بر ماست
همین کاراشونه باعث دلسردی مردم از همه چیز میشه
مردم دوباره باید کمپین نه به محصولات ایرانخودرو رو شروع کنن
نرخ متوسط تعداد پرسنل لازم براي توليد خودرو در سال در حجم ايران خودرو چيزي در حدود ٦٠٠٠ نفر هست اما ايران خودرو ١٧٠٠٠ نيروي مستقيم و ٣٥٠٠٠ نيرو بااحتساب شركتهاي تابعه داره!!! فقط همين يك تفاوت، كلي رو قيمت خودرو تأثير گذاره
چرا اینقدر مردم ما خوابند. بابا به خدا داره راست میگه.
من چند ماه منتظر پیشفروشش بودم ولی با این پیش فروش کلا پشیمون شدم و فقط میرم ماشین وارداتی میگیرم هر چند بازم سودش میره جیبه بعضی ها ولی حداقل تو جیبه این مافیای خودرو نمیره
امیدوارم روزی برسه همه مردم بتونند این بازار انحصاری را که با این پیشفروشش یه توهین به همه مردم بود را تحریم کنند
وقتی هر آشغالی میفروشن مردم عین مور و ملخ میریزن میخرن باید هم همینطور باشه.
سزای هر گرانفروشی را با نخریدن باید داد...
برای اینکه مدیران فعلی مدیران بزمند نه رزم
داداشم بیخیال شو...
یعنی خاک تو سر اون که بره بنویسه
مسئولین ما درآمد من کارشناس با ماهی 2/4را درنظر میگیرند و این قیمت میدن دلشون گرم
عجله کنید تا تموم نشده این مردم اگه 100 میلیونم بذارن روش برای کلاس گذاشتن جلو دیگران و چشم و هم چشمی میخرن
وقتی مشتریش هست ۲۰۰ میلیون هم بدن ملت میخرن
لطفا تحریمش کنید
اولا" که خودروسازیها پوست مردم را با کمک آقای وزیر دارند در می آورند بعد در در ثبت نام خودرو دلال بازی های کثیفی وجود دارد که خودرو به مراتب خیلی گرانتر از کمپانی خریدوفروش می شود واین یک کاسبی شیرین شده
بهترین راه کار تحریم ونخریدن از این کلاهبرداران نوین است تا حساب کار بیاد دستشون اگر مردم فقط یک بار جدی این کار بکنن دست از این کاراشون برمیدارن .ح
مردم دوست دار کلاه سرشون بره خوب اگه ملت نخرن کس قیمت رو اینطوری بالا نمی بره
مردم دوست دار کلاه سرشون بره
باتشکرازنوشته ی بسیارزیبا وکارشناسی‌تان اماتابناک جان مگر خبرنداری که اینجا ایران عزیزماست وهرکس هرجوردوست داره انجام میده
این گران فروشی نتیجه چند سال صبر مردم و تحمل فشارهای سالهای تحریم است که حالا باید خودروی که در تولید داخل می شود را با 40 تا 50 میلیون بیشتر از قیمت جهانی به ملت بفروشند اگر شورای رقابت و دولت در این مسئله ورود نکنند مسئولند و باید مدیران گران فروش ایران خودرو را برکنار کنند
قیمت خودرو هنوز اعلام نشده چرا جو میدی .
مملکته
نظری ندارم ...
متاسفانه هيچ كدوم از خودروهاي داخلي براي رانندگي با سرعت ١٢٠ كيلومتر در بزرگراههاي كشور مناسب نيست و هيچ كس مسئوليت آنرا قبول نميكند، سالانه ١٦ هزار نفر در تصادفات كشته ميشوند، و ايرانخودرو و سايپا هنوز خودروهاي ٣٥ سال پيش رو توليد ميكنند و نه تغييري در ايمني خودرو ميدهند و نه پاسخگو هستن
برای نام ایران خودرو باید هزینه بیشتر بدیم؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
سلام من قصد خرید این محصول رو داشتم اما متاسفانه با این مکر وحیله ای که بکار می برند منصرف شدم در سال ۹۱ رانا ثبت ونام کردم ۱۰ میلیون نقد یک میلیون هشصد سود یکساله پول بود قرار شد موقع تحویل فقط هزینه های پلاک وعوارض وبیمه پرداخت بشه که حدودا ۲ میلیون میشد ولی سال ۹۲ بعد از ۶ ماه تاخیر یعنی ۱۸ ماه پس از واریز پول تحویل دادند ۱۷ میلیون پانصد مجددا گرفتند
وقتى همچين مردمى داريم بايد هم غير قانونى بره بالا
زورش میرسه می فروشه.
کاملا واضحه، به همان دلیلی که این شرکتها 40 ساله دارند خودروهاشون رو به 3 برابر قیمت واقعی شون تحمیل می کنند به مردم
خدا وکیلی مثل دفعه قبل باید این گران فروشان ظالم رو کمپین نخریدن بکنیم تا زمانی که سر زیر می اندازیم و ثبت نام می کنیم وضع همینجوره
اخه اینجا ایران است ..
مردم غیرت داشته باشن نخرن
به خاطر نون خوردن حسابی چند هزار کارگر و مهندس پدر هشتاد میلیون نفر و با این قیمتاشون دراوردند انگار فقط باید ایران خودرو و سایپا و غیره در رفاه باشند. ما خودروی خارجی دست کاری شده نمیخوایم ما بدبختها فرغون هم نمیخوایم
با سلام
امروز صبح از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۴ با اینترنت سرعت بالا سعی کردم ثبت نام کنم که متاسفانه موفق نشدم ، که به این نتیجه رسیدم که باید به حال خودم و مردم بیچاره که اینطور سراسیمه و در به در دنبال ماشین سال ۲۰۰۸ فرانسه هستند گریست ، عهد نامه ترکمنچای شرف داره به قرارداد ایران خودرو و مطمنا” ایران خودرو بخاطر اینکه ماشینهای امثال سوزکی ویتارا روی دستش نماند قیمت ۲۰۰۸ را تا بالای ۱۲۰ میلیون خواهد برد و مشتری بیچاره میماند که اگر انصراف بدهد باید جریمه ۱۲ درصدی دریافت کند و اگر ندهد ماشینی را خریده که ارزش واقعی آن همان 70 میلیون اولیه میباشد
ا
فرهنگ فرصت طلبی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جهت اطلاع در دورانی که دانشجو در تهران بودیم و برای خرید بلیط اتوبوس به ترمینال می رفته در روزهای عادی از 100 متری صدایت می گردند که بیا بلیط شهر فلان موجوده و اما در روزهای تعطیلات وقتی جلوی گیشه هم می رفتی و سلام هم می گردی به سلامتت هم جواب نمی دادند ، بلیط که قربانش برم
حالا این آقایان بعد مدتها کسادی کارشان ظاهرا 2008 به رونق افتاده اما با این کارها شرمنده ، من اگر قصد خریدش را داشتم قیدش زدم
خودروسازی ایران جز تولید آشغال به قیمتی بالاتر از قیمتهای جهانی چه نفعی برای مردم داشته است؟
همه موارد در قیمت به یک طرف ، بنده از ساعت 10 صبح که فروش شروع شد برای ثبت نام تلاش کردم و بعد از 5 ساغت توانستم موفق شوم . آنهم برای تحویل آذر .
واقعا عالي گفتين
ایران خودرو و شرکاء، سالهاست که ملت رو استثمار میکنه که نمونه بزرگش تفکیک بندی سالنهای تولید سه شماره با کیفیت متفاوت ولی با قیمت یکسان است هرچند کیفیت همه زیر سوال است. و با اینکه مردم همیشه شاکی و ناراضی هستن ولی فرهنگ اعتراض و حق خواهی وجود ندارد
به نظر من تمام این بدبختی های بخش خودرو بخاطر جهل و عدم درایت مردم است...مردم ما که بهشون ثابت شده از طرف مسولین مربوطه و خودروسازها بهشون توجهی نمیشه، خودشون باید از خرید چنین محصولاتی خوددداری کنن...
مردم لطفا نخرید.
چه دلیلی دارد نفروشد
بی تعهدی نسبت به معیشت مردم
دلیلش مشخصه این شرکت به پژو هم یاد داده که در اینجا هیج نظارتی نیست و به راحتی میشه گوش برید
آیا این نیز نوعی اختلاس و احتکار حساب می شود؟
باید رییس جمهور دخالت کن
وارداتی حسابش کردند!!!!!
چرا یکبار برای همیشه بساط تولید-بخوانید مونتاژ ناقص و پراز ایراد-کذایی را جمع نکنید.
گل گفتی!
ضمن تشکر بابت بررسی این موارد، ای کاش در خصوص راه های شکایت از این ایران خودرو و متولیان مربوطه را نیز بررسی و اعلام می کردید تا در صورت اینکه این کار برای مردم عادی امکان داشته باشد، اقدام گردد.
خودروسازی ما هیچوقت درست نمیشه و نخواهد شد
خلاصه کلام اینها می خواهند مردم را بدوشند
کچا هفتاد میلیون. همین الان توی چین با قیمت کمتر از 55 میلیون تومن میتونی این اتومبیل رو بخری. تازه قسطی. بدبختی اینه که توی ایران هزینه بی کفایتی مدیران و مردم باید بدن
تابناک تو هم دل خوشی داری ها
از ماست که بر ماست....
خوب با این قیمت مطمئنا فروش نخواهد داشت و پس از مدتی باطش برچیده میشه
مسخره است واقع
برای اینکه مردم می خرن و برای ثبت نام تو سر و کله می زنند
کی به کیه
پژوی 2008 با رنو ساندرو استپ وی قابل مقایسه است و حتی 4 میلیمتر کوتاهتر است. استاندارد اولی یورو 5 و دومی یورو 4 است که تفاوت بسیار کمی دارند. توان موتور پژو 120 و رنو 110 اسب بخار است. در سایر فاکتورها بسیار شبیه به یکدیگرند. با اینحال، پژو قیمتی بین 100 تا 120میلیون خواهد داشت و رنو 60 میلیون تومان. خودتان مقایسه کنید.
این هم از صداقت تولیدکننده بزرگ کشور که آبرو برای صنعت و فرهنگ کشور باقی نگذاشته . آقایان مسئولین فقط نظاره کنند و ....
این یعنی دموکراسی مطلق
مرسی از تحلیل زیباتون
شما بگو 140 یا 150 ...طی چند ساعت پیش فروش میشه...مشکل از ما "مردم" است.
شما بنویسید کیه که پاسخ بده
تا وقتی که مردم می خرند، همین آش هست و همین کاسه...
اصلا نميشه ثبت نام كرد همه رو ميدن به ادماي خودشون
اونام ميدن بازار لا قيمت بالا
"بالاخره برای یدک کشیدن این عنوان ارزشمند و منحصربه‌فرد، حداقل بایستی چندین میلیون تومان هزینه اضافه بپردازید!"
اینو واقعا خوب اومدی! واقعا که منحصر بفرد هستند!
این چه کاریه همین پول رو بدیم ماشین وارداتی بخریم خیلی بهتره هم خدمات بهتری داده میشه و هم ماشین با کیفیتی تحویل گرفته میشه
انحصار خودرو سازی دولتی بر مردم به بهانه حمایت از تولید داخلی ولی خبری از حمایت از مصرف کننده سالهای سال است که خبری نیست
چرا نفروشه؟ کی به کیه
مردم تحریم کنند.... حتما ارزان می شود
مردم ما اگه غیرت داشتند که وضعیت ما این نبود!
کجای کارید؟ ایران خودرو و سایپا مدتهاست که قیمت ماشینها رو دو برابر با ملت حساب میکنن.
کمپین عدم خرید از ایران خودرو میتونه قیمت این محصول رو به 50میلیون برسونه همه چیز دست مردمه نه شورای رفاقت و ویران خودرو
خوب تابناک عزیز وقتی مردم ما هر چی با هر قیمتی ایران خودرو بهشون میندازه باز هم میخرن باید از این هم گرون تر باشه
چرا نفروشد؟!
دهان حامیان و رانت خوران و ... را باید جوری بست ...
ایا تا بحال در جهت رفاه نسبی مردم طبقه متوسط و اقشار پایین دست جامعه اقدامی.
به همون دلیلی که پراید 7 میلیونی 20 میفروشن!
پژو پارس در بازار جهانی 10 هزار دلار میارزه که تو ایران این قیمت رو داره ؟ :)
برای اون پولدارها هفتاد و هشتاد و صد و بیست که فرقی نداره
کلا کسی که حتی هشتاد میلیون میده برای ماشین، جزء قشر متوسط نیست
درود بر تابناک! لطفا تا حصول نتیجه از مسئولین پیگیری کنید.
جیباشون گشاده
به همون دلیلی که سایپاپرایددومیلیونی روبیست ملیون میفروشه !!!
ایران خودرو نماد گرانفروشی و کیفیت پائین همون 405 و بین سوار شیم
واقعا بالاتر از قيمت واقعي در تمام دنيا براي مردم مظلوم ايران اشتباهه بريد خارج از ايران ببينيد مردم چه ماشينهايي سوار ميشن همين ماشينهاي چيني رو در داخل چين نديدم
واقعا چرا در کشور ما کسی نظارت بر صنعت خودرو سازی ندارد؟
وضعیت سراتو سایپا هم به همین روال است. قیمت این ماشین با احتساب اینکه مربوط به سال 2013 است خیلی بیشتر از واقعیت است
خوب دوست دارد وبه کسی هم مربوط نیست فوقش کسی هم نخرد دولت پشت وپناهش هست و هرجا لازم باشد وامهای کلانی می دهد تا مدیران این کارخانجات خدای نکرده سختی نکشند و...بابای ملت.
اندک اندک جمع شود سیل شود
خدا نگذره از اونایی که نذاشتن اون کمپین نخریدن خودروی صفر به نتیجه برسه و در این لگن سازی ها تخته شه، خلایق هر چه لایق همین ماسشین دراروپا با کلی اپشن 70 میلیون درایران 120 میلیون بدون کوچکترین اپشن
خواهش می کنم یه سری به سنگاپور هم بزنید، قیمت کارخونه 4 تا 5 برابر می شه
یادمه توی یک کشور شیر رو گرون کردن ...مردم اعتصاب کردن بلافاصله قیمت شیر رو از قیمت قبلش پایینتر آوردن..
متاسفانه مردم ما معکوس عمل میکنن.......خلایق هر چه لایق
چون ما رو ته یه کوچه بن بست گیر انداختن و وست ما به جایی بند نیست
خب چه کاریه. اگه قراره طرف 2 برابر قیمت جهانی برای این خودرو پول بده و 1 سال بعد هم تحویل بگیره، بهترین کار وارد کردن خودرو و پرداخت حق گمرکه!! هم ارزون تر در میاد، هم سریعتر ماشین زیر پاته، هم کیفیتش قطعا بهتر از خودروسازهای خودمونه
صنایع مهم تر از این صنعت با پوشش و جذب اشتغال میلیونی توی ایران از بین رفت کسی صداش در نیامد یه صنعت فشل و مزاحم تولید کننده ابزار کشتار مردم تا راجع به اون صحبت میشه داد و بیدادی شروع میشه که نگو
دلیل نمیحواهد..زورش میرسد..هر کس هم نخرد میشود خرابکار و ضد انقلاب
جواب سوالتان این است:
نبود رقابت آزاد در تولید خودرو و گمرکی زیاد
نخریدن بهترین راه مبارزه با اینهاست.
هنوز که تولید داخل نیست ،تولید داخل شد ارزون میشه!!!
خدا ب داد مردم برسه
انحصار دولتی خودروسازی
واقعا این وضعیه. مردم چه گناهی دارن. وقتی شنیدم بسیار ناراحت شدم. مگه این مملکت قانون نداره. شورای رقابت چکار میکنه؟
طبق فتوااکثرعلما معامله ای که درآن ثمن معامله معین نشده باشه.اشکال شرعی دارد.لطفا جلوی این گونه فروش خودروگرفته شود.
تحریم خرید خودرو
از ماست که بر ماست
اگر ۲۰۰۸ با قیمت ۷۰ میلیون بفروشند ، پس اون آشغالهای چینی را چند بفروشند ؟
۲۰۰۸ باید ۱۲۰ میلیون باشه تا قیمت ۶۰ تا ۷۰ میلیونی آشغالهای چینی را توجیه کند .
همین ، میخری بخر نمیخری وام میدن با کله میری بخری !!!!
بله وقتشه خسته شدیم دیگه
چون ملت ما میرن میخرن ، جیک هم نمیزنن .
متاسفانه بازهم انحصار شرکتهای ایرانی. در مالزی اگر ماشین مونتاژ شود قیمت خودرو 70 درصد قیمت اصلی فروش است. اما اینجا 30 درصد بالاتر از قیمت هم میدن.
نتیجه حمایت همه جانبه دولت ها همینه میشه
ای بابا دلتون خوشه شما هم.....
چو دانی و پرسی، سوالت خطاست.

چون میتونه این قیمت بفروشه
حتی بیشتر هم میتونه بفروشه
برای اینکه مدیرانش بتوانند پورش ۱میلیاردی سوارشن.وزیر خارجه هلند با دوچرخه به محل کارش میرود.
وقتی بازار رقابتی نباشه همینه
از ماست که بر ماست وقتی این لگن های چینی رو 60تا90 میفروشند بعد پژو رو معلومه که بالاتر از اون لگن چه های چینی باید بگزارند. بهترین کار تحریم خرید خودرو هستش.
تازه اکثر این چینی سوارها فکر میکنن واقعا ماشین خارجی خریدن!!!!!
به همان دلیل که پراید 5 میلیونی را 20 میلیون میفروشد مهندسان عزیزشان نسبت گرفته اند شده 120 میلیون شاید هم وزیر صنعت حامی محیط زیست حمایت کرده اند.
گناه کی بیشتره اونی که ظلم میکنه یا اونایی که میزارن بهشون ظلم شه؟ مگه چاقو زیر گردنمون گذاشتن که با قیمتای دولا پهنا این ماشینارو بخریم؟
مدیریت جهانی مهم است این اکاذیب چیه
کاش حضراتی که از یک عکس تو کتاب دبستان احساس عذاب وجدان میکنند یکبار هم سر این کلاهبرداری خودروسازها و رباخواری بانکها رگ غیرتشون باد میکرد و یک کاری میکردند .
تنها دلیلش عقل بسیار پایین مردم هست . از مسئولین ایران خودرو یا وزارت صنعت انتظاری نیست ولی وقتی مردم خودشون دوست دارن یه جنس رو گرون بخرن مطمئنا فروشنده هم از این خریت استقبال می کنه
مشكل خود مردم هستند ، وقتي كمپين قبلي كه نزديك به كوتاه آمدن خودروسازها داشت مي گشت ، با يك وام چند لا پهنا به مردم اندخته شد و مردم راحت طلب و منفعت طلب كه هميشه نيز در برابر تصميمات اينچنيني كلاه گشاد سرشان رفته و باز هم خواهد رفت دنبال پول يامفت و پولدار شدن يك شبه هستيم ، پس چرا ماشينرا به قيمت چند برابر به ما نفروشند ، از ماست كه برماست..
نامردا
من یه سوال دارم
خب چرا نفروشه؟ هان
دست دولت تو کاره
1- موتور پیش بینی شده برای این خودرو، بالاترین مدل موتور در 2008 است که قطعا بر روی قیمت پایه آن خواهد افزود. 2- مالیاتها و عوازض مختلفی که گرفته می شود باعث افزایش قیمت خودرو می شود. 3- علیرغم دستمزد پایین کارگران ایرانی نسبت به کارگران خارجی، به دلیل ریخت و پاش ها مختلف در خودروسازهای کشورمان و همچنین عدم مدیریت صحیح، هزینه تولید در کارخانه بسیار بالاست که نهایتا با افزایش قیمت خودرو، این هزینه ها از جیب مصرف کننده نهایی پرداخت می شود 4- سود دریافتی توسط شرکتها بابت هر دستگاه خودرو بسیار بالاست که متاسفانه این موضوع حتی در شرکتهای وارد کننده نیز دیده می شود.
علاج کار نخریدن است.
همین امروز ظهر یک کاتالوگ از طرف شرکت بنز در کشور سوئیس به دست من رسیده بود قیمت بنز کلاس ای 55 هزار فرانک اعلام شده بود که 4 هزار فرانک ابتدا به ساکن می گیرند و مابقی را بصورت لیزینگ قسطی میگیرند هر قسط آن هم ماهی 400 فرانک می باشد مدل همین ماشین بنز در ایران به قیمت 420 میلیون تومان به فروش میرسد . ماشین بنز در ایران تقریبا دو برابر قیمت آن در سوئیس است در صورتیکه که میانگین درآمد مردم سوئیس ماهیانه ده هزار فرانک می باشد چیزی حدود 38 میلیون تومان در ماه . واقعا ظلم است اینطرف درآمد بالا ماشین ارزانتر آنطرف درآمد پائین ماشین گرانتر - شما می توانید با یک جستجو در اینترنت قیمت ماشین های موجود در ایران را با قیمت آن ماشین در آلمان یا فرانسه مقایسه کنید و ببینید که چقدر ماشین در ایران از اروپا گرانتر است
گذاشتن كامت بخش جذاب تابناك بود. چرا عكس العمل مردم را قرار نم دهيد؟
انشاالله هر کی این اجحاف رو در حق مردم میکنه تمام این پولها رو خرج بیماری خودش و....بکنه
سلام
من نمیدونم از این بازار داغی خودرو قراره چی گیره شما بیاد چون قبلا اعلام کرده بودن حدود 80-90 میلون پس بازار داغی و فضا سازی به نفع خودرو ساز نکیند تحلیل تون بگذارید برای خودتون
خداوکیلی یک نفر از مسئولان که قدرت واقعی دارند‌ آیا نمیبینه این وضعیت رو تا اقدام جدی بکنه؟
آیا معنی و مفهوم سال اقتصاد مقاومتی این است که حاصل دسترنج مردم کشور به جیب مدیرانی برود که به سود کمتر از صد در صد راضی نیستند و تاوان بی لیاقتی آنها را مردم زحمت کش باید پرداخت کنند؟ این چه انصافی است؟ این چه نوع مراقبت از بیت المال و حق الناس است؟ چه نوع مدیرانی هستند که توان پیش بینی قیمت تقریبی مهمترین محصول زیرمجموعه خود را ندارند؟
چون ما بهتر از فرانسوی ها میسازیم و در ضمن اگر قرار بود به همان قیمت فرانسه فروخته شود نقش متخصصین خودروساز ما بیرنگ میشد.
چرا ایران‌خودرو پژوی 70 میلیونی را 120 میلیون تومان می‌فروشد؟


پاسخ روشن است: چون مشتری اش ایرانی است!
نظارتی بر به اصطلاح خودرو سازان وجود ندارد. چرا؟
امسال را رهبر معظم انقلاب سال اقتصاد مقاومتي و اقدام وعمل در راستاي بر آوردكردن حاجات بحق ملت ايران نام نهادند ولي متاسفانه انكار وزارت صنايع و سازمانهاي نظارتي وظايف خود را كه همانا احقاق عدالت اجتماعي است را فراموش كرده اند . در استان خوزستان كه حداقل دماي آن در اين روزها 45 درجه است امروز كمتر كسي توانسته با اين همه قطعي كه ايران خودرو در سيستم اينترنتي فروش خود ايجاد كرده ثبت نام اين خودرو را انجام دهد. ايكاش زماني برسد كه مسئولان سيستم هاي نظارتي وظايف خودرا انجام دهند و نگذارند اين طوفان قيمتي براي يك خودرو 70 ميليوني بوجود آيد و.
از ماست که بر ماست اگر مردم صبر میکردند و حاضر نمیشدند وام خودرو که با لابی جناب نعمت زاده تصویب شد بگیرند شاید ایران خودرو مجبور به احترام گذاشتن به مردم میشد بهترین راه مبارزه منفی با صنعت خودرو در ایران هست
تابناک جان رانت و انحصار یعنی همین
ظالم شاخ و دم نداره
چون مدیران دولتی وکارگران تنبل واز زیر کار در رو دارند بنده بعنوان کارشناس متخصص حداقل از 20 شرکت بازدید وبررسی عمیق علل عدم بازدهی آنها راداشته ام از قبیل شرکت چوب کاغذ مازندران : طبق صورتهای مالی تعداد630 نفر حقوق بگیر داشتند ولی تعداد کارکنان حاضر سرشماری میکردم 190نفر بودند علت را پرس وجو میکردم میگفتند الباقی فقط آخر ماه می آیند وحقوف می گیرندوکار خبری نیست .خواهشآ این جملات را درج کنید تا فرزندان آن افراد گله بر پدر شان نمایند وعلت اصلی ورشکستگی شرکتها را بدانند وگناه راگردن کس دیگر نیندازند چون اگر شرکت ها فعال بودند اکنون فرزندان این مرز وبوم سرکار پدرشان بودند حیف که حیا باعث می شود مثال دیگر نزنم وگرنه از این بدتر را در لرستان دیدم و به مسئولین شرکت همین جملات را گفتم
خلائق أر هر چه لايق
ماشین نیسان جوک با تکنولوژی ژاپن با قیمت 130 میلیون تومان و تحویل سه روزه که بهتر از پژو 2008 با قیمت 120 میلیون تومان و تحویل یکساله است
یعنی یک نفر هم نظر نداده.
یکی از شروط معامله صحیح از نظر شرع معین بودن قیمت مورد معامله است.
خجالت از خون شهدا هم نمی کشن
چرا ایران‌خودرو پژوی 70 میلیونی را 120 میلیون تومان می‌فروشد؟

جوابش مشخصه

چون عشقش میکشه زورش رو هم داره
شما مشکلی داری؟
لیاقت مردم ایران همینه. از صمیم قلب امیدوارم قیمت این ماشین به بالای 250 میلیون تومن برسه. هر چقدر گرونتر باشه مردم برای خریدنش بیشتر حمله می کنند. مسئولین خودروسازی کشور خیلی خوب مردم کشورشون رو می شناسند.
خدایا رحم کن به مردم ایران و اونها رو از شر این ثروتمندان ستمگر نجات بده بحق این رمضان. توکل به خدا
تعرفه ۳۲ درصد واردات و نه درصد مالیات ارزش افزوده رو بزارین همون میشه
ان شاالله تو گلوشون گیر کنه
من اگه پول داشته باشم خودروهای کره ای رو ترجیح میدم!
تابناک جان! تو خودشو ناراحت نکن.
اتش به اختيار بايد براي خودروسازها اعمال بشه
خب قیمت کدوم خودرو در ایران منطقیه که این باشه؟ واقعا دنبال دلیل و منطق برای قیمت تولیدات ایران خودرو می گردین؟
طبق گفته رئیس ایران خودرو قطعات آماده وصل شدن پژو 208 را 7000 یورو از فرانسه می خریم وپس از مونتاژ 8000 یورو به عراق و سایر کشورها صادر خواهیم کرد که حدود 28 میلیون تومان می شود چون علی رغم دولت قبل این دولت ارز دولتی در اختیار خودرو سازان می گذارد ولی چرا همیشه خودرو سازان ما قیمت خودرو را چند برابر قیمت عادلانه به مردم مظلوم ما می فروشند ؟ در اروپا رسم است که 200 درصد روی قیمت کل فروشی خودرو می کشند تا وام و بیمه چند سال و گارانتی و وارانتی و ....... دیگر خدمات فروش و پس از فروش خودرو را خود خودرو ساز تقبل کند حتی از دم قسط و بعد از 10 سال و .... خودرو کهنه را گرفته و خودرو نو تحویل دهند ولی در ایران این حداقل 200 درصد را خودرو ساز ایرانی گرفته و هیچگونه خدماتی ارائه نمی کند حتی وام خودرو
دلیل این واکنش مردم کاملا واضح تابناک جان....مردم ایران در بسیاری از موارد به علل مختلف در تنگنای رفاهی هستند و بر طبق تجربه ای که دارن اگر الان با این قیمت نخرن بعد از پیش فروش باید ده بیست میلیون بیشتر بدن ..
اشک و آه مردم در آمد تا بتوانند از طریق سایت ایران خودرو ثبت نام کنند.
ایا واقعا لیاقت مردم ایران این است؟
قشر متوسط جامعه از لحاظ درامد دادش را به کدام ارگان باید ببرد؟
نمایندگان مجلس ما چه می کنند؟
نظارت کجاست؟
بخدا این چیزا رو میشنویم نفس کشیدن برام سخت میشه
بهترین مدیر ایران خودرو همان آقای خیامی بود
باید دوباره کمپین نخرید خودرو نو راه بیوفته تا شاید اینبار فرجی بشه و تغییر اساسی در این رفتار زشت خودروسازها اتفاق بیوفته
معذرت میخام ولی طرف باید خیلی درازگوش باشه که این خودروی شتر گاو و پلنگ رو به دو برابر قیمت بخره
برای همینه که مردم به تولید داخل اعتقادی ندارند چون تولید کننده های ایرانی به مردم به چشم طعمه نگاه می کنند که باید تا جایی که بتوننن گوشت تنشون رو بکنن و بخورن !
ما هنوز تحریم خودروسازها رو رعایت کردیم
ایرانیان نه.. ...یک مشت دلال غیر مسلمان سود جو و فرصت طلب که فقط برای مردم کیسه دوخته اند
با سلام
علت فروش خودرو با این قیمت پرداخت حقوق به هزاران بیکار در شرکت های زیر مجموعه ایران خودرو است که باید سر ماه حقوق دریافت کنند.
یحتمل به فکر تأمین پاداش مدیران خلاق ، مبتکر و زحمتکش ایران خودرو هستند !!! حقوق ملت ایران مدت هاست توسط خودروسازان نادیده گرفته می شود و هیچکدام از دولت ها به دلایل نامعلوم عزم مقابله با این زورگویی را ندارند .
انحصار خودرو آنقدر قوی است که هیچ دولت و مجلسی نمی نواند شرایط خودرو را در کشور بهبود بخشد
تابناک جان اینجا ایران است هتنها کشوری که برای مشتری مصرف کننده تره هم خورد نمیکنند
ما مردم قشر متوسط باید در آرزوی سوار شدن یه ماشین روز دنیا با قیمت روز دنیا بمیریم بعد بعضیا با پورشه و مازراتی جلومون پز بدن
مردم خب چرا ثبت نام میکنن؟ اگر کمی صبر کنند و تا شفاف شدن داستان با این قیمت پیشخرید نکند این کلاه دوخته شده بر سرشان نمیرود
چون از ناحیه مسیولین که آبی برای مردم گرم نمیشه. خود مردم میتونن با حرکت و تصمیم درست 50 میلیون گرون تر نخرند
خانه ازپای بست ویران است کاین پژو تولید ایران است ؟
درود بر دولت خدمتگزار
بيايد تو جنوب بي ام و بخريد
بر اساس مذاکرات صورت گرفته بین ایران خودرو و پژو، کمپانی پژو از همان ابتدا اعلام نموده که پژو 2008 را به صورت مونتاژ شده به قیمت 9000 دلار و قطعات کامل یک خودرو را به قیمت 7000 دلار در اختیار ایران خودرو قرار خواهد داد. به عبارت دیگر در حال حاضر ایران خودرو قطعات کامل یک خودروی 2008 را به قیمت 7000 دلار از پژو در یافت میکند؛ بعبارت دیگر به قیمت حدودی 26 میلیون تومان . این اطلاعات کاملا موثق بوده و من بدون قضاوت شخصی صرفا به بازگویی آن بسنده میکنم.
این ظلمی است که خودروسازان به مردم خود می کنند و وجدانشان هم راحت است.در خارج از ایران هر شرکتی این بلا را سر مردم بیاورد چنان جریمه اش می کنند که یادش نرود.
سر گردنه همین جاست
خودروسازان ایرانی وقتی استقبال مردم را میبینند مشخصه که جنس بی کیفیت با قیمت نجومی و با تاخیر دست مردم بدن.ظلمی که خودروسازان داخلی به مردم میکنند حد و حساب ندارد.خدا ازشون نگذره
چطور پراید ۳ تومنی رو ۲۰ تومن میفروختن.تازه حساب کنی تخفیفم دادن
درد اینکه می خو.اهند دولپی بخورند
چون دولتیهو زورش میرسه
چون ایران یک کشور جهان سوم فاقد صنعت رقابتی هست. سوال اسونی بود
سوال اسونیه... چون زورش زیاده.... لطفا سوال بعدی
این مشکل به یک رویه معمول در کشور ما داره تبدیل میشه، به هر بهانه ای قیمت اجناس میره بالا و صدای مردم هم در نمیاد، بلکه تقاضا بیشتر هم میشه. عمیقا باعث تاسفه
کیه به کیه وقتی که راقابتی نیست همینه دیگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چون درامد مردم ایران 5 برابر مردم انگلیس است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
عالی بود
این همه توضیحات طویل نمیخواد. مردم نخرند. به همین سادگی. با 120 میلیون حتی در همین ایران میشه ماشینهای خوبی مثل تویوتا یا بنز و بی ام دبلیو خرید که مطمئنا جنازشون از پژوی صفر کیلومتر بهتره
پاسخ ها
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
این پریوس تویوتا. هم هیبریدیه هم 80 ملیون تسهیلات داره هم مدرن تره. من نمی دونم ملت چرا اینجورین بازم میرن سراغ این پژه مفت خور گرون؟!؟؟
بنظرم 120 میلیون قیمت کمی برای این خودروست.
همونطور که استقبال مردم از پیش فروش باعث شد سایت ایران خودرو برای ساعاتی از دسترس خارج شه. جا داره مسئولین عزیز و زحمتکش قیمت را تا 150 افزایش بدن. مطمن باشید مردم باز برای خرید خودروهای شما به صف میشن
از ماست که بر ماست

تا وقتی به خرش هست خب اینها هم میفروشن
مشتری مداری به سبک ایران خودرو !!
سایت ایران خودرو مشکل داشت پس از خرید خودرو سایت خرید را نهایی نمی کرد و اکثراً ارتباط قطع می شد.
چرا؟ دچار خيار فاجش همراه با خيار تدليس شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
اقا من خیلی با این جمله حال کردم.ممنونم.
نگفتید که این ماشین در کارخانه فرانسه با چند نیروی انسانی تولید میشود ؟ کارخانه رنو در تولوز فرانسه با 300 نیروی انسانی اتوموبیل تولید میکند ؟؟!! ایران خودرو با یک لشکر 50 هزار نفری ؟؟؟ حالا پیدا کنید پرتقال فروش را !!!!!
مردم همیشه حاضر در صحنه هم که همیشه حاضرن واسه کلاه بر سر رفتن
کاش مردم ما اینجاها متحد میبودیم و تحریم میکردیم تا بدونن که میفهمیم،اما متاسفانه تقاضا برای 2008 افزایش پیدا میکنه...از ماست که بر ماست
واقعا بدبختیم ما ایرانیا
کاش فقط ماشین بود، همه چیز و به ملت خودمون اینجور میندازیم یخچال ساید 6 میلیونی رو چون تو ایران خودشون مونتاژ می کنند به جای اینکه ارزونتز دستمون برسه 9میلیون 300 میفروشن فقط داریم به مردممون میزنیم افتخار باید کنیم به خودمون زوره دیگه........
اگر يكي دو بار جلوي اين فسادها گرفته بشه ميشه به اينده اميدوار شد
خب! ما این نوشتار رو خوندیم که چی؟ مخاطبین چه کاری ازشون برمیاد؟ اون رو بگو.
متوجه شدید چرا هرچی می نالید هیچ فایده ای نداره انگار که گفتن و نگفتن مسائل فرقی نداره میدونید علتش چیه علتش چیزیه که ما نداریم واونم توجه به رای ونظرمردمه انگار که مردم یه مشت رعیتند
دفعه پیش که مردم اقدام کردند ، دولت فخیمه خودمان ! نه استکبار ، وام خرید خودرو تسهیل فرمودند که توسط وزیر پر مدعای مربوطه تو دهن کمپین زده باشند . ممنون از آقای روحانی !!!
من به امید قیمت زیر صد ملیون ثبت نام کردم اگه ۱۲۰ ملیون بشه قطعا انصراف میدم.
با همون منطق كه خودرو را شش ماه بعد تحويل مي دهند كجاي دنيا مثل اين مملكت هست
مشکل از خود مردم است. نخرند نمیمیرند که
آتش به اختیار
وقتی مسئولین تکلیف ایران خودرو را روشن نکنند مردم خودشان اقدام خواهند کرد

ظلم به مردم و مصرف کنندگان بی نوا دیگر بس است
خلایق هر چه لایق.. من اول خواستار اسم نویسی برای این خودرو بودم فکر کردم 90 حداکثر 95 میلیون قیمت گذاری می شود .. خدا را شکر نکردم.. چون این خودرو 120 میلیون ارزش ندارد و بزودی مردم متوجه می شونند چه کلاهی ایران خودرو با بازار گرمی تقلبی سرشان گذاشته است.. بزوری فروش این خودور زیر قیمت کارخانه شروع می شود.. رنو کیچر به مراتب زیبا تر و بهتر از این خودرو است و مورد پسند جوانان..
برای اینکه کنترلی نیست
بار کج هیچ گاه به منزل نمی رسد
فروش این خودرو چکیده مدیران دولتی نشان می دهد.
با سلام و خسته نباشید
در خصوص قیمت گذاری اتوموبیل ها و سکوت مسئولین ذکر این نکته ضروری است که ایران خودرو و سایپا کار را به جایی رسانده اند که کار قیمت گذاری برای تولیدات کارخانجات کوچکتر دیگر را هم در دست گرفته اند و حتی در چند مورد با اعمال فشار مانع از تولید سواری توسط یرخی تولید کنندگان جدید شده و در چند مورد ظاهرا به زور قیمت محصول آنها را بالا برده اند تا احیانا به فروش محصولات خودشون لطمه ای وارد نشه و متاسفانه دود این مسئه در زیر سایه شعار حمایت از تولید داخلی به چشم مصرف کننده بیچاره ایرانی میرود که حتی دولت و سازمان حمایت از مصرف کننده اش ، حمایتی ازش نمی کنه
خدا رو شکر تو ایران چیزی به نام مسئول که نداریم هر شرکتی هم که بتونه جیب مردم رو هم می زنه به امید روزی که این مونتاژ کارها از بین برند و خودرو وارداتی با قیمت واقعی دست مردم برسه.
باور بفرمایید موقع انتخابات به یاد این چیزا که میفتادم دلم میخواست به دکتر روحانی رای ندم ولی در نهایت مجددا بهش رای دادم. امیدوارم با جلوگیری قاطعانه از این سوء استفاده های آشکار از مردم یه کمی از خودشون جنم نشون بدن و نذارند مردم پشیمون بشن. آخه دیگه سوء استفاده چقدر؟ چند سال؟ چند درصد؟!!!!
برید تو اینترنت مشخصات و قدرت فنی اش رو ببینید واقعا هیچه.حداکثر سرعت 160
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
190
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
شما تو جاده های نا امن ایران همون بهتر که نتونی با سرعت بالا رانندگی کنی . چون هم جریمه میشی هم جونت به خطر می افته .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
با رنو ساندرو در یک کلاس قرار میگیرند. پژو 4 سانتیمتر کوتاهتره و چند سانتی متر هم باریک تر. فرقشون حدود 65 میلیون تومنه!فکر کنم مردم وقتی از نزدیک ببیننش متوجه بشوند که یک شاسی بلند نیست بلکه کراس اوره!
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
اگر قرار بود ماشین خوبی وارد بشه اصلا پژو , سیتروئن و رنو وارد نمیشد, داریم حق السهم فرانسه رو از ایران میدیم, اگرنه چرا بنز یا بی ام و یا هیوندای و کیا و تویوتا وارد نمیکنیم؟ البته به این شکل تیراژ و قرارداد مزخرف!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
بر فرضم که حداکثر سرعت 260 یا اصلا 360 باشه، اخه دانشمند کجا میخوای باهاش رانندگی کنی، اینم شد دلیل؟
برید تو اینترنت مشخصات و قدرت فنی اش رو ببینید واقعا هیچه.حداکثر سرعت 160
واقعا ما ملت بدبختي هستيم.
شاسي بلند???
يه اتومبيل كوچيك اندازه ساندرو استپ وي هست,واقعا اگر به اين ميگين شاسي پس پرادو و لندكروز چيه?
اين چه باجيه ما بايد به اين مونتاژكاران رانت خوار بديم.
ملت هميشه در صحنه هم واقعا بايد اين فرهنگ توسري خوري رو ترك كنند.
بايد نخريم تا اين به اصطلاح صنعت يا اصلاح بشه يا ورشكست.
براي اينكه چند ده هزار نفر شغل داشته باشند كه نبايد 80 ميليون شهروند با جان و مالشون تاوان بدهند.
واقعا كه اين دولت اگر كاري نكنه من از راي خودم بهش پشيمون ميشم . . .
به داد مردم برسين توي اين گراني و ركود و اين وضع خراب مالي تازه بايد هزينه مفت خوري شركتهاي مونتاژكار داخلي رو هم ما بديم???
يك جفت چراغ از يه ماشين عوض ميكنند 5 ميليون قيمتش رو بالا ميبرند.
پس كجاست اين عدالت كه ازش حرف زده ميشه???
اين چه ظلميه??
اين دوتا شركت رانت خور اگر قرار بود پيشرفتي بكنند 40 ساله وقت داشتند.
بيچاره ما ملت كه هميشه دست و پا بسته اسير تصميم مديران هستيم.
واقعا از اقاي روحاني توقع دارم اگر واقعا خودشون رو فدايي ملت ميدونند از اين ظلم به اين مردم بيچاره جلوگيري كنند.
اصلا پژو توي غرب بازار نداره.اونوقت ما مردم بايد اونو دو برابر قيمت بخريم.
البته قرار است که ۲۰۰۸ با شراکت ایران و فرانسه در داخل ساخته شود و قاعدتا بایستی هزینه کم‌تری جهت تولید داشته باشد.
اشکال شما در جمله بالاست
هزینه ساخت داخل خیلی بیشتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
حالت خوبه شما؟ کلاً خوبی؟
اگر واردات خودرو به کشور ازاد بود هیچگاه ایران خودرو نمی تونست اینگونه بر مردم اجحاف کند این شرکت طی سی سال اخیر از همه رانت های مختلف استفاده کرده و وجود فرضا بیست هزار شاغل نتوانسته اثار مثبتی در عرضه داخلی و خارجی ایجاد نماید وقت ان رسیده که مجلس و دولت تصمیم قاطعانه ای انهم یکبار برای همیشه بگیرند ورود ازادانه خودرو جلوی انحصار بی و حد حصر این شرکت را خواهد گرفت و اطمینان و ارامش و سلامتی و ایمنی بیتشتر را برای مردم بدنبال خواهد داشت تا استفاده از خودروهای بی کیفیت و گران قیمت شرکت ایران خودرو ..بخشی از هزینه های ازاد سازی واردات نیز به حقوق شاغلین این صنعت اختصاص داده تا مشکل اشتغال عیر بازده و فاقد بهره وری نیز حل گردد در انصورت مردم تاوان بالا بودن قیمت تمام شده و غیر بهره ور بودن این صنعت را نمی پردازند و برای یک خودرو 70 میلیونی 50میلیون اضافه قیمت پرداخت نمی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
وقتی سهام این شرکت ها متعلق به دولت است، انتظاری بیشتر از این نمی رود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
مشکل اینجاست که این شرکت دولتی هستش. دولتیییی
خلایق آنچه لایق "" باید به اطلاع مردم شریف ایران و ایران خودرو سواستفاده گر رسانده شود چاره گرانفروش نخریدن است ایهاالناس نخرید بابا نخرید پول آن مهم نیست این ادبیات تحقیر کننده در شان این ملت نیست برای یک بار هم شده باید تمام پیچ و مهره های ایران خودرو را باز کرده به سطل آشغال بریزیم
به مرگ میگیرند تا به تب راضی بشیم!
اگر تولید اینقدر در ایران گران هست چطور میخوان صادر کنند؟! اگر تولید به صرفه است چرا صحبت از ۱۰۰ و ۱۲۰ میلیون تومان هست؟! خوب بریم وارد کنیم ۶۷ میلیون تعرفه رو اصلاح کنند به ۲۰٪ مثل بقیه دنیا مردم با قیمت ۸۰ میلیون ماشین اورجیمال و نه مونتاژ ایران سوار بشن.
کجاست شورای رقابت؟؟؟؟؟!!!!!!!!!........کجاست سازمان حمایت از مصرف کننده؟؟؟؟!!!!!.......کجاست تعزیرات حکومتی؟؟؟؟؟!!!!!!!!!............. از مردم انتظار حمایت از تولید ملی رو داریم؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!........شرم آوره به خدا......
چون صنعت خودرو درایران برعکس همه دنیاانحصاری است نه رقابتی
چون میتونه
کاش میدونستیم پشت این مونتاژ سازی خودروی ایران کی وایستاده که هیچکس زورش بهش نمی رسه !!!
اقای رییس جمهور خواب هستند چطور گرانی 200تومانی شیر را میداند ولی گران فروشی 50ملیونی ایران خودرو رانمیخواهند ببیند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
آقای رییس جمهور فعلاً هدف آتش به اختیار کاسبان تحریم قرار گرفته اند .
کمپین "نه" به ایران خودرو باید راه بیافته تا اینا درست بشن
قیمت اولیه با هزینه های آنطرف حساب شده است. با نیروهای انباشته ای که کارخانه های ایرانی دارند و با این همه هزینه های بالاسری آقایان که پول مفت انحصار خودرو بهشان مزه کرده است 120 میلیون که پولی نیست. مادامی هم که در هر آگهی پیش فروش مردم عادی و یا دلالان برای خرید هجوم می آورند این داستان تغییری نخواهد کرد. مردم باید خودشان به فکر باشند. جنس گران نخرند. این دیگر پراید نیست که قشر کم درآمد از سر ناچاری بخرند.
عجب، ما رو حساب70-80 میلیون قصد ثبت نام داشتیم.
حالا بعد از چند وقت، فطعه های اصلی را هم حذف می کنند میدهند به قطعه سازان عزیزداخل کشور (که آنها هم همه را به چین سفارش دهند) تا ارزانترین برای خودشان و گران ترین را به مردم تحویل دهند. میدانید مشکل از فرهنگ ما ایرانی هاست که می خواهیم بدون زحمت پول درآوریم و تابع هیچ اخلاقی هم نیستیم. با فرهنگ از دست رفته هیچکاری نمیشه کرد. مردم ایران به دست توی جیب همدیگر کردن عادت کرده اند متاسفانه.
جهل مردم..همین و بس..
شرکتهای داخلی خودرو سازی تا زمانی که بدون رقیب هستند و هر روز یک نفر بدون تخصص میاد و مدیر عامل میشه و بدون در نظر گرفتن حقوق مشتریانش به هر شکل ممکن فیمتها را افزایش میدهند بدون شک وضع بهمین منوال خواهد بود.
صنعت لبنیات اوایل انقلاب را نگاه کنید و مقایسه آن با الان نمونه بارزی از رقابت است
جوابش خيلي سادست
چون مردم ميخرند...
١٥٠ ميليون هم بفروشه باز ميخرند
مشكل از خودمونه نه اونا.
هیچی والله ملت روگیراوردن هرکاری دلشون میخوان با این مردم بینوامیکنن.هیچکسی هم نیست رسیدگی کنه.تازه خیلی هم اعتراض بکنی خائن به تولید ملی شناخته میشی وباعث بیکار وبدبخت شدن کارگران این دوخودروساز گرانقدر و والامقام میشی.
چون اینحا ایران است .
این همه شرکت خودرو ساز در اروپا و کره وجود دارد چرا پژو؟پس این غرور ملی چی میشه؟مگه زمانی کشور ما توسط ابن کشور تحریم نشده بود؟حالا نووبت ما نیست تحریمش کنیم؟شرکت های کره ای مکه بهتر یا همتا با پژو نیست؟پژو الان جز خودروسازان دست دوم سوم اروپاست که همتای آن نیز زیاد است چرا؟
مشخص است که رانتی در کار است
علت این گرانفروشی اینه که ایران خودرو و سایپا راهزن هستن و دولت هم حامی اونها
خاک بر سر اونکه بره بنویسه
از سایت تابناک ممنونیم که باز به فکر جیب ملت ما هستند.متاسفانه ملت ما اگر جیبشون رو هم بزنند براشون مهم نیست خودرویی که مقرر بود بین 70 تا 80 در کشور در اختیار مردم قرار بگیرد یهو قیمتش می شود 120 میلیون و باز این مردم با شوق بیشتر می روند به سمتش، دوستان تابناکی عزیز نیاز به دلسوزی ندارد باور بفرمایید 150 هم قیمت گداری شود باز شوق مردم برای خرید 2 چندان می شود.
ای کاش میشد کل ایران منطقه آزاد اعلام شود تا همه مردم خودروهای با کیفیت با قیمت واقعی خریداری نمایند.
کدوم ۱۳۰۰۰ پوند؟ سایت اصلی در انگلیس با موتور ۱۲۰۰ سی سی دنده اتومات گذاشته ۲۰۰۰۰ پوند و با پایین ترن مدل موتور گذاشته ۱۷۶۰۰ پوند!
https://offers.peugeot.co.uk/choose-your-peugeot/configure-new-2008-suv/allure
قبل از اینکه خبر بدید کمی تحقیق کنید!
پاسخ ها
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
درسته قیمت توربوی 130 اسبیش در اروپا از 28000 یورو شروع می شه
هر کسی کمترین بهره هوشی را هم داشته باشه ثبت نام نمیکنه و خلاص
سزای گرانفروشی نخریدن هست
یعنی کسی نیست جلوشونو بگیره
تابی جان چرا اینقدر در انتظار بررسی داری و بررسی هم نمیکنی
مردم عزیز ...بخرید...براش صف ببندید...هجوم ببرید به نمایندگی ها... فراموش نکنید درصد زیادی از این تحمیل ها و افزایش قیمت ها فقط و فقط خود مردم هستند
تا بوده همین بوده. خودرو سازی منافع زیادی برای دولت ها دارد و مطمئن باشید که به هیچ عنوان از آن نمی گذرند. اشتغال افراد شاغل در این صنعت نیز بهانه ای بیش نیست.
متاسفانه سازمان حمایت از مصرف کننده هیچ حمایتی از مصرف کننده نمی کند شما با پنجاه میلیون تومان اسپورتج ۲۰۱۷ در مناطق آزاد میتوانید تهیه کنید ولی ۲۰۰۸ را یکبار ۸۰ تومان یکبار ۹۰ تومان وحالا ۱۲۰ تومان اعلام نموده کی از مصرف کننده حمایت میکند؟
\این ملت.لیاقتشون بیشتر از این نیست
تا حالا نشده یه نظر بدم و شما انتقال بدید.
شمام بدتر از همه هستین.
خوب ملت نخرند
متاسفانه خودروسازان داخلی درحق مردم اجحاق می کنندوازحمایت نظام نیزبرخوردارهستندودرهیچ جای دنیابه این شکل بامردم رفتارنمی شودچون نظارت دقیق ودرستی برکارآنان وجودندارد.
چون در ایران به تنها چیزی که می توان اعتراض کرد ورزشگاه رفتن خانم هاست !!!
این خودرو اصلا ارزش نداره
این ماشین با قیمت ۹۹ میلیون فروخته خواهد شد و نه ۱۲۰ علت اینه که اگه قیمتش ۱۲۰ بخوره در بازار آزاد حتما زیر ۱۴۰ نخواهد بود و اون موقع درسته که سری اولش رو فروختن ولی سری های دیگه فروش نخواهد رفت چون با ۱۴۰ قطعا انتخاب های بهتر و دست نخورده ! و با گارانتی بیشتر وبهتری تو بازار هست ، من با یه بدبختی ای یه قرمزشو تحویل اسفند ثبت نام کردم ولی فکر کنم تا قبل ساعت ۵ و ۶ کلا سایت رو دوستان مشککل دار کرده بودند ! البته ماشین رو برا خودم می خوام و نه دلالی تو این رنج قیمت حتی اگه قیمتش ۱۱۰ ، ۱۲۰ بخوره هیچ گزینه بهتر غیر چینی وجود نداره اما اگه قیمت نهاییش بالاتر باشه راحت بگم دیگه ارزش خرید نداره .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
عزیز دل.
در ایران اگر قیمت محصولی نزدیک به وارداتی بود به این فکر کن که حتما در چند ماه اینده قیمت وارداتی پرواز خواهد کرد یا واردات محصول نزدیک به محصول تولید شده قطع خواهد شد.
فهمیدی عزیز دل.
البته چرا نداره, اینجا ایرانی و مردم نباید روی رفاه , ارامش, راحتی و ارزانی رو ببینند, و قرار هم نیست ببینند!
راه برخورد با این مافیا تحریم است. اگر همه کسانی که این خودرو را پیش خرید کرده اند پولشان را پس بگیرند سیلی محکمی به این ظلم بی پایان می زنند.
اگر سقف تعرفه واردات 50 درصد شود هیچ خودرو داخلی فروش نخواهدشد رفت
من داداشم تو یکی دو شرکت بزرگ خودروساز در بخش مهندسی کار میکنه. خودش میگه دو سوم نفرات اضافین و بی خودی حقوق میگیرن..
شرکتای دولتی همینن..
چون واژه ای بنام مدعی العموم در ایران معنا نداره تا مدافع مردم باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اصلا به جای اینهمه کبرا وصغرا کردن بگو چرا ایران خود درو خودرویی که داره پبیش فروش می کند قیمت گذاری تکرده اصلا تعزیرات هم به عنوان عدم برچسب قیمت می تواند علیه ایران خودرو وارد شود
باید یه بار دیگه مردم خودروی بی کیفیت تا گران داخلی را تحریم کنند. به فرمایش ایت الله موسوی اردبیلی مردم نمی توانند به هر قیمتی از تولید داخل حمایت کنند. تولید کننده باید حقوق مردم را در نظر بگیره تا مردم هم حمایتش کنند.
واقعا شورای رقابت چه کار مثبتی تو این مملکت انجام داده؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
چه کار منفی انجام نداده
شما یک سری به کیش بزنید.بنده در کیش نیسان جک را 68 میلیون تومان خریدم و در داخل ایران 149 میلیون تومان قیمت گذاری شده است،
چون دوست دارند انحصاریعنی همین وتمام این بازیها فقط خیمه شب بازی است
حالا با این قیمت هم کسی نمی تونه بخره نمایندگیها می خرند و بیست میلیون گرانتر میدن مصرف کننده کی به کیه
با۱۲۰تومن توآبادان تویوتارافور۲۱۱۷فولvxrسوارمیشید.تازه واردکننده سودخودشوهم برده.عجب حکایتیه بخدا.گناه دارن مردم که انحصاربازارمون توچنگ ایرانخودرو وسایپا با آشغالهاشوم
باید کمپین انصراف از خرید 2008 راه بیفته. حتی اونهایی هم که ثبت نام کردند پولشان را پس بگیرند تا به ایرانخودرو بفهمانند بازی با جیب و روح مردم چه هزینه ای دارد. اگر محکم بیستید تا 80 هم کرکره اش را پایین می کشه. راه مبارزه باید از طریق همان قانون عرضه و تقاضایی صورت گیره که باعث شده این قیمت را تا 120 میلیون بالا ببره.
نفرین بر این صنعت. اف بر مدیران صنعتی. لیاقتشون همین جمله است.
دمشون گرم واقعا این ملت حقشونه از این گرونترم بهشون غالب کنند
حقشونه.مثل چندسال قبل خودروی داخلی نخریم بریم همون چینی بخریم
نامردها
البته یه شورایی هست توی ایران که روی قیمت خودرو ها نظر میده. آفرین درست حدس زدید "شورای رقابت" نه نه اشتباه شد منظور همون "شورای رفاقت" بود. رفاقت با خودروسازها به ضرر مردم
مردم شدن بازیچه عده ای
تابناک قیمت 2008 از 13 هزار پوند تا 22 هزار پوند برحسب نوع آپشن متغیر هستشکافی توی سایت هایی مانند car advice سرچ کنید

اون 2008 که 18 هزار دلار قیمتشه موتور 1.2 لیتری داره
در حالیکه در ایران موتور 1.6 لیتری توربو شارژر عرضه میشه

که قیمتش دز استرالیا به صوزت فول حدود 30000 دلار است نه 18 هزار تا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
ای آدم ایران خودرور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
اینا واسه جلوگیری از برشکستگی بانک پارسیان بود که با این طرز فکر مردم موفق شدن ،از ماست که بر ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
بابا اون دلار استرالیاست و این پوند اینگلیس.
خرید خودرو صفر وطنی ممنوع
(سوزای رفاقن) شورای رفاقت کجا هستن؟
در دسترس نمی باشد!
جریان خریدن یانخریدن نیست کسی که قصد داره ۹۰ بده پول ماشین دیوانه است چه برسه۱۲۰ اونم برای این ماشین با موتور زیر ۲۰۰۰سی سی خداشاهده پرایدم برای این جادها واین خیابونا اضافیه چه برسه این پولا
با اینکه اینکارها رو هم میکنند و سودهای سرشاری میبرند باز هم میبینیم که قیمت سهام خودرو ییها همیشه میاد پایین و پول ملتو تو بورس هم میخورن واقعا چرا هیچ جایی برای رسیدگی اقدام نمیکنه سازمانهای نظارتی کجا هستند؟
از نظر شرعی چنین معامله ای درسته؟
وقتی خود مردم فکر هم نیستند دیگه چکاری میشه کرد. تا وقتی چیزی گرون میشه به جای اینکه خریدن رو تحریم کنند می روند می خرند کاری نمیشه کرد. فقط نباید بخرند. والسلام
ای وای مردم به جا یاین همه دعوا و مرافعه وسر وصدا نخرید وتا به قیمت تمام شد به دست شما بدهند .ما ضامن یک صنعت ورشکسته نیستیم .........بنبدید دردش را ......کارگران هم یک فکری به حال خودشان میکنند والبته شما به فکر کارگران نیستید ..به فکر جیب مبارک هستید .......... چطور جنس بی کیفیت که 2 میلیون برای خودتان تمام می شود به 98 میلیون به خورد این مردم بدهید.....
سلام
من جای ایرانخودرو بودم 120 که سهله قیمتش می زدم 160 میلیون. کی به کیه هر چی قیمت بالاتر صف خرید طولانی تر . هر چی قیمت بالاتر ببرم عجله مردم که بدو تا بیشتر از این گرون نشده ثبت نام کنیم .
گرون است نخر عزیزم تا مشتری نباشه و خریدار نباشه 300 میلیون هم قیمت بزارن فایده نداره براشون. روزی هایی که به خاطر وام خرید خودرو 25 میلیون تومانی جلو نمایندگی ها صف کشیدید فراموش کردید؟ کمپین خودرو صفر نخرید رو به کجا رساندید ؟
این رفتار اکثر ما مردم که تا یه چیزی یک ذره گران تر میشه عجله و ولع ما برای خریدش بیشتر میشه رو تا درمان نکنیم به جایی نمی رسیم.
تا ایرانخودرو و سایپا یکم قیمت ها رو گرون می کنند از اون ور چینی سازهای وطنی هم دنبال اینا گرون می کنند. خوب عزیزم بهترین فرصت است که بازار رو بدست بگیرید و فروشتان را بالا ببرید.
متاسفانه خودروسازا به فکر سود لحظه ای و آنی هستند آینده نگر نیستند . آن زمانی که هیوندای تو آمریکا کلا داشت ضرر می داد تو تاریخ ثبت شده است.
البته صنعت خودرو کشورمان در حال حاضر یک صنعت اشتغال زاست و مردم به خاطر این مورد باید ملاحظه خودروسازا رو داشته باشند . ولی از اون طرف خودروسازان سو استفاده بدی می کنند.
محمدآقا خودرو 30000 دلاری رادرایران کمتراز200 میلیون نمیدن .ایناچون انحصارخودرورادارن تازه ازآپشن های معمول کم میکنن.درهرحال خلایق هرچه لایق !!اگریه کمپین سه ماهه برای کلیه محصولات راه بیفته .دراین به اصطلاح کارخونه هاراگل میگیرن.البته وقتی مسئولین مثل وزیرمحترم صنایع هستن جبران میکنن تازه میگن خودروارزونه ؟؟!!!!!!!!!
چرا ایران‌خودرو پژوی 70 میلیونی را 120 میلیون تومان می‌فروشد؟
چون اینجا جنگل فرغون سازهاست و صبح ها زود از خواب بند می شوند
چون رقیب ندارن
چون حساب کتابی وجود ندارد و هیچکدام پاسخگو نیستند
و هرزان چون دیگر
انحصارومافیای شرکت های دولتی چندین سال است که از جیب مردم ثروت اندوزی می کند بهترین کار انصراف وبایکوت خرید خودرو از این کمپانی هاست وبس
نوش جونشون. حقشونه
بدو بدو حراجش کردم. لاستیکش جفتی 10 میلیون فرانسوی..
تا خر هست سواری هم هست
اجازه هست لعنت بفرستیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
بفرست بیشمار ولی تابناک سانسور میکنه
برای ایمکه نظارت نیست و یا هست با هم همدست هستن. برای اینکه همه طرفشو میگیرن چون پول داره. برای اینکه کسی نیست بهش بگه چرا این کارو میکنی ووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو
سلام.مردم عزیز ایران لطفا گوسفند نباشید.عزیزان نخرید فورا هجوم نبرید تقصیر خودمونه هر بلایی سرمون میاد .نذارید بیشتر از این به شعورمون توهین بشه.
تنها کار واردات خودرو بصورت منصفانه هستش
چون قیمت گذاری دست خود دولته و ارزشی برا حقوق مصرف کننده قائل نیست.وقتی اینو 70 بدن اون وقت آشغالهای چینی رو کسی دیگه نمیخره
سلام، بايد پويش " من خودروي بي كيفيت و گران قيمت ايراني نمي خرم" به صورت جدي راه بيفته .
بنده یه تویوتا کرولا فول آپشن سفارش عمان رو توی امارات خریدم 72000 درهم که به پول ما میشه 74.232.000 تومن حالا تا توی منطقه آزاد رسید دستم با سود وارد کننده و عوارض و بیمه و سایر مخارج شد 86 میلیون .

حالا همین ماشین پلاک ملیش 150 تا 160 میلیونه . یعنی دو برابر .

حالا یه سوال دارم :
میخواستم از مسئولین محترم بپرسم جایگاه احکام شرعی که کشور ما مفتخر به انجام اونها در شئوناتش هست این وسط کجاست ؟

چگونست که یک شرکت خارجی با آن هزینه های تولید و آن کیفیت جهانی تویوتا یک خودرو به روز تولید و از اونطرف دنیا به عمان میفرستد و با احتساب سودهای متعلقه به قیمت 74 میلیون میفروشد و همین خودرو در ایران دو برابر بیشتر یعنی 160 میلیون به فروش میرسد ؟

آیا از نظر مراجع و شرع گرفتن سود و عوارض به میزان دو برابر قیمت حلاله یا حرام ؟

تابناک خواهشا منتشر کن .
ما برای اینکه بتوانیم مشت محکم دیگری بر دهان یاوه گویان شرق و غرب بزنیم می رویم و خودروی تولید ملی میخریم.
مرگ بر آمریکا مرگ بر ژاپن
بهترين كار اينه كه آدم از اين مملكت بره
قیمت خودرو 103 میلیونه
روزی ز سر عقابی به هوا خاست ....
اینا واسه جلوگیری از برشکستگی بانک پارسیان بود که با این طرز فکر مردم موفق شدن ،از ماست که بر ماست
برای اینکه توی این مملکت منطق "همینه که هست" حکم فرماست!!!
ما می خریم چون ما ایرانی هستیم..
مقصر مردم نیستند خیلی ها پول دارن براشون مهم نیست نظارت ما فشله چرا همیشه به قشر متوسط وضعیف باید ظلم بشه دولت باید مقابل زیاده گویی خودرو سازا بایسته چرا قشر متوسط نتونن خودرو خوب سوار شن باید حتما پراید سوار شن البنه اون هم با قیمت 3 برابر وهمون خدای نخواسته تابوت اونها بشه چون راهنمایی ورانندگی اعلام کرد بالاترین تصادفات و کشته ها با پراید است وقتشه دولت یک اقدام انقلابی بکنه بیشتر از این مردم رو از خودش بد بین نکنه
چون دوست دارند و كسي هم نيست جلوي آنهارا بگيريد بازارخودرو هم كه انحصاري است با اين احوال اگر 120 ميليون نفروشند احمق هستند گرانفروشي كه امري طبيعي و قانوني است
دلیلش اینه که نرخ آن بر اساس نرخ ارز سال 97 محاسبه شده است 4200 تومان
از که نالیم که از ماست برماست.....!!!!
چون زورش زیاده
اگر به مردم بگویند سر کوچه دارند به نوبت کتک می زنند احتمالا تعداد زیادی در صف کتک خواهند ایستاد.
مقصر مردم به ظاهر باسواد هستند که سواد آنها باعث عقب افتادگی کشور شده.
نخرید تا به غلط کردن بیفته.
پاسخ ها
امير
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
خريد ماشين چه ربطي به سوادداره اتفاقا الان 2008 رو دارن تماما دلالهاي بيسواد ميخرن من به هرنمايندگي كه سرزدم گفتن 200تا300 نفر از قبل اسم نوشتن و تو نوبت هستن اينها كي هستن جز دلالهايي كه با نمانيدگي ها كار ميكنند.
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
جالبه ! یه عده از هر طریقی استفاده می کنن که کسب علم رو بی ارزش جلوه بدن. عزیز اگر سواد بالا باشه ماشین خوب و با کیفیت تولید و قابل رقابت از نظر قیمت در سطح بین الملل تولید میشه. تا توانی علم آموز . از دانشگاه شروع می شود. دانشگاه را بکوبی ، تیشه به ریشه زده ای. یادت باشد
شما اگر تمام ماشین هارو به قیمت دلاری حساب کنید متوجه میشید چند ساله این شرکتها قیمت رو غیر واقعی با مشتری حساب میکنن
فیلد قیمت نهایی در تمام محصولات ایران خودرو مخفی شده که با ترفندی قابل مشاهده است.
با همین روش قیمت دنا پلاس و تندر پلاس و 2008 هم مشخص میشه !
2008 رو زدن 103 میلیون
دنا پلاس ۵۵ میلیون و تندر پلاس ۴۸ میلیون.
دنا پلاس رو قیمت زده بودن ۴۶ میلیون !!!!
الان هم سایت رو از دسترس خارج کردند تا احتمالا این سوتی رو برطرف کنن !!! ( به علت استقبال بی نظیر ) !!!!
ویل للمتففین
با این درآمدسرانه باید دوبرابر کشورهایی که درآمدسرانه شون چندین و چند برابر ماست پول بدیم بابت هرکالایی!
اگه قرار 120 تومان بدم پژو مونتاژی بخرم
140 تومان میدم تویوتا پریوس با 10 تا
ایربگ مصرف سوخت 4 میخرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
اونم با اقساط دوازده ماهه بدون بهره
مردم نخرند تا زمانی که آنها مردم را ؟؟؟؟می دانند هرچه سرمان می اید حقمان است
آقا نخرید تا ارزان شود
اینم شد استدلال ؟!
ایران خودرو هستش دیگه . استدلال نمیخواد مگه قبلیاشو ارزون یا باکیفیت فروخته
چرا مشابه اين نحليل ها را در خصوص خودروهاي وارداتي انجام نميدهيد؟ هميشه توليد كه حداقل اشتغالزايي دارد و نرخ بيكاري را كنترل ميكند مورد اتهام است؟ مگر هيوندا و كيا فاصله قيمت جهاني و داخلي ندارند؟؟
دوستان میدونید چرا باید خودروهای بنجل ایرانی بهتر بگم چینی،ویتنامی،هندی سوار بشیم
چون اولا اینا هی میگن ما اشتغال ایجاد میکنیم.......... تو چه زمینهای .... در زمینه تعمیر خودرو اعم از قطعات آشغالی که روی ماشین ها بستن و ملت بعد از خرید این فرغون ها مجبورن هی خرج تعمیر و تعویض قطعات کنن بعد در این زمینه ایجاد اشتغال کنن
اینا سیاست اشتغال زایی در زمینه خدماتی است که در ایران پر سود ترین تجارت بعد از تجارت دین میباشد
به نظر می رسه این شوی پیش فروش جز برای سرکار گذاشتن ملت نیست.
مدت بسیار زیادی بود پیاده تردد می‌کردم و از حدود یک سال و نیم برنامه‌ریزی نسبتاً دقیقی کرده بودم تا بتوانم یک دستگاه ۲۰۰۸ خریداری کنم. حقیقتا نحوه عرضه ایران خودرو بسیار مشمئز کننده بود. خیلی راحت از خرید آن منصرف شدم چرا که این گونه شرایط عرضه را منافی عزت نفس خود می‌دانم
کجا میشه از این کار ایران خودرو شکایت کرد؟
برای اینکه به طور همه جانبه داره از خودروسازان وطنی و وارد کننده حمایت میشه و دولتهای مختلف درآمد قابل توجهی از این طریق کسب کردند و به هیچ وجه نمی تونند ازش چشم بپوشند
متاسفانه دلال ها باعث این مشکلات هستن همین تعدادی که تا الان پیش فروش کردن توسط دلال های بازار و نمایشگاه داران خریداری شده . بعد تو بازار ۱۲۰ میلیون میشه ۱۴۰ میلیون ! یعنی ۷۰ میلیون اضافه تر !!!
مقصر فقط خود ما مردم هستیم و بس...
اگه قرار 120 تومان بدم پژو مونتاژی بخرم
140 تومان میدم تویوتا پریوس با 10 تا
ایربگ مصرف سوخت 4 میخرم
وقتی مردم نمیخرن و وزیر مملکت میگه اینا منافق هستند دیگه چه توقعی دارین!!!!!
سلام. دولت رای خود را از اقشار متوسط و ضعیف می گیره و میوه برجامی خود را گران می فروشه تا فقط نصیب مرفهین بشود. به نظر شما این دولت به فکر اقشار کم درآمد می تواند باشد؟
میتونن میفروشن ...
آقا ما یه 206 صندوقدار خریدیم هر روز یه قطعه رو عوض می کنم
نخرید اقا بزار برن به .....
به امید تعطیلی و ورشکستگی ایرانخودرو ...
علت گرانفروشی ایران خودرو نیست؛ علت این امر بخاطر تولید با استفاده از روشها و فرآیندهای قدیمی و منسوخ، عدم بهره وری، ناکارآمدی بخش منابع انسانی و سیستم تولیدی وابسته به دولت می باشد. توجه داشته باشید که هر 8 سال کل نفرات اصلی و سیاستهای کل این شرکتهای داخلی تغییر می کند. مورد مهم تر وضعیت مدیریت زنجیره تامین هست که دچار فساد هست.
اتش به اختیار کنندگان کجایند , که آتش به اختیار کنند .
سوال من اینه، چرا این ماشینو توو بورس عرضه نمیکنن؟ وقتی سایت ایران خودرو جوابگوی تقاضا نیست،
میخان بگن ماشین خوبیه و طرفدار داره؟نه برادر عزیز میگن کسی که نمیتونه یه سایت اینترنتی رو آماده کنه چطوری میخاد ماشین مونتاژ کنه، تولید و طراحی که بخوره توو سرتون
جواب این گرانی نخریدن است 6 ماه نخر ببین چطور به روغن سوزی می افتند .تا کی می خواهید زیر ظلم خودرو سازان باشید یکم به خودتان بیایید.
به همان دلیل که خانه متری یک میلیونی را هفت میلیون می فروشند تا 20 میلیون .......
کمپین نه به پژو باید رابیافته تا قدرت مردم به این مفت خورها ثابت کنه که ماشیناشون چن میارزه.
وقتی ژاپن با اون همه سرمایه گزاری و سابقه و تکنولوژی و ... یه ماشین میسازه میشه هفتاد تومن بعد ما دم مرز میشینم و هفتاد تومن باج میگیریم مفت و بدون هییییییچ دردسری کدوم عاقلی میاد این سازوکارو بهم بزنه.
چون جمعیت بسیاری قربانی حمایت تولید داخل شدند. جمعیتی که به خاطر فقر امکان خرید خودروی وارداتی ندارند. در در راه ها به دلیل مشکل ایمنی خودرو در تصادفات و آتش سوزی از بین می روند و در تعمیرگاه ها باقیمانده سرمایه خود را از دست می دهند.
واقعا این افتضاحه،چرا اینجوری ایران خودرو مردم را بازی میده و سرکیسه می کنه؟شورای رفاقت کجاست؟؟!!!نماینده های مجلس کجان؟؟!!!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی