بازدید 11701
رییس اتحادیه آرایشگران:

پیشنهاد ممنوعیت اصلاح صورت با تیغ در آرایشگاه‌ها

رییس اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران گفت: با توجه به این که اصلاح صورت در آرایشگاه‌ها می‌تواند منجر به بیماری‌های مختلف پوستی شوده و یا حتی خطر ابتلاء به هپاتیت را به دنبال داشته باشد، اینگونه پیشنهاد داده‌ایم که ارائه‌ این خدمات در آرایشگاه‌های مردانه ممنوع شود.
کد خبر: ۷۰۵۴۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷ 20 June 2017
رییس اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران گفت: با توجه به این که اصلاح صورت در آرایشگاه‌ها می‌تواند منجر به بیماری‌های مختلف پوستی شوده و یا حتی خطر ابتلاء به هپاتیت را به دنبال داشته باشد، اینگونه پیشنهاد داده‌ایم که ارائه‌ این خدمات در آرایشگاه‌های مردانه ممنوع شود.

مصطفی گواهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در رسته آرایشگاه‌های مردانه اصلا تراشیدن صورت معنا ندارد، بر همین اساس از سوی وزارت بهداشت پیگیری‌هایی را انجام داده‌ایم که در صورت امکان اصلاح صورت با تیغ در آرایشگاه‌های مردانه ممنوع شود، چراکه این کار می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری‌های مختلفی چون هپاتیت را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: زمانی که در یک آرایشگاه مردانه قرار بر اصلاح صورت است خمیر ریش در داخل یک کاسه ریخته و پس از آن با آب مخلوط و با فرچه‌ای به صورت مالیده می‌شود، حال اگر از میان مشتریان تنها یک نفر از آنها در صورت خود جوش داشته باشد ممکن است در این مرحله فرچه به خونابه صورت او آغشته شود که این آلودگی حتی با شست‌ و شوی آب هم برطرف نخواهد شد و اگر فرد مذکور دارای بیماری مانند هپاتیت باشد این احتمال وجود دارد که بیماری او به سایرین هم سرایت کند.

رییس اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران افزود: اما اگر مردم بحث اصلاح صورت را درون منزل خود انجام دهند می‌توانند از تیغ‌های سه لبه لیزری که کیفیتی به مراتب بیشتر داشته و به هیچ عنوان آسیبی به پوست نمی‌رساند، استفاده کنند اما در آرایشگاه‌ها تیغ‌هایی که استفاده می‌شود به طور معمول برای اصلاح پشت گردن تهیه می‌شود و کیفیت آن برای اصلاح صورت مناسب نیست. ضمن این که بسیاری از مراجع نیز اصلاح صورت با تیغ را برای آقایان حرام اعلام کرده‌اند.

گواهی در ادامه‌ صحبت‌های خود به موضوع ارائه خدمات وکس در برخی آرایشگاه های مردانه اشاره کرد و گفت: اگر آرایشگاهی این خدمات را انجام می‌دهد باید توجه داشت که به هر حال این شیوه جدیدی است که اگر با استقبال مواجه شود حتی می‌توان آن را جایگزین شیوه‌های قبلی کرد، چرا که ممکن است با استفاده از این شیوه علاقه مردم برای لیزر کردن موهای زائد به خصوص در پشت گردن کمتر شود.

رییس اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران با تاکید بر این که استفاده از وکس در آرایشگاه‌های مردان فاقد ممنوعیت به شمار می‌رود، اظهار کرد: در صورت علاقه‌مندی مشتریان ارائه‌ این خدمات قطعا بلامانع خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۴
کارهای این دولت را ببیبن! فردا میگویند اگر اینها بیایند نمی گذارند ریشتان را هم بزنید!
یعنی اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران وظایف و مسوولیتهای وزارت بهداشت را برعهده گرفته
استفاده از چمن زن باید برای همه ارایشگاهها اجباری شود.
وقتی تیغ یکبار مصرف باشه یا لوازم ارایشگاه فردی باشه چه مشکلی هست؟
میگم نون و آب و برق هوا و محیط زیست مهم نیست
چرا حرام است؟
میشه از همین ژیلتها در آرایشگاهها استفاده کرد
می توان برای مشتریهای ثابت وسایل مجزا تهیه ودر اختیار قرار داد
آقاي رئيس يعني تو آرايشگاه زير حلق هم اصلاح نكنيم
آقاي رئيس يعني تو آرايشگاه زير حلق هم اصلاح نكنيم
بنده خدا مجبوری اینقدر ماست مالی کنی؟!
خدایا
چرا چیزی که نشدنی است را میخواهند تصویب کنند از طریق رسانه ها اطلاع رسانی کنید و جایگزینی برای آن پیدا کنید
مهمترین مسایل مملکتی!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل