بازدید 33957
۴
بسته خبری «تابناک»؛

پیشنهاد زیباکلام به روحانی: استفاده از یک مشاور یهودی در کابینه/سپاه برای هر سرباز آمریکایی یک موشک کنار گذاشته است/حمله جدیدی به قالیباف: پاسخگو باش

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «اظهار نظر «احمد توکلی» درباره عملیات موشکی سپاه»، «شهرداری محسن هاشمی منتفی است؟»، «دغدغه اصولگرایان قبل و بعد از انتخابات»، «شهردار مشهد از کار بیکار شد / مرتضوی: «انفصال خدمت بنده کذب است» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۰۵۴۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶ 20 June 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

به برخی حرف‌های زمان انتخابات عملی پاسخ می‌دهیم
 
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری خود در پاسخ به این پرسش در زمان انتخابات یکسری کاندیدا حرف‌هایی علیه دستگاه‌قضایی بر زبان آوردند و دادستان کل با انتقاد از این امر اعلام کرد که این سخنان خوراک برای غربی‌ها است و شما نیز اعلام کردید که در زمان مناسب پاسخ این حرف‌ها را خواهید داد، چه زمانی به این موارد پاسخ می‌دهید، گفت: بعضی از این حرف‌ها را پاسخ دادیم اما آنها از پاسخ ما عصبانی شدند و خوششان نیامد و ناراحت شدند. اشکال ندارد حرفی زدند و ما جواب‌شان را دادیم و برخی را نیز جواب عملی می‌دهیم.

خبرنگار ایلنا بازداشت شد
 
عسل اسماعیل‌زاده فعال رسانه‌ای و عکاس خبری روز گذشته بازداشت شد. اسماعیل‌زاده همسر سعید سیف خبرنگار و فعال رسانه‌ای و مدیرمسئول سایت «دیده‌بان ایران» است که چندسال گذشته چندان فعالیت رسانه‌ای نداشته است. به‌گفته سیف، پس از آن‌که روز گذشته قاضی شعبه ۲ دادسرای فرهنگ و رسانه او را برای ارائه توضیحاتی احضار کرد، همسرش نیز به‌همراه او به دادسرا مراجعه کرده است. سیف به ایلنا گفت: با وجود آن‌که متهم پرونده خودم بودم، اما روز گذشته هنگامی که به‌همراه همسرم به دادسرا مراجعه کردیم، قاضی پرونده دستور بازداشت همسرم، عسل اسماعیل‌زاده را صادر کرد. او گفت: هنوز از علت بازداشت همسرم اطلاعی ندارم.

حمله جدیدی به قالیباف: پاسخگو باش
 
عباس جدیدی، عضو کمیسیون حقوقی شورای شهرتهران در تذکر پیش از دستور خود گفت: به قالیباف انگ ۲۰۰۰میلیارد تومان واگذاری املاک نجومی خورده اما چرا از ارائه گزارش در صحن علنی ابا می‌کنند؟ آیا گزارش استخدام‌ها واجب‌تر است یا املاک؟ ناچارا به رئیس بازرسی کل کشور نامه نوشتم و اعلام کردم از آنجایی که سازمان املاک شهرداری لیست املاک واگذاری را به ما نمی‌دهد و زورمان به آنها هم نمی‌رسد، شما تحقیق کنید. من نماینده مردم هستم و برای مردم کت در می‌آورم و پیراهن پاره می‌کنم، کار ما این است که مدام دست بلند کرده و رای می‌دهیم. چرا برخی موضوعات را پشت عکس‌های سلفی‌ من قایم می‌کنند؟ ایلنا این خبر را منتشر کرد.

پیشنهاد زیباکلام به روحانی: استفاده از یک مشاور یهودی در کابینه
 
صادق زیباکلام در نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهور ضمن پیشنهاد اینکه از زنان و اهل سنت در کابینه جدیدش استفاده کند، پیشنهاد به کارگیری یک مشاور یهودی را هم مطرح می‌کند و می‌نویسد: این پیشنهاد را حتی خودم هم از طرحش می‌ترسم: آوردن یک معاون یا مشاور ارشد یهودی به کابینه. ما نزدیک به چهل سال است که شعار نابودی اسرائیل را می‌دهیم و پس‌فردا در راهپیمایی قدس این آرزو را با افتخار و به کوری چشم لیبرال‌ها تکرار هم خواهیم کرد. دولت قبلی، هولوکاست را منکر شد و بر روی موشک‌‌هایمان هم به زبان عبری نوشتیم «اسرائیل باید نابود شود» و سایر این دست اقدامات؛ اما جناب آقای روحانی نمی‌دانم اگر روزی یک فلسطینی به جنابعالی بگوید که همه شعارها و موضع‌گیری انقلابی ایران اسلامی، بیش از آنکه به تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی کمک کرده باشد، آب به آسیاب تندروهای اسرائیل ریخته، نمی‌دانم جنابعالی چه پاسخی خواهید داد؛ اما این عین سخنی بود که چند سال پیش در دوران آقای احمدی‌نژاد که دریک کنفرانس بین‌المللی در یونان شرکت کرده بودم، توسط آقای «صائب عریقات» یکی از رهبران فلسطینی و از مذاکره‌کنندگان ارشد فلسطینی‌ها با اسرائیل که در آن کنفرانس حضور داشت به بنده گفته شد. گیریم که حرف آقای « عریقات» درست نبوده باشد، این واقعیت که هزینه‌های گزافی که ما برای تحقق شعار نابودی اسرائیل از محل منافع ملی‌مان پرداخت کرده‌ایم آیا کوچک‌ترین جایگاه و منزلتی در جهان عرب (و حتی میان خود فلسطینی‌ها) یا سایر مسلمانان برای ما به وجود آورده؟ ما هزینه هنگفتی از محل منافع ملی‌مان برای شعار نابودی اسراییل پرداخته‌ایم، دشمنی محافل و شخصیت‌های نیرومندی را در حاکمیت آمریکا برای خودمان رقم‌زده‌ایم بدون آنکه این شعار کوچک‌ترین محبوبیت و دستاوردی نه در میان اعراب، نه جهان اسلام و نه حتی در میان خود فلسطینی‌ها برایمان به ارمغان آورده باشد.

رفتار عجیب مسئولان دولتی با نوزادان شیرخوار 
 
شب گذشته علی ربیعی وزیر رفاه،مولاوردی معاون و امین زاده دستیار ویژه رئیس جمهور و محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی از شیرخوارگاه آمنه بازدید کردند. در این مراسم پس از بازدید از بخشهای مختلف شیرخوارگاه و مشاهده از نزدیک شرایط نگهداری این شیرخواران، هر یک به سخنرانی پرداختند. در حین مراسم بازدید، مسئولان و مربیان این مرکز شیرخواران که بعضا معلول هم بودند را در راهروهای این مرکز به صف کردند تا مسئولان سریعتر بتوانند به بازدید خود برسند بازدیدی که قدری به سان دیدن شباهت پیدا کرد.

پیشنهاد زیباکلام به روحانی: استفاده از یک مشاور یهودی در کابینه/سپاه برای هر سرباز آمریکایی یک موشک کنار گذاشته است/حمله جدیدی به قالیباف: پاسخگو باش

سپاه برای هر سرباز آمریکایی یک موشک کنار گذاشته است
 
جواد کریمی قدوسی درباره حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش در خاک سوریه گفت: ابتدا باید این دستاورد را به رهبر و ملت ایران تبریک گفت که جوانان ما با روحیه انقلابی این گونه از مرزها دفاع می‌کنند. اقدام سپاه قبل از این‌که یک کار  عملیاتی باشد، یک حرکت نمادین است. او تصریح کرد: قدرت موشکی سپاه پاسدارن بیش از این مسائلی است که امروز مطرح می‌شود. به جرأت می‌توان گفت به ازای هر سرباز آمریکایی، سپاه یک موشک میان‌برد تعریف کرده و این جدای صدها هزار موشکی است که توسط حزب الله آماده شلیک است.

ماجرای یک بوی بد مرموز در خاش

مدیرکل بحران استان سیستان و بلوچستان گفت: حوالی 3 بامداد امروز بوی بدی در بخش‌های مختلفی از شهرستان خاش استشمام شد که در پی آن 52 نفر از شهروندان این شهر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کردند که تاکنون برابر آخرین آمارها، 35 نفر از آنان ترخیص شده و مابقی که عمدتا دارای سابقه بیماری تنفسی بودند، در بیمارستان بستری هستند. کارشناسان در این رابطه موارد مختلفی را مطرح کردند. به عنوان مثال برخی معتقد بودند که فعالیت آتشفشان تفتان ممکن است باعث ایجاد این بو شده باشد. گروهی دیگر فعالیت کارخانه ایزوگام را عامل ایجاد این بو می‌دانستند و برخی دیگر نیز معتقد بودند که منشا این بو می‌تواند از شهرک صنعتی خاش باشد؛ اما تاکنون تمامی این موارد در حد احتمال و گمانه‌زنی اولیه بوده و هیچ چیز به شکل قطعی اعلام نشده است. باشگاه خبرنگاران این خر را منتشر کرد.

کنایه جالب خداداد به خیابانی

خداداد عزیزی درباره صعود تیم ملی ایران به جام جهانی 2018 روسیه، موفقیت‌های کارلوس کی‌روش و ... صحبت‌ کرد. وقتی تیمی نتیجه می‌گیرد، مربی آن نقش دارد. نباید نقش کی‌روش را کمرنگ کنیم، چرا که این نوع تفکر مغرضانه است. وجود کی‌روش در فوتبال ما تأثیرگذار بوده است. به پدرم هم گفتم که دستاورد کی‌روش برای فوتبال ایران، بزرگ بوده که نمونه‌اش ساختار دفاع تیم ملی است. تیم ملی همیشه در خط حمله راحت گل زده است. چه دروان ما و چه بعد از آن، اما همیشه در سیستم دفاعی مشکل داشتیم. کی‌روش در این چند سال مشکل دفاع را حل کرده و تیم ملی ملی سخت گل می‌خورد. مربیانی که آمدند، هیچ وقت نتوانستند این مشکل را حل کنند. اگر تیم ملی در دوره‌های گذشته به جام جهانی صعود کرده، به دلیل خط حمله خوبش بوده، اما در دفاع ضعف داشته است. وی گفت: خیابانی طوری به روسیه سلام داد که شنیده‌ام پوتین رئیس جمهور این کشور هم در صفحه شخصی خودش گفته: سلام جواد جان! تسنیم این خبر را منتشر کرد.

نحوه اخذ مالیات از فوتبالیست ها مشخص شد

محمدرضا نوری، رئیس امور مالیاتی استان تهران: بر اساس توافق انجام شده با مسئولان فدراسیون فوتبال و نمایندگان مجلس، مقرر شد یکی از شرایط قراردادهای ورزشکاران ذکر مبلغ مورد توافق باشد. این قراردادها اکنون باید در سایت فدراسیون فوتبال نیز قرار گیرد تا مالیات آنها به صورت شفاف تعیین شود، ضمن آنکه در زمان ثبت قرارداد و صدور کارت مسابقات به عنوان مجوز فعالیت ورزشکاران باید حتما گواهی مالیاتی آنها نیز صادر شده باشد و بر اساس این مجوز، سازمان لیگ اجازه صدور کارت بازی را خواهد داشت. اگر این مراحل طی نشود ما از طریق مراجع انتظامی خودمان پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد. یکی از اقدامات اجرایی برای وصول مطالبات مالیاتی، ممنوع الخروجی بدهکاران مالیاتی است که از محدویت های اجتماعی تلقی می شود.

شهردار مشهد از کار بیکار شد / مرتضوی: "انفصال خدمت" بنده کذب است

دادستان دیوان محاسبات کل کشور گفت: دیوان محاسبات به علت ممانعت شهرداری مشهد از حسابرسی مالی این سازمان، حکم انفصال از خدمت شهردار مشهد را صادر کرد. فیاض شجاعی افزود: برخی از شهرداری ها در خصوص حسابرسی استنکاف داشته اند که شهرداری مشهد از شهرداری هایی بوده است که اجازه حسابرسی در خصوص عملکرد مالی را به حسابرسان نداده و اعلام کرد دیوان محاسبات در این زمینه صالح نیست اما ما با توجه به قانون دیوان محاسبات تاکید داشتیم که به عملکرد مالی شهرداری ها رسیدگی شود. وی ادامه داد: براساس قانون اگر هر کسی در روند رسیدگی های کارشناسان و حسابرسان دیوان محاسبات مانع ایجاد کند این کار تخلف محسوب می شود و دیوان محاسبات می تواند رای به مجازات متخلفین دهد که حکم مذکور عبارت است از توبیخ کتبی تا انفصال متخلف از خدمت دولتی، که بر این اساس با توجه به اینکه شهردار مشهد در سال گذشته در خصوص روند رسیدگی های دیوان محاسبات مانع ایجاد کرد، علیه ایشان توسط دیوان محاسبات دادخواست مطرح شد و نهایتا با رای صادره این نهاد، شهردار مشهد به انفصال از خدمات دولتی محکوم شد. خانه ملت این خبر را منتشر کرد. در ادامه اما مرتضوی این خبر را تکذیب کرد.  سیدصولت مرتضوی اظهار داشت: خبر انفصال خدمت بنده صحت ندارد و متاسفانه در فضای مجازی برخی نشر اکاذیب کرده و اسناد محرمانه دیوان محاسبات را منتشر کرده‌اند.شهردار مشهد مقدس بیان کرد: مصوبه شورای شهر مشهد مبنی بر عدم اجازه ورود دیوان محاسبات به مباحثی که خارج از اصل 55 قانون اساسی است را به دیوان محاسبات استان ابلاغ کردیم و دیوان محاسبات این مسئله را ایجاد محذورات در فرآیند رسیدگی قلمداد و از شهرداری شکایت کرد و سپس ما بر حکم صادره اعتراض و تقاضای اعاده دادرسی ارائه شد و مورد پذیرش نیز قرار گرفت.مرتضوی افزود: انفصال خدمت بنده کذب است و پرونده در فرآیند اعاده دادرسی قرار دارد و حق شکایت از افرادی را که نشر اکاذیب کرده‌اند برای خود محفوظ می‌دانم.

دغدغه اصولگرایان قبل و بعد از انتخابات

عصرایران در مورد دغدغه‌های اصول‌گرایان نوشت: دغدغه‌های اقتصادی گویی تنها برای انتخابات بود. حالا که انتخابات تمام شده است دغدغه‌های اصول گرایان و حامیانش تغییر پیدا کرده است. در حال حاضر آنها نگران حضور زنان در ورزشگاه و البته ماجرای ادامه دار کنسرت‌ها هستند و حاضرند بعد از نماز جمعه در گرمای تهران زیر آفتاب بایستند و طوماری را امضا کنند که زنان به ورزشگاه نروند. قبل از انتخابات دیگر در خطبه‌های نماز جمعه شاهد شورش علیه کنسرت‌ها نبودیم. حدود یک ماه کسی با کنسرت کار نداشت. بسیاری تصور کردند مسئله کنسرت در کشور حل شده است. همین که انتخابات تمام شد بازهم در نماز جمعه شاهد حمله به کنسرت بودیم. بازهم کنسرت تبدیل به دغدغه اصلی شد. شاید همین باعث شده است که مردم در انتخابات‌های مختلف به راست‌گرایان اعتماد نکنند. مردم به کسانی رای می‌دهند که در نظرات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود ثابت قدم باشند.

شهرداری محسن هاشمی منتفی است؟

محمدجواد حق شناس عضو منتخب شورای شهر تهران گفت: (درباره تمایل و پیشنهاد محسن هاشمی - نفر اول لیست امید - به ‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی شهرداری تهران) در یکی از بندهای میثاق‌نامه گزینه های لیست امید برای شورا این بود که اگر این افراد انتخاب شدند، برای هیچ کاری از شورا استعفا ندهند؛ اما بعد از انتخابات درباره یکی، دو نفر شنیدم که گفتند این میثاق‌نامه را امضا نکرده‌اند که البته به نظر من و علی‌القاعده باید همه امضا کرده باشند. سوابق قبلی نشان داده خروج از شورا برای مسئولیت های دیگر به مردم برمی خورد. کسی که می‌خواهد از این رأی عدول کند، باید دلیلی قوی داشته باشد اعتماد این خبر را منتشر کرد.

 قاضی کهریزک ۱۵سال حبس دارد

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌‌ای در نشست خبری امروز خود در پاسخ به این پرسش که آیا حضور یکی از قضات کهریزک در زندان را تایید می‌کنید، گفت: ایشان دو پرونده دارد که هنوز یکی از پرونده‌ها به نتیجه نرسیده است. اما در پرونده دیگر که چند عنوان مجرمانه داشت، این فرد به اشد مجازات که ۱۵سال حبس است، محکوم شده و اجرا می‌شود.


دستگیری۴۰ عنصر تروریستی داعش توسط نیروهای اطلاعات 

نادر قاضی پور اظهار کرد: با هشیاری نیروهای اطلاعات آذربایجان غربی۴۰ داعشی و عناصر وهابی در شهرهای پیرانشهر، سردشت، مهاباد، بوکان و تکاب دستگیر شدند.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کشف مقدار فراوانی تسلیحات و مهمات از عناصر داعش طی این عملیات تصریح کرد: سرتیم های این عناصر تروریستی قصد انجام عملیات در شب های قدر را داشتند که با هوشیاری سربازان گمنام به موقع شناسایی و دستگیر شدند.وی ضمن قدردانی از از فعالیت های وزارت اطلاعات برای دستگیری عناصر داعش و سرکرده های آنها افزود: ارتباطات این عناصر تروریستی با خارج از ایران درحال پیگیری بوده و وزارت اطلاعات در ادامه با فعالیت های هشیارانه خود سعی دارد تا سرشاخه های آنها را در خارج از کشور دستگیر و به سزای اعمال ننگینشان برساند.

جزییات دستگیری تیم تروریستی شناسایی‌شده قم
 
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات خبر دستگیری تیم تروریستی داعش در قم که امروز از زبان معاون سیاسی امنیتی استانداری قم بیان شد، گفت: این تیم پیش از حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی در قم شناسایی شدند.وی ادامه داد: این تیم تروریستی که تحت تعقیب بودند پس از خروج از قم در یکی از مجتمع‌های بین‌راهی میان تهران و قم توقف می‌کنند و زمانی که مشخص می‌شود مقصد آن‌ها تهران است، در نهایت در عوارضی تهران بازداشت می‌شوند.


روایت رئیس ستاد انتخابات از روز اخذ رأی
 
رییس ستاد انتخابات کشور گفت: برای من تعجب‌آور بود که روز اخذ رأی بعضی اصرار داشتند که فضایی درباره تخلفات گسترده در انتخابات درست شود.علی اصغر احمدی درباره ادعاهای وجود تخلفات در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: حداقل سه بخش را در این زمینه باید از هم جدا کرد. یک وقتی می‌گوییم در ایام تبلیغات انتخابات تخلفاتی انجام شده است. این تخلفات شامل انحراف از معیار قانون می‌شود، یعنی قانون می‌گوید بر تابلوی راهنمایی و رانندگی پوستر نچسبانید، کارناوال راه‌اندازی نکنید یا کارمندان در ساعت اداری نباید تبلیغات کنند و موارد دیگر. به طور طبیعی اگر گزارش این تخلفات به فرمانداری‌ها یا هیأت‌های اجرایی می‌رسید باید رفع اثر می‌شد یعنی در ابتدا تذکر می‌دادند یا اگر در حد جرم تلقی می‌شد باید به مرجع قضایی معرفی می‌شد.وی در ادامه اظهار کرد: دسته دوم مربوط به تخلفات روز اخذ رأی است. تطمیع کردن، تهدید کردن، خرید و فروش رأی، رأی دادن با شناسنامه اموات یا دیگران، تبلیغات در شعب اخذ رأی بر اساس قانون تخلف است. در روز انتخابات این تخلفات به خصوص در مورد انتخابات ریاست جمهوری آنقدر ناچیز بود که اصلاً قابل ذکر نیست.احمدی با اشاره به اینکه ترتیب حروف الفبای اسامی نامزدها بر مبنای نامه شورای نگهبان در زمان تأیید صلاحیت نامزدها بود، خاطرنشان کرد: هر چه شورای نگهبان به ما داد ما عین همان را منتشر کردیم. در مورد فونت هم عموماً اینگونه نبود که فرمانداری‌ها اسامی نامزدها را با فونت کوچک و بزرگ چاپ کرده باشند.

اظهار نظر «احمد توکلی» درباره عملیات موشکی سپاه 

نماینده سابق مجلس درباره عملیات موشکی سپاه علیه داعش مطلبی را در فضای مجازی منتشر کرد.احمد توکلی نماینده سابق مجلس درباره عملیات موشکی سپاه پاسداران علیه مواضع تروریست های داعش در سوریه، مطلبی را در صفحه توییتر خود منتشر کرد.در این مطلب آمده است:«یکی از برکات انتخاب هوشمندانه زمان، ابزار، فناوری و مستندسازی حمله سپاه، مشروعیت جهانی این اقدام شد. این یعنی کار انقلابی.»

  
 
 

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۸
انتشار یافته: ۴
آقای زیبا کلام
من از نسل سوم انقلابم
پیشنهاد میکنم سخنان بزرگ امام بزرگوار خمینی را در مورد اسراییل گوش کنید
آقای زیبا کلام معلومه از سیاست چیزی نمی دونی
تاریخو یه کم بخون
وای دستتون درد نکنه آقای زیبا کلام چقد همه منتظر پیشنهاد شما بودنااا
آقاي كريمي قدوسي سخنان شما موجب تاسف شد.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی