بازدید 7566
۶

روحاني درباره حضور زنان در ورزشگاه مصمم است

کد خبر: ۷۰۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 21 June 2017
مراسم افطاري حسن روحاني، رئيس‌جمهور ايران، با ورزشکاران واکنش‌هاي متفاوتي را به دنبال داشته؛ از بحث اخلاق در ورزش گرفته تا حمايت از ورزش زنان.
 
به گزارش شرق، رئيس‌جمهور در اين مراسم در بخش مهمي از صحبت‌هايشان به اهميت و پيشرفت ورزش زنان پرداخت و در مقايسه با سال‌هاي گذشته، به روند رو به رشد اين عرصه اشاره‌ای ويژه‌ کرد. البته حضور زنان ورزشکار در اين مراسم هم، در نوع خود جالب بود؛ ورزشکاران زن ايراني که حمايتشان از روحاني را به شيوه‌هاي مختلف پيش از انتخابات اعلام کرده بودند، در اين مراسم به نمايندگي، لوح سپاسي را هم به رئيس‌جمهور دادند؛ لوحي که سارا اعتماد، يکي از اعضاي تيم ملي بسکتبال ايران، به همراه فرشته کريمي، بازيکن تيم ملي فوتسال زنان ايران، به رئيس‌جمهوري اهدا کردند.
 
خصوصي‌سازي در ورزش
 
فارغ از صحبت‌هايي که به‌طور‌کلي رئيس‌جمهور در مراسم افطاري با ورزشکاران مطرح کرد، مباحث و صحبت‌هاي ورزشي به صورت تقريبا خصوصي هم با حسن روحاني سر ميز افطاري در ميان گذاشته شد. محمد پنجعلي، کاپيتان سابق تيم ملي فوتبال کشورمان که يکي از مدعوين به اين مراسم و حاضران بر سر ميز افطاري رياست‌جمهوري بود، به «شرق» مي‌گويد: «سر يک ميز با آقاي روحاني نشسته بوديم و مشکلات مربوط به ورزش و به‌ويژه فوتبال را مطرح کرديم. به آقاي روحاني گفتيم فوتبال بلاتکليف است و تنها راهش، حمايت دولت از اين رشته ورزشي است».
 
پنجعلي با اشاره به اينکه در زمان مطرح‌شدن اين صحبت‌ها، چهره‌هاي شناخته‌شده ديگري مثل علي پروين، علي دايي، احمدرضا عابدزاده و عادل فردوسي‌پور هم حضور داشتند، مي‌گويد: «بحثي که با آقاي رئيس‌جمهور داشتيم، اين بود که مانند بقيه کشورهاي دنيا، فوتبال به دست بخش خصوصي سپرده شود تا مشکلات به‌وجود‌آمده به حداقل برسد. البته ايشان اشراف خوبي به اين موضوع داشتند و گفتند بحث واگذاري، در دستور کار قرار گرفته و فقط نيازمند اين است که کمي صبر و حوصله به‌خرج داده شود».
 
وقتي عادل صحبت از ورود زنان به ورزشگاه کرد
 
با‌اين‌حال، بخش مهم‌تري که در صحبت اين چهره‌ها با حسن روحاني مطرح شده، بحث «ورود زنان به ورزشگاه» است؛ بحثي که پنجعلي مي‌گويد عادل استارتش را زد و بقيه پي‌آن را گرفتند: «عادل از رئيس‌جمهور پرسيد قصد ندارند بحث ورود زنان به ورزشگاه را حل کنند؟ بعد از او بقيه افرادي که حاضر بوديم هم درباره اين موضوع مهم بحث کرديم. همه حضار پيگير اين موضوع بودند و متفق‌القول مي‌گفتند حضور زنان در ورزشگاه فوتبال مي‌تواند کمک زيادي به زيرساخت‌هاي فرهنگي در اين رشته بکند. در آنجا و در حضور آقاي روحاني، مطرح شد که حضور زنان براي تماشاي مسابقه واليبال، تجربه مثبتي بوده و اقدام فرهنگي خوبي صورت گرفته است؛ به‌ويژه در ميان تماشاگران که ديگر نه شاهد بداخلاقي بوده‌ايم نه فحاشي». محمد پنجعلي که سال‌ها سابقه کاپيتاني در باشگاه پرسپوليس را در کارنامه دارد، به پاسخ آقاي روحاني نسبت به ورود زنان به ورزشگاه هم اشاره کرد و گفت: «آقاي روحاني کاملا موافق حضور زنان در ورزشگاه هستند و گفتند حتما اين موضوع پيگيري مي‌شود. آقاي روحاني گفتند ورود زنان به ورزشگاه، گام‌به‌گام محقق مي‌شود». پنجعلي در ادامه با اشاره به اين موضوع که صحبت‌هاي مطرح‌شده در حضور رئيس‌جمهوري، صحبت‌هاي کوتاهي بود هم گفت: « مطالب بسيار دیگری را هم می‌توانستیم مطرح‌ کنیم، ولي بسياري از همان‌ها را مي‌شد در صحبت با وزير ورزش مطرح کرد و ترجيح داديم ديگر در حضور آقاي روحاني صحبتي از آنها نکنيم».
 
درخواست مجدد بعد از درخواست بازيکنان تيم ملي
 
صحبت از حضور زنان در ورزشگاه براي ديدن مسابقه فوتبال، در شرايطي مجددا در مراسم افطاري رئيس‌جمهوري با ورزشکاران مطرح شده که پيش‌تر در نشست حسن روحاني با اعضاي تيم ملي فوتبال ايران هم عنوان شده بود. مسعود شجاعي، يکي از کاپيتان‌هاي تيم ملي، در صحبت‌هاي کوتاهي که با رئيس‌جمهور داشت، از او خواسته بود مقدمات حضور زنان در ورزشگاه فراهم شود که اين درخواست با استقبال چند نفر از بازيکنان تيم ملي، ازجمله حسين ماهيني، مواجه شده بود. روحاني البته در همان جلسه هم به اين موضوع اشاره کرده بود که پيگير حضور زنان در ورزشگاه خواهد بود.اکنون در شرايطي که رفته‌رفته مقدمات حضور زنان در سالن واليبال، هرچند با اعمال برخي محدوديت‌ها، فراهم مي‌شود، حضور زنان در ورزشگاه براي تماشاي مسابقات فوتبال مي‌تواند نقطه عطفي در اين داستان باشد؛ هرچند محقق‌شدنش نياز به رايزني‌هاي فراوان و البته صبر و حوصله بسيار دارد. پيش از اين موارد هم عنوان شده بود وزارت ورزش دنبال راهي است تا بتواند بازي تيم ملي ايران با سوريه، آخرين بازي مرحله انتخابي جام جهاني را که قرار است در ورزشگاه آزادي برگزار شود، با حضور خانواده‌ها برگزار کند. به اين معني که احتمالا در اين بازي فقط براي زنان و فرزندان آنها بليت‌فروشي شود؛ اقدامي که عملي‌شدنش مي‌تواند شروعي براي يک بدعت خوب باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۶
باید نیمی از ایران(زنان) بتوانند تیم مورد علاقه شان را تشویق کنند. چرا و به چه دلیل منطقی و روشنی، تابحال نیمی از ایران از این حق محروم بوده اند؟
ورود زنان به ورزشگاه مردان درست نیست
چرا از حضور زنان درورزشگاه ها این همه مسئله درست میکنند ایا کسانی که حضور زنان را در مساجد با اختصاص جایگاه ویژه وهمبنطور در قطارها واتوبوسها وراه پیمایی های خیابانی ومحل تجمع ها وسخن رانی ها براحتی وبدون هر هو وجنجالی حل کرده اند چرا نمیخواهند انرا حل کنند ،وانرا تبدیل به چماقی کرده اند علیه بانوان محترم وطرفداران حضور بانوان در ورزشگاها ،براحتیاب خوردن واختصاص جایگاه مخصوص وویژه وایمن با درهای ورودوخروج مستقل برای بانوان مثل حضور زنان در مساجد انرا حل نمود ،
دیگه همه مشکلات مملکت حل شد فقط موند حضور بانوان در ورزشگاه ها
پاسخ ها
ندا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
این موضوع دغدغه بسیاری از بانوان است و به شما که به این بحث بی علاقه هستید هیچ ربطی نداره
به طور حتم حضور زنان در ورزشگاه كه اتفاقا حق شهروندي اوناست باعث تغيير و بهبود اساسي در فضاي فرهنگي ورزشگاه ها خواهد شد.

در ادامه بايد مشوق هايي براي حضور خانوادگي هموطنان در ورزشگاه ها ايجاد بشه اين موضوع خيلي مهمه.
مشوق هايي مانند بليط هاي ارزانتر خانوادگي ، تخصيص جايگاه هاي بهتر به خانواده ها ، امكانات بهتر براي خانواده ها در ورزشگاه و .....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار