بازدید 4247

واکنش لاوروف به تحریمهای جدید آمریکا

کد خبر: ۷۰۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ 21 June 2017
روسیه به تحریمهای جدید آمریکا بر واکنش نشان داد و تهدید کرد تدابیر تلافی جویانه ای اتخاذ خواهد کرد.
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،روسیه به تحریمهای جدیدی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بر اشخاص یا شرکتهای وابسته به روسیه وضع کرده است واکنش نشان داد و تهدید کرد تدابیر تلافی جویانه ای اتخاذ خواهد کرد.
 
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه  روز چهارشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در مسکو در واکنش به تصمیماتی که سران اوکراین و آمریکا در نشست اخیر خود گرفتند، آمریکا را به داشتن " وسواس روسیه هراسی" متهم کرد و گفت آمریکا یک بار دیگر بدون هیچ پایه و اساسی روسیه را تحریم کرد.
 
سرگئی ریابکوف معاون وزارت امور خارجه روسیه نیز در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک ضمن انتقاد شدید از "سیاست به شدت مخرب واشنگتن" تاکید کرد تحریمهای آمریکا بر ضد روسیه هیچ تاثیر منفی بر کشورش نخواهد گذاشت.
 
طبق اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، تحریمهایی که در رابطه با اوضاع شرق اوکراین بر ضد روسیه وضع شده است تا زمانی که روسیه به تعهدات خود مطابق با توافق نامه های مینسک عمل نکند، ادامه خواهند یافت. تحریمهایی نیز که در رابطه با شبه جزیره کریمه بر ضد روسیه وضع شده است تا زمانی که روسیه به اشغال این شبه جزیره پایان ندهد به قوت خود باقی خواهند ماند.
 
پترو پوروشنکو رئیس جمهور اوکراین روز سه شنبه  در کاخ سفید با رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد. این دیدار درست در شرایطی صورت گرفت که دولت آمریکا خبر تشدید تحریمهای روسیه را به علت حمایت این کشور از جدایی طلبان شرق اوکراین اعلام کرد.
 
ترامپ که در فاصله چند هفته به نشست سران گروه بیست در هامبورگ با همتای اوکراینی خود دیدار کرده است، اعلام کرد مذاکرات بسیار خوبی با پوروشنکو داشته است. ممکن است ترامپ برای اولین بار در فرصتی که نشست سران گروه بیست به وجود می آورد با ولادیمیر پوتین همتای روس خود دیدار کند.
 
پوروشنکو ابتدا قرار بود فقط با با مایک پنس معاون ریاست جمهوری آمریکا دیدار کند اما دیدار با ترامپ یک موفقیت دیپلماتیک برای وی رقم زد. رئیس جمهور اوکراین پس از این دیدار با اشاره به این که عمدتا درباره همکاریهای نظامی با ترامپ گفتگو کرده است، تاکید کرد آمریکا از شرکای مهم اوکراین است و ترامپ توصیه ها و دستورالعملهای روشنی برای توسعه همکاریهای دو کشور داده است.
 
سیه وضع کرده است سی و هشت فرد و شرکت فعال در اوکراین و همچنین دو مسئول دولتی روسیه و دوازده شخصیت و سازمان فعال در شبه جزیره کریمه را شامل می شود. به گفته استیو مانچین وزیر خزانه داری آمریکا این تحریمها با هدف تشدید فشار بر روسیه به منظور حل و فصل دیپلماتیک مناقشه اوکراین و مسئله شبه جزیره کریمه وضع شده اند.
تحریمهای جدیدی که آمریکا بر ضد روبیست جدایی طلب اوکراینی از جمله  افرادی هستند که در فهرست سیاه آمریکا قرار گرفته اند و احتمالا دارایی های آنها در آمریکا مصادره و هر گونه رابطه تجاری با آنها منع می شود. این افراد مسئولیت هایی در شبه جزیره کریمه و همچنین دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک دارند. رئیس اداره زندانهای شبه جزیره کریمه، دادستان این منطقه، وزیر امور داخلی جمهوری خودخوانده لوگانسک و وزیر امنیت این منطقه، یک مسئول اداره مهاجرت روسیه در کریمه ، دو سازمان شبه نظامی و سران آنها که برای مبارزه در شرق اوکراین نیرو جذب می کنند به همراه شش بانک در شبه جزیره کریمه مشمول تحریمهای جدید آمریکا می شوند.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، روابط   آمریکا با  روسیه از آوریل سال 2014 در پی متشنج شدن اوضاع در اوکراین، رو به تیرگی نهاد و با الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه به اندازه ای تشدید شد که که از پایان جنگ سرد به این طرف بی سابقه بود. اتحادیه اروپا و دولت اوکراین روسیه را به حمایت های نظامی از گروههای شورشی شرق اوکراین و همچنین نقض مفاد توافق نامه مینسک متهم می کنند اما مسکو این اتهام را به شدت رد می کند. دوازدهم فوریه سال 2015 کشورهای روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان در نشستی در مینسک توافق نامه ای را به منظور پایان دادن به مناقشه مسلحانه در منطقه دونباس در شرق اوکراین امضا کردند. این توافق نامه ارتش اوکراین را ملزم کرد تسلیحات خود را از خط درگیری با شورشیان که در توافق نامه های مینسک ترسیم شده است، ­خارج نماید و شورشیان اوکراینی تحت حمایت مسکو را نیز مکلف کرد از خطوطی که در توافق نامه های سپتامبر 2014 ترسیم شده است، عقب نشینی کنند با این حال مفاد توافق نامه آتش بس در شرق اوکراین به طور کامل اجرا نشده است.­
 
مناقشه مسلحانه شرق اوکراین از چهاردهم آوریل سال 2014  و زمانی آغاز شد که نیروهای مسلح اوکراین برای پس گرفتن کنترل برخی شهرها که شورشیان جدایی طلب اشغال کرده بودند، وارد عمل شدند. اگر تلفات غیرنظامیان و افراد مسلح  در دو طرف درگیری در این منطقه لحاظ شود، شمار قربانیان این مناقشه به بیش از ده هزار نفر می رسد. به رغم این که در حال حاضر آتش بس در این منطقه برقرار است در سال جدید نیز دهها نظامی، غیرنظامی و شبه نظامی در شرق اوکراین کشته شده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار