بازدید 3257

مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا آغاز شد

با سفر مسئول برگزیت به بروکسل مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا عملاً آغاز شد.
کد خبر: ۷۰۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ 19 June 2017
با سفر مسئول برگزیت به بروکسل مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا عملاً آغاز شد.

به گزارش فارس به نقل از بی‌بی‌سی، دیوید دیویس وزیر و مسئول خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با سفر به مرکز این اتحادیه در بروکسل عملاً خروج این کشور از اتحادیه اروپا را کلید زد.

موضوعات مهمی که قرار است در این مذاکرات مطرح شود، جدا شدن انگلیس از اتحادیه اروپا، مرزهای شمالی این کشور با ایرلند و شرایط جدا شدن خواهند بود.

دیویس پیش‌بینی کرد که راه زیادی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در پیش است اما همکاری‌های عمیق و خوبی بین انگلیس و کشورهای اروپایی باقی خواهد ماند.

قرار است تا پایان ماه مارس سال 2019، یعنی عملاً در کمتر از دو سال آینده، انگلیس به‌طورکامل از اتحادیه اروپا جدا شود. قرار است مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ساعت 11 صبح به وقت محلی در ساختمان کمیسیون اروپایی در بروکسل آغاز شود.

بنا به اعلام یک منبع آگاه اروپایی در پایان روز اول مذاکرات نیز قرار است میشل بارنیر وزیر امور خارجه سابق فرانسه و کمیسر کنونی اتحادیه اروپا و دیوید دیویس نشست خبری مشترکی را برگزار کنند. پیش‌بینی می‌شود در پایان روز جاری این وزیر انگلیسی امروز را نخستین روز مذاکره برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اعلام کند. در حال حاضر دو موضوع نحوه جدا شدن انگلیس از اتحادیه اروپا و نحوه ادامه تعامل این کشور با اعضای این اتحادیه پس از خروج ازجمله مهم‌ترین موضوعاتی هستند که دو طرف نسبت به آن نگران بوده و بر روی آنها متمرکز خواهند بود.

در حال حاضر برخی از مقامات انگلیسی خواهان دسترسی آزاد انگلیسی‌ها به بازار اتحادیه اروپا تا زمان جدا شدن کامل این کشور از اتحادیه اروپا هستند. اتاق‌های بازرگانی انگلیس، کنفدراسیون صنعت انگلیس، فدراسیون بنگاه‌های کوچک اقتصادی انگلیس و مؤسسه مدیران انگلیس در کنار مرکز EEF از جمله طرف‌های انگلیسی هستند که خواهان دسترسی کامل انگلیس به بازار اتحادیه اروپا بعد از جدا شدن از این اتحادیه هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل