بازدید 5300

پرسپولیس واستقلال دربازار؛درست مثل پارسال

بيش از يک ماه ديگر، ليگ هفدهم آغاز می‌شود و تيم‌ها مدتي است که به‌ دنبال تکميل کادر مربيان و بازيکنانشان هستند؛ البته درحال‌حاضر فقط تيم نفت تهران است که تکليف سرمربی‌اش مشخص نيست و بقيه تيم‌ها نه‌تنها مربیشان را انتخاب کرده‌اند بلکه در مراحل آخر بستن ليست بازيکنان هستند؛ البته چند تيم ديگر هم هستند که از اين هم جلوتر رفته‌اند.
کد خبر: ۷۰۵۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰ 19 June 2017
بيش از يک ماه ديگر، ليگ هفدهم آغاز می‌شود و تيم‌ها مدتي است که به‌ دنبال تکميل کادر مربيان و بازيکنانشان هستند؛ البته درحال‌حاضر فقط تيم نفت تهران است که تکليف سرمربی‌اش مشخص نيست و بقيه تيم‌ها نه‌تنها مربیشان را انتخاب کرده‌اند بلکه در مراحل آخر بستن ليست بازيکنان هستند؛ البته چند تيم ديگر هم هستند که از اين هم جلوتر رفته‌اند.
 
به گزارش تابناک ورزشی،سايپا با علي دايي درحال‌حاضر در اردوي آماده‌سازي در اردبيل به‌سر می‌برد. تراکتورسازي هم يکي، دو روزي است که تمريناتش را استارت زده اما بقيه تيم‌ها هنوز وارد دوره آماده‌سازي نشده‌اند. پرسپوليس و استقلال به‌عنوان تيم‌هاي قهرمان و نايب‌قهرمان ليگ برتر در فصل گذشته همچنان مهم‌ترين تيم‌هاي فصل نقل‌وانتقالات هستند و کوچک‌ترين خبر درباره اين تيم‌ها بازتاب فوق‌العاده‌اي پيدا می‌کند. پيش‌بيني میشود در ليگ هفدهم هم اين دو تيم، رقابت نزديکي با هم داشته باشند زيرا پرسپوليس می‌خواهد از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند و استقلال دوست دارد نشان بدهد که فاصله امتيازي زياد دو تيم در فصل گذشته صرفا يک اتفاق بوده است اما هنوز ليگ شروع نشده، دو باشگاه در نقل‌وانتقالات با هم وارد مبارزه شده‌‌اند. چند بازيکن بودند که تبديل به هدف مشترک دو باشگاه شده بودند و سرانجام با يکي از اين دو به توافق رسيدند. سرخابی‌هاي تهران در بازار نقل‌وانتقالات، اهداف مختص خود را هم داشتند که در چند مورد، موفق به رسيدن به هدفشان شدند و در چند مورد هم ناکام مانده‌اند.
 پرسپولیس واستقلال دربازار؛درست مثل پارسال
استقلال شروع نااميدکننده‌اي در فصل نقل‌وانتقالات داشت؛ البته نااميد‌کننده بودن اين شروع، ربط چنداني به عملکرد اين باشگاه نداشت چون فصل نقل‌وانتقالات تازه چند روز است که به‌طور رسمي شروع شده اما ماجرا از جايي شروع شد که پرسپوليس بلافاصله چند روز پس از پايان ليگ شانزدهم، خبر از توافق با گادوين منشا و شجاع خليل‌زاده داد. اين مسئله باعث ناراحتي و نگراني هواداران استقلال شد اما چاره‌اي جز صبر نبود چون تيم عليرضا منصوريان هنوز در ليگ قهرمانان آسيا حضور داشت. بعد از شکست تلخ در مقابل العين و حذف از اين مسابقات، آبی‌ها آرام‌آرام کارشان را شروع کردند.
 
در روزهاي ابتدايي بعد از آن شکست و تحت‌تأثير آن باخت باورنکردني، بيشتر گمانه‌زنی‌ها درباره ليست خروجي استقلال بود. در آن روزها گفته می‌شد بازيکناني مثل هراير مگويان، بهنام برزاي، جابر انصاري، خسرو حيدري، پادواني و... در ليست خروجي استقلال هستند اما تا امروز هيچ‌کدام از اين نفرات از استقلال نرفته‌اند و دو نفر ديگر بودند که استقلال را ترک کردند؛ يکي ميعاد يزداني و ديگري کاوه رضايي. درباره يزداني کسي تعجب نکرد اما ماجراي کاوه آن‌قدر ناگهاني و غير‌قابل پيش‌بيني بود که هنوز هم بحث‌هاي مربوط به آن تمامي ندارند. رفتن کاوه اگرچه استقلالیها را شوکه کرد اما بعيد است تيم منصوريان دچار مشکل خاصي بشود زيرا حسن بيت‌سعيد از استقلال خوزستان به تيم اضافه شد و سجاد شهباززاده هم بعد از يک فصل دوري به تيم سابقش برگشت. اگر به اينها مهدي قائدي جوان که پرسپوليس او را می‌خواست هم اضافه کنيد می‌بينيد که دست منصوريان در خط حمله، خالي نشده است. استقلال روزبه چشمي را هم به تيم برگرداند تا يکي از نقاط ضعفش در يکي، دو سال اخير رفع شود. آبیها بعد از مصدوميت چشمي از غيبت او خيلي ضربه خوردند اما حالا منصوريان می‌داند که او را در ليگ هفدهم در اختيار دارد. استقلال در خط دفاع، پژمان منتظري را هم در اختيار خواهد گرفت و به‌اين‌ترتيب نگراني هواداران اين تيم بابت جدايي احتمالي پادواني يا جانواريو رفع می‌شود. مهم‌ترين هدف استقلال اما اين روزها داريوش شجاعيان است که هر روز خبر جديدي درباره‌اش منتشر می‌شود؛ البته به نظر میرسد استقلال در جنگ جذب اين هافبک تکنيکی با پرسپوليس پيروز شود و شجاعيان در نهايت استقلالي خواهد شد اما با اين اوضاع، ترافيک خط مياني استقلال که سال گذشته هم شديد بود، شديدتر خواهد شد. از هافبک‌هاي استقلال نه‌تنها هيچ‌کدام از اين تيم نرفته‌اند بلکه چشمي و شجاعيان هم به اين خط اضافه شده‌اند و مشخص نيست منصوريان با اين ترافيک چه خواهد کرد. گزينه مهم ديگر استقلال هم رامين رضاييان بود که به نظر می‌رسد استقلالیها تحت‌تأثير شرايط خاصي، اقدام به جذب او کرده بودند. مديران اين تيم می‌خواستند صداي اعتراض هوادارانشان را با جذب رضاييان بخوابانند اما جذب رضاييان احتمالا به‌نفع هيچ‌کدام از دو طرف نبود. حالا هم که گفته می‌شود رضاييان قصد ندارد در ايران بماند و بايد موضوع انتقال او به استقلال را مختومه بدانيم. ديگر مهره‌اي که استقلال به‌دنبال جذبش بود اما موفق نشد، شايان مصلح بود. مدافع چپ سابق سپيدرود که بعد از چند روز مذاکره با استقلال و پرسپوليس سرانجام تصميم گرفت به پرسپوليس برود. داستان جذب مصلح هم کمي عجيب بود چون همه میدانستند که برانکو از نيم‌فصل ليگ شانزدهم به‌دنبال اين بازيکن بود و البته استقلال نيازي به مدافع چپ جديد هم نداشت اما استقلالی‌ها براي به‌راه انداختن يک جنگ رواني با پرسپوليس، دست روي اين بازيکن گذاشتند. اين اتفاق هياهوي چندروزه‌اي را در رسانه‌ها به‌راه انداخت اما با انتقال مصلح به پرسپوليس تمام شد. استقلال البته هنوز به‌دنبال جذب سرور جپاروف هم هست. هافبک ازبکستاني که خودش تمايلي به بازي در اين تيم ندارد اما باشگاه بيشتر به دلايل حيثيتي و رسانه‌اي همچنان او را می‌خواهد. با وجود اين همه هافبک خوب در استقلال، جذب جپاروف واقعا دليل منطقي ندارد!
 
پرسپوليس بعد از يک شروع طوفاني، چند روزي را کاملا در توقف گذراند. بعد از توافق پر سروصدا با منشا و خليل‌زاده به نظر می‌رسيد پرسپوليس میخواهد بازار نقل‌وانتقالات را منفجر کند. چون منشا، يکي از بازيکناني بود که استقلال هم براي جذبش دست به‌کار شده بود اما از خريد بعدي پرسپوليس بعد از حدود سه هفته رونمايي شد. سيامک نعمتي، هافبک طراح و شوتزن پيکان، يکي از گزينه‌هاي برانکو براي جايگزيني سروش رفيعي بود که هنوز نرفته بود اما همين که عکس نعمتي با پيراهن پرسپوليس منتشر شد، معلوم بود که رفيعي در اين تيم نمی‌ماند. سروش بعد از چند پست اينستاگرامي مشکوک، سرانجام با تيم الخور قطر به توافق رسيد. اين اتفاق اما هواداران پرسپوليس را فقط ناراحت کرد و نه نگران! زيرا خط هافبک پرسپوليس قبل از سروش و بدون او هم توانسته بود گليمش را از آب بيرون بکشد. پرسپوليس اما هنوز در پستي که سال گذشته چندبار از ضعف در آن نقطه ضربه خورده بود، بازيکني جذب نکرده است. در نيم‌فصل ليگ شانزدهم و بعد از جدايي احمد نوراللهي، پرسپوليس فقط کمال کاميابی‌نيا را در پست هافبک دفاعي داشت. در چند بازي هم که او نبود، حسابي به مشکل خورد اما باز هم کسي پيدا نشد که بتواند جور او را در زمين بکشد.
 
فعلا در دسترس‌ترين گزينه براي برانکو، همان احمد نوراللهي است و ديگر درباره هيچ بازيکني صحبتي نشده. به نظر می‌رسد برانکو از بازگشت نوراللهي مطمئن است که به‌دنبال جذب گزينه‌هاي ديگري نيست. در پست دفاع چپ هم که ديگر نقطه ضعف پرسپوليس در ليگ شانزدهم بود شايان مصلح جذب شد تا نگرانی‌ها در اين پست به حداقل برسد زيرا با جذب خليل‌زاده، محمد انصاري هم در صورت لزوم می‌تواند به دفاع چپ برگردد. صحبت‌هايي هم درباره جذب دو بازيکن عراقي به نام‌هاي سعد ناطق و بشار رسن مطرح بود که جذب اولي کاملا منتفي شده است و دومي هم خيلي جدي نيست. با اين تفاسير به نظر می‌رسد کار پرسپوليس در فصل نقل‌وانتقالات با بازگشت احمد نوراللهي تقريبا تمام خواهد شد؛ البته صحبت‌هايي درباره جدايي احتمالي بازيکناني مثل عليرضا بيرانوند، فرشاد احمدزاده و کمال کاميابی‌نيا هم مطرح است که هيچ‌کدام جدي نيست و اين سه نفر در پرسپوليس ماندگار هستند اما احتمال کمي براي جدايي علي عليپور وجود دارد. اين بازيکن سال گذشته هم فرصت چنداني براي بازي در پرسپوليس پيدا نمی‌کرد؛ حالا که منشا هم به اين تيم اضافه شده و خيلي بعيد است بتواند در حضور زوج منشا - طارمي، جايي در ترکيب اصلي پرسپوليس پيدا کند. مگر اينکه شايعه‌ها درباره لژيونر شدن طارمي به حقيقت بپيوندد. در کل به نظر می‌رسد برانکو مثل فصل گذشته خريدهاي منطقي و مطابق با نياز تيمش را انجام داده است و بعيد است خريد ديگري در حد بمب و سوپراستار در دستور کار پرسپوليس باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر