بازدید 5103

ادغام بانک ها کلید گشایش معضل بی سامانی موسسات مالی و اعتباری

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:ادغام بانک ها با هدف تجهیز منابع، افزایش سرمایه و رشد ارائه خدمات بانکی باشد، اقدام مناسبی است.
کد خبر: ۷۰۵۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴ 22 June 2017
علی اکبر کریمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره تاثیر ادغام بانک ها گفت:اگر هدف از ادغام بانک ها، افزایش ظرفیت بانک ها به لحاظ میزان سرمایه و حجم خدمات دهی باشد، اقدام مناسبی محسوب می شود.  

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:ادغام بانک ها در صورتی که با هدف کارشناسی و لحاظ ابعاد اقتصادی صورت گیرد به ایجاد بانک های بزرگ با توان بالا منتهی می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:بحث ساماندهی موسسات مالی و اعتباری که در مدت اخیر مطرح شده با موضوع ادغام بانک ها متفاوت است.

کریمی در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت افزود:باید پذیرفت در سال های گذشته در کشور موسسات مالی فاقد مجوز فعالیت داشته اند و حتی موسساتی هستند که فراتر از حد تعریف شده از مجوزی که دریافت کرده اند اقدام به انجام فعالیت های بانکی پرداخته اند که موضوع قابل تاملی است.

وی تصریح کرد:در حال حاضر موسسات مالی و اعتباری دارای هزاران سهام دار، سپرده گذار و مشتری هستند که باید تعیین تکلیف شوند؛ در این راستا بانک مرکزی موضوع ادغام موسسات و بانک ها را در بانک های معتبر و دارای مجوز پیگیری می کند تا موسسات مذکور تعیین تکلیف شود.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:در هرصورت اگر ادغام بانک ها با هدف تجهیز منابع و افزایش سرمایه و رشد ارائه خدمات بانکی باشد، اقدام مناسبی است
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر