بازدید 33268
۸

ادامه واکنش رسانه های دنیا به حمله موشکی سپاه

حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به پایگاه های تروریست ها در سوریه بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.
کد خبر: ۷۰۵۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ 19 June 2017
حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به پایگاه های تروریست ها در سوریه بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.

گاردین:حمله موشکی به تروریستها
روزنامه انگلیسی گاردین با اشاره به حمله موشکی شب گذشته ایران به اهداف داعش در سوریه نوشت: ایران به تلافی حملات (تروریستی) به تهران ، به شهر دیرالزور سوریه که در تصرف داعش است- حمله موشکی کرد.
ایران در تلافی حملات هفته گذشته به پارلمان (مجلس شورای اسلامی) ایران و آرامگاه آیت الله خمینی (ره) که در آن 18 نفر- بیشتر آنها شهروند- کشته شدند، حملات موشکی به شهر دیرالزور سوریه که در تصرف دولت اسلامی عراق و شام (گروه تکفیری- تروریستی داعش) است، انجام داده و «تروریست ها» را هدف قرار داده است.
گاردین در ادامه نوشت: اگرچه سپاه پاسداران در حال مبارزه با دولت اسلامی (داعش) در سوریه و کشور همسایه عراق است، اما این نخستین بار است که آنها انجام دادن چنین حملاتی را از داخل خاک ایران تایید می کنند.
«حمید بعیدی نژاد» سفیر ایران در انگلیس نیز این حملات موشکی را ستود و (در پیام توئیتری خود) نوشت: حملات موشکی ایران علیه پایگاه نظامی داعش در سوریه، اراده و ظرفیت ایران برای مقابله با تروریسم و تهدیدات امنیتی را به نمایش گذارد.

فاکس نیوز:اقدام تلافی جویانه ایران
فاکس نیوز اعلام کرد: سپاه پاسداران ایران در واکنش به حمله داعش به مجلس و یک مرقد در تهران، روز یکشنبه شبه نظامیان داعش را در شرق سوریه با موشک هدف قرار داد و هشدار داد هر حمله ای به ایران را به همین شکل تلافی می کند.
پایگاه اینترنتی این شبکه تلویزیونی آمریکایی در گزارشی نوشت: شلیک موشک های میان برد زمین به زمین ایران به داخل استان دیر الزور سوریه در حالی صورت گرفته است که شبه نظامیان داعش که از حمله ائتلاف تحت رهبری آمریکا فرار می کنند، به طور فزاینده ای در تلاش هستند مواضع خود را در آنجا تقویت کنند.
فعالان در سوریه می گویند در مورد میزان خسارات و تلفات این حملات که از استان های خوزستان و کرمانشاه صورت گرفته اند، اطلاعاتی ندارند.
سپاه پاسداران به جنگجویان داعش و «طرفداران منطقه ای و بین المللی» آنها هشدار داد اگر حمله دیگری در ایران روی دهد، در حملات تلافی جویانه مشابه، هدف قرار می گیرند.
دیرالزور مکانی است که جنگجویان داعش و غیر نظامیان در آنجا حضور دارند.
آن حمله در حالی انجام شد که کشورهای عرب و جسارت یافته سنی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از آنها حمایت می کند، در حال سخت تر کردن موضع خود در برابر ایران هستند.

ایران برای نخستین بار با موشک به مواضع داعش حمله کرد
دیلی کالر نوشت: ایران برای اولین بار با موشکهای بالستیک مواضع داعش را در سوریه هدف قرار داد. در گزارش این نشریه به قلم راس رید آمده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در ظاهر به تلافی حمله گروه داعش به پایتخت ایران، روز یکشنبه یک سری موشک های بالستیک را به سوی اهداف این گروه در سوریه شلیک کرد.
نیروهای سپاه پاسداران موشک های بالستیک میان برد زمین به زمین را از پایگاه هایی در استان های کرمانشاه و کردستان در غرب ایران به سوی سوریه شلیک کردند. سپاه پاسداران قول داده بود حملات گروه داعش در روز هفتم ماه ژوئن در تهران را تلافی خواهد کرد.
سپاه در بیانیه ای اعلام کرد:‌« ‌بدین منظور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، لحظاتی پیش حملات موشکی را علیه مراکز فرماندهی، تجمعات، سایت های لجستیکی و کارخانه های ساخت خودروهای انتحاری تروریست های تکفیری در منطقه دیرالزور در شرق سوریه انجام داد.»
مشخص نیست چند فروند موشک در این حمله شلیک شد،‌ اما یک تصویر ویدئویی منتشر شده در اینترنت نشان می دهد یکی از موشک ها شب هنگام شلیک شده است.

حملات موشکی ایران به تلافی حملات تروریستی در تهران بود
پایگاه اینترنتی شبکه «سی ان بی سی» در گزارشی نوشت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به سبب حملات گروه داعش در تهران، حملاتی را در سوریه انجام داد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز یکشنبه اعلام کرد در واکنش به حمله به ساختمان پارلمان ایران و یک مرقد(بنیانگذار جمهوری اسلامی) در تهران، موشک هایی را به سوی شورشیان دولت اسلامی (گروه تکفیری صهیونیستی داعش) در شرق سوریه شلیک کرده است. سپاه پاسداران هشدار داد علیه هر گروه دیگری که حملاتی را در ایران انجام دهد، به همین شکل تلافی خواهد کرد.

سپاه اعلام کرد موشک های میان برد سطح به سطح را به سوی استان دیرالزور در سوریه شلیک کرد، که یک حمله مستقیم به شدت نادر از سوی جمهوری اسلامی در بحبوحه حمایت تهران از بشار اسد رئیس جمهور سوریه محسوب می شود.

بازتاب حمله موشکی ایران به پایگاه‌ تروریست ها
نیویورک تایمز: حمله موشکی ، نشانه ای از قدرت رو به رشد تهران
حمله موشکی ایران در سوریه نشانه ای از قدرت رو به رشد تهران در منطقه است .
روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی تحت عنوان ایران با شلیک موشک «تروریست ها» در سوریه را تنبیه کرد،نوشت :حمله موشکی ایران بیانگر افزایش نقش این کشور در جنگ سوریه و نشانه ای از قدرت رو به رشد تهران در منطقه است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با چند فروند موشک میان برد خود با هدف مجازات «تروریست»هایی که مرتکب حمله های هفته گذشته در تهران شده بودند شرق سوریه را هدف قرار داد .این حمله موشکی بیانگر افزایش نقش ایران در جنگ سوریه و نشانه ای از قدرت رو به رشد تهران در منطقه است. همچنین این حمله پیامی به دشمنان ایران در منطقه، از جمله اسرائیل و عربستان سعودی، و همچنین آمریکا دارد که پایگاه های نظامی متعدد در خاورمیانه دارد.

نیویرک تایمز می افزاید : ایران پیش از این هرگز موشکی را در سوریه شلیک نکرده و تنها تاکنون آمریکا و اسرائیل در سوریه مبادرت به حمله موشکی کرده اند.

یدیعوت آحارانوت: حمله موشکی نادر
یدیعوت آحارانوت، از روزنامه های رژیم صهیونیستی اعلام کرد، جمهوری اسلامی ایران عملیات موشکی نادری را انجام داده است.

ایتارتاس : حمله موشکی سپاه به گروه های تروریستی
خبرگزاری ایتارتاس در خبری از تهران نوشت:
نیروهای سپاه که قدرتمند ترین سازمان امنیتی و نظامی این کشور است، حملات موشکی را علیه گروه های تروریستی نزدیک شهر دیر الزور سوریه انجام داده اند.

سپاه پاسداران در این باره اعلام کرد این حمله در تلافی حملات تروریستی هفتم ژوئن در تهران انجام شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۸
زنده با ایران

لعنت بر داعش و دشمنان ایران زمین
این است جواب ملت ایران به حرامی های داعش و کشورهای خائن به امید روزی که عربستان رو هم ساکت کنیم. .درود بر تمام کارکنان سپاه پاسداران .اجرتان با امام حسین .
از سپاه بخاطر حفظ امنیت ایران و نشان دادن اقتدارمان به جهان تشکر میکنیم
خسته نباشید میگم و درورد بر کسانی که به اقتدار ایران کمک میکنند
همه موشکها به یک جا اصابت کرده یا جاهای مختلف؟
خداقوت ای غرورآفرینان وطنم.دست تک تکتونو میبوسم.
زنده باد ایران
خسته نباشید کارکنان سپاه خیلی خوشحال شدم کلن داعش ریشه کن کنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر